ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024

שקר החן והבל היופי?/ סופי כץ

הצניעות היא תוצר ישיר של האמונה וקיום מצוות ההלכה, אבל עובדה זו אינה שוללת טיפוח בריאות ואסתטיקה והיום הדרכים פשוטות יותר מאי פעם. בדקנו איך ניתן לשלב בין שמירה על צניעות ופרטיות עם עולם הטיפוח המודרני.

שקר החן והבל היופי?/ סופי כץ
בחדרי חרדים



אורח החיים החרדי מחייב נשים לשמור על כללי הצניעות ולפיכך, נשים חרדיות דואגות להקפיד על לבוש צנוע ועל כיסוי הגוף על פי ההלכה והן לעולם תשמורנה על פרטיותן בכל הנוגע לגופן. יחד עם זאת, אין הדבר אומר שהן לא תקפדנה לשמור על בריאותן והמראה האסתטי של גופן ותבקשנה לעבור גם ניתוחים פלסטיים, אומר ד"ר נועם חי, מומחה לכירורגיה פלסטית , עמו נפגשנו על מנת לקבל מידע במיוחד עבורכן.


נשים רבות בקהילה החרדית עוברות לא מעט הריונות הנותנים את אותותיהם על גופן, כאשר לעתים הבטן נפולה ונראית עדיין הריונית והחזה גדול ונפול או מרוקן וצנוח. לצד האסתטיות אשר נפגעת בעקבות השינויים הגופניים הללו מתלווה לעתים גם אי נוחות גדולה ופגיעה באיכות החיים. חלק לא קטן מהנשים, כבר בשנות השלושים לחייהן, עברו 4-5 הריונות ואף יותר. לרוב, פרק הזמן בין הריון אחד לשני הנו קצר יחסית, מה שלעתים מקשה על השלמת תהליך הריפוי המלא של הגוף ונוצרים הצטברות של שומן בבטן, רפיון בשרירי הבטן, עודפי עור, שינוי במבנה הטבור ולעיתים אפילו בקע בטני. נשים אשר סבלו מעודף משקל משמעותי והצליחו להשיל ממשקלן, נותרות לעתים עם עודפים מרובים של עור רפוי באזור הבטן וסימני מתיחה. "ניתוח פלסטי למתיחת בטן יוכל להוות פתרון עבור אותן נשים המעוניינות בבטן יפה, שטוחה ומעוצבת" מסביר ד"ר נועם חי. "בניתוח כזה אני מבצע הסרה של עודפי השומן, מתיחה של העור הרפוי והשטחת הבטן על ידי הידוק של מעטפת השרירים ומעצב מחדש את הטבור". ניתוח כזה ישיב לך את המראה האסתטי והצעיר לו את מייחלת, יעניק לך הרגשת ביטחון ביחס למראה החיצוני של גופך וישפר את איכות חייך.


לפני שאת מחליטה לבצע ניתוח מתיחת בטן, חשוב כי תבחרי מנתח מקצועי בעל ניסיון ומיומנות גבוהים בניתוח מסוג זה. מסביר ד"ר חי. יש לקחת בחשבון כי מדובר בניתוח גדול ומורכב ונדרש לו תהליך החלמה של כשבועיים שלושה, שיהיו מלווים בתחושות של כאב במידה מסוימת, אי נוחות ומגבלה בתפקוד היום יומי עד להחלמתך המלאה. חשוב שתקפידי למלא אחר ההנחיות שייתן לך הרופא המנתח במהלך כל תקופת ההחלמה ועד לקבלת תוצאה אסתטית יפה.


השמנת יתר וריבוי הריונות מובילים לעתים גם לחזה גדול וכבד המהווה לא רק בעיה אסתטית אלא משלב לעתים קרובות בעיה תפקודית קשה. השדיים הגדולים והכבדים מהווים מעין משקולות התלויות בקדמת החזה, גורמים להפרעות ביציבה, פוגעים ביכולת לבצע פעילות גופנית ובמקרים קשים יותר אף משפיעים על עמוד השדרה ועלולים להוביל לעקמת. בנוסף לפגיעה באיכות החיים ולכאבי הגב, במדינה כמו ישראל, בה חודשי הקיץ חמים וקשים, חזה גדול עלול לגרום לתופעות לוואי לא נעימות כגון: פריחה, פטרת, גרד, ריח גוף לא נעים, הנגרמות כולן עקב הצטברות של חיידקים ופטריות בקפלי השדיים. הפתרון המומלץ במקרים של חזה גדול ונפול הוא ניתוח להקטנה והרמה של החזה. בנוסף, במקרים רבים, נשים בעלות חזה גדול וכבד נראות הרבה יותר מלאות ממה שהן באמת וניתוח לקטנת החזה יוכל להשפיע משמעותית על המראה הכללי שלהן והן יראו "כאילו" איבדו כמה קילוגרמים טובים במשקל.


יש לא מעט סיבות להחליט שאת מעוניינת בניתוח פלסטי. זכרי, כשאת מרגישה טוב עם עצמך ועם גופך את יפה יותר. כיום ניתן לשפר את המראה באמצעות טיפולים אסתטיים וניתוחים פלסטיים כשהדגש הוא על מומחיות מקצועית גבוהה ואיכות בלתי מתפשרת שיובילו לתוצאה הנאה והמיוחלת. הסיפוק הכי גדול שלי כמנתח פלסטי, מסביר ד"ר חי, הוא להיטיב את הרגשתך ולשפר את תחושת הנשיות והביטחון העצמי שלך.
לפרטים >>>
פלסטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד