י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

דרמה בבג"ץ: חוק מיסוי דירה שלישית בדרך חזרה לוועדת הכספים

בית המשפט הגבוה לצדק דן כעת בעתירה נגד חוק מיסוי דירה שלישית • היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד אייל ינון, הודה בתשובתו לבג"ץ כי "בהליך החקיקה נפל פגם היורד לשורשו של ההליך"

בית המשפט העליון (יוסי זמיר, פלאש 90)
בית המשפט העליון (יוסי זמיר, פלאש 90)



התפתחות מפתיעה בדיון בעתירות נגד חוק ריבוי נכסים: שופטי בג"ץ הורו למדינה להגיב עד ליום ראשון הקרוב להצעתו של היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד איל ינון, להחזיר את החוק לדיון נוסף בוועדת הכספים.

בדיון שנערך אתמול בבג"ץ בעתירות נגד הליך החקיקה של החוק, הידוע כחוק מיסוי הדירה השלישית, הציע ינון במפתיע לבטל את הליך החקיקה החל מהדיון שהחל בוועדת הכספים ב-15 בדצמבר בשעה 23:00.

אם בג"ץ יקבל את ההצעה של ינון, ועדת הכספים תצטרך להתכנס מחדש כדי לדון בחוק ולהצביע עליו, ולאחר מכן יהיה צורך בהבאת החוק להצבעה במליאה בקריאה שנייה ושלישית.

בכנסת מעריכים כי אם ההצעה של ינון תאומץ על ידי בג"ץ, ספק אם החוק יחוקק בסופו של דבר. זאת, משום שכרגע אין לו רוב בכנסת: בליכוד לא ירצו בחקיקה מחודשת ונראה שגם שר האוצר, משה כחלון, לא ישכב בשביל זה על הגדר.

נציגת משרד המשפטים בדיון, עו"ד שוש שמואלי, אמרה בעקבות הצעתו של ינון כי "ביטול החוק יצור בלגאן, כי יש אנשים שביקשו לקבל את המענק בגין מכירת הדירה. השינויים שהוכנסו לחוק או החזרתו לדיון בוועדת הכספים כמוה כביטול של החוק. זו לא חלופה".

השופטת נאור הסבירה לשמואלי כי יש לשקול את הרעיון של ינון שכן יש לו יתרונות, כמו העובדה שהוא מונע את הצורך להתחיל את החקיקה מחדש. "זה כמו לקחת תפוח שיש בו קטע רקוב, להוציא אותו ולאכול את שאר התפוח", אמרה נאור. "לא צריך לחוקק את החוק מההתחלה, אלא לחזור לרגע מסוים שגם את מסכימה שמה שהתרחש לא היה צריך להתרחש".
מס דירה שלישית בג''צ ועדת הכספים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד