כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

המקובל קבע: תקציב המוסדות לא יפגע

עסקנים ורבנים בטבריה מארגנים עצומה לסגור בשבתות וחגי ישראל את הכביש השוכן מתחת לרחוב הרב ורנר המהווה ליבה של הקריה החרדית שכבר סגורה בשבתות • המקובל הרב קוק: "אין חשש שמוסדות התורה בעיר יפגעו מהמהלך"

הרב דב קוק. צילום: שוקי לרר
הרב דב קוק. צילום: שוקי לרר



התארגנות חרדית בטבריה לסגור את רחוב טבור הארץ לנסיעה בשבתות וחגי ישראל: מדובר בכביש השוכן מתחת לרחוב הרב ורנר המהווה ליבה של הקריה החרדית שכבר סגורה בשבתות.

המארגנים ובראשם הרב נחמו, קוראים בעצומה לתושבים לחתום לסגור את הרחוב לאחר שגדולי ישראל ובראשם הגרי"ש אלישיב זצ"ל, ויבלחט"א הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי שהורו להם לפני שבע שנים לסגור את הרחוב, אך בעקבות שהנציגים החרדים בעירייה פחדו שהעירייה תפגע בתקצוב למוסדות התורה בעיר, נמנעו לפעול לסגירת הרחוב.

המקובל הרב דב קוק מטבריה נשאל על כך שוב בשבוע האחרון, והורה לפעול לסגירת הרחוב בשבת. הרב קוק הסביר כי כיום אין חשש שיסגרו את התקציבים לעולם התורה.

העסקנים שארגנו את העצומה אומרים כי שאלו תושבים חילונים האם אכפת להם שהכביש ייסגר בשבת. לדבריהם ענו התושבים כי הם אינם נוהגים לנסוע בכביש בשבתות משום שהיו בטוחים שהוא סגור בזמנים אלו, וכי כל מי שנוסעים בו, אלו רק תושבים שמקצרים את הדרך לרחוב אחר.

בעצומה הם כתבו שמכיוון ששמונים אחוזים מן התושבים - דתיים, ניתן לדרוש את סגירת הכביש בשבתות וחגים.

ראשון חתם על העצומה המקובל הצדיק הרב דב קוק, העסקנים מקווים כי הם יצליחו לסגור את המקום.

הרב דב קוק חותם על העצומה





טבריה סגירת רחוב שבת הרב דב קוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד