י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

ההישג של דרעי יגרום לטלטלה במאזן הכוחות ברדיו החרדי?

יו"ר ש"ס אריה דרעי מציג היום הישג נאה עם הקמת תחנת רדיו חרדית בתאגיד השידור. המשמעות: תחנה נוספת שתתחרה מול תחנות הרדיו הוותיקות - קול חי וקול ברמה • עד כמה הדבר צפוי להשפיע על מאזן הכוחות בשוק והאם נראה עריקה של טאלנטים?

אולפני קול חי (יעקב נחומי, פלאש 90)
אולפני קול חי (יעקב נחומי, פלאש 90)



לאחר מאבקים בוועדות בכנסת מול הבולדוזר הקואליציוני, ח"כ דוד ביטן, נציגי ש"ס הצליחו להציג היום (שלישי) הישג נאה - הקמת תחנת רדיו חרדית בתאגיד השידור.

מדובר בהישג לא מבוטל של היו"ר אריה דרעי, שכבר לפני מספר חודשים דרש הקמת תחנה חרדית בתאגיד. מנהלי התאגיד, בקריצה לדרעי, הודיעו כי בכוונתם אכן להקים תחנה שכזו.

אלא שביממה האחרונה התנהל מאבק בכנסת כאשר נציגי ש"ס נלחמו כי הקמת התחנה תקובע בחוק. כאמור, לאחר דין ודברים, איומים וצעקות, ביטן התקפל והוחלט כי הקמת התחנה החרדית תעוגן בחוק בתאגיד החדש.

כאמור, מדובר בהישג נאה לסיעת ש"ס, שהחליטה ללכת על כל הקופה במאבק הנוכחי, זאת בעוד חברי הכנסת של יהדות התורה נותרו בצד.

משמעות המהלך היא תחנה נוספת שתתחרה מול תחנות הרדיו הוותיקות - "קול חי" ו"קול ברמה". בשנים האחרונות מזוהה "קול חי" כתחנה הקרובה יותר לש"ס, כאשר "קול ברמה" מוחרמת על ידי התנועה הספרדית ומזוהה יותר עם מפלגת "יחד", הגר"מ מאזוז ואלי ישי.

לכאורה, מדובר במצב נדיר יחסית כשהאינטרסים של שתי התחנות הוותיקות, והיריבות, חופפים וזהים - מניעת כניסת תחנה מתחרה על המגזר החרדי לשוק. הקמת התחנה החרדית החדשה, במידה ואכן תקרום עור וגידים (כעת נלחמים נציגי ש"ס על אישור מספר התקנים בתחנה החדשה, ועד לאישור הדבר הם עדיין מתנגדים לחוק החדש. א.ר.), צפויה לנגוס בעוגת נתוני ההשמעה של התחנות הוותיקות.

בנוסף, הדבר עלול להביא למצב של עריקת טאלנטים מהתחנות הוותיקות לתחנה החדשה, איום נוסף על "קול חי" ו"קול ברמה".

במידה והתחנה החדשה אכן תקום - ותשגשג, היא צפויה להיות פקטור משמעותי בשוק הרדיו החרדי ותוצאות המהלך עלולות להיות דרמטיות עבור התחנות הוותיקות, שם יאלצו לעשות חושבים.

איך זה יסתיים? ימים יגידו.
קול ברמה רדיו תאגיד השידור ש''ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד