י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

כשהאדריכל של "וולדורף" – ביקר בשכונת גאולה

מה חיפש אדריכל העל, יהודה פייגין, האיש מאחורי עיצוב מלון הפאר "וולדורף אסטוריה" בירושלים, בשכונה החרדית גאולה?

כשהאדריכל של "וולדורף" – ביקר בשכונת גאולה
בחדרי חרדים



מה חיפש אדריכל העל, יהודה פייגין, האיש מאחורי עיצוב מלון הפאר "וולדורף אסטוריה" בירושלים, בשכונה החרדית גאולה? את השאלה הזו שאלו את עצמם רבים שנתקלו באדריכל המוכר והנודע כשביקר בשבועות האחרונים מספר פעמים ברחוב מלכי ישראל בירושלים. פייגין, שעומד מאחורי פרויקטים אדריכליים עצומים ויוקרתיים בארץ ובעולם עומד מאחורי עיצוב ותכנון פרויקט הדיור המגה-יוקרתי ג'רוזלם אסטייטס ב"שנלר" בירושלים, וביקוריו נועדו לפקח אחר התנהלות העבודות בשטח בקצב ובאיכות הנדרשים. פייגין הופתע להיווכח כי העבודות אף מקדימות את הציפיות התכנוניות.

פייגין שביקר בשטח אמר כי צפה בהליכי הבניה בפועל לאחר יציקת התקרות והחניה המרשימה של הפרויקט, וניכר כי מדובר באחד מהמיזמים הייחודיים שעבד עליהם עד כה, וזאת לאחר שעיצב את מלונות היוקרה והפאר המובילים בארץ, כאשר גם הפעם כמו בכל המיזמים היוקרתיים שתכנן בארץ ובעולם, משולבות יצירתיות אסתטית ואומנות אדריכלית המכוונת לבניה ברמה הגבוהה ביותר.

האדריכל יהודה פייגין, אומר לאחר ביקורו באתר הבניה בשטח, כי "בשוק הדיור הקלאסי על פי רוב נהוג להתייחס לדירה על פי הפרמטרים של שטח במ"ר, גובה וכיווני אוויר.'' רוכשי דירות בדרך כלל אינם מודעים להבדלים המשמעותיים הקיימים באיכות תכנון הדירה. תכנון ראוי של הדירה משפיע לאחר מכן על המגורים לאורך שנים. תכנון נכון של פרויקט יכול להפוך את המגורים למגורי נוחות ורוגע. כאן, בג'רוזלם אסטייטס הושקע זמן רב ומאמצים אדירים בתכנון הנכון ביותר, בהיבט המקצועי והאדריכלי. לא רק ב'פאסיליטיז' המיוחדים וביוקרה שטרם נראתה במגורים לציבור החרדי בירושלים, אלא גם בכל מה שמסביב לבניה עצמה, ובפיתוח הסביבתי כולל גן השדרה הפנימי שיקבל את פני הנכנסים אל האחוזה הפרטית בלב "שנלר", במרכז העיר ירושלים".

יהודה פייגין אמר עוד כי "התכנון מדוקדק ומחושב, כראוי לפיסת קרקע נדירה שכזו, מתוך הלובאים המפוארים בכניסות הבניינים, יוצאים שבילים פרטיים המשתלבים אל שדרה פנימית מרהיבה ביופיה". פייגין מדגיש גם, כי "מרבית דירות המגורים פונות בחזיתן למתחם שנלר ההיסטורי, או אל מעל בתי העיר, מול נוף ירושלמי לכל מלוא העין, המכניס קרני אור, אוויר הרים צלול אל מרחב המגורים הדירתי". לאחר ביקורו בשטח השבוע ציין פייגין כי "רמת הביצוע היא פשוט מדהימה, למרות שהבניה בשלבי התחלה בלבד, כבר ניתן לראות כי מדובר ברמה גבוהה במיוחד של דיוק, רואים שהיזמים לא חוסכים דבר כדי שהפרויקט אכן יגשים את מטרתו וייעודו כמיזם נדלנ"י ברמה הגבוהה ביותר".

משרד 'צור וולף' הידוע מזה כשישים שנה בתכנון הגנים הלאומיים מתחמי פארקים ומגדלי יוקרה ומלווים את עיצוב הפיתוח הסביבתי בפרויקט, מספרים כי יצרו במיוחד קונספט יחודי המשלב עולם ישן וחדש, "בחצר גן האחוזה יופיע שילוב מדהים של אבן ירושלמית, צמחיה ייחודית ובריכות מים אקולוגיות המשתלבות יחד לשדרת גן מוצלת של 8 דונם המלאת קסם ושלווה, המתחברת למתחם שנלר ההיסטורי כולו".

"הבניה יוצאת דופן בהשקעתה, אשר תלווה בצמחיה ייחודית, פריטי אבן היסטוריים, בריכות המים האקולוגיות, האוויר הנקי והשקט באחוזה הפרטית, ורמת הגימור בבניה, יגרמו לכך שג'רוזלם אסטייטס יהיה בעז"ה פרויקט מושלם, שירושלים טרם ראתה כמותו". אומרים בג'רוזלם אסטייטס, וככל שהדבר נראה עד כה, הם בהחלט מתכוונים לעמוד בזה.
אדריכל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד