כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

דרמת ענק בארה"ב: הנשיא טראמפ הדיח את ראש ה-FBI ג'יימס קומי

על רקע ההחלטה לחקור את הקשרים בין בכירים בממשל טראמפ לרוסיה, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע כי החליט להדיח מתפקידו את ראש ה-FBI ג'יימס קומי. "הפיטורים יביאו לעידן חדש ביחסי הבית הלבן והסוכנות הפדרלית" נמסר

ג'יימס קומי (רויטרס)
ג'יימס קומי (רויטרס)



דרמת ענק בארה"ב: לאחר שמועות ורינונים עכשיו זה רשמי - נשיא ארה"ב דונלד טראמפ החליט להדיח מתפקידו את ראש ה-FBI ג'יימס קומי. כך הודיע דובר הבית הלבן שון ספייסר.

על פי ההודעה הרשמית של הבית הלבן, טראמפ קיבל את ההחלטה להדיח את קומי בעקבות המלצתו של שר המשפטים ג'ף סשנס.

בהודעת הבית הלבן נמסר כי הנשיא טראמפ יחל בחיפוש אחר מנהל חדש ל-FBI באופן מיידי.

"היום הנשיא טראמפ הודיע למנהל ה-FBI ג'יימס קומי שהוא מודח מתפקידו, לאחר שקיבל את המלצת היועץ המשפטי וסגנו" נכתב בהודעת הבית הלבן. "ה-FBI הוא אחד המוסדות המכובדים בארצות הברית, והיום יתחיל פרק חדש בגולת הכותרת של אכיפת החוק במדינתנו".

"הנשיא מאמין כי הפיטורים יביאו לעידן חדש ביחסי הבית הלבן והסוכנות הפדרלית" נכתב בהודעה.

ההחלטה הדרמטית של הנשיא טראמפ מגיעה על רקע החקירה המעמיקה של ה-FBI בנוגע לקשרים של בכירים בממשל טראמפ עם רוסיה.

במכתב ששלח טראמפ לקומי נכתב: "החלטתי לקבל את המלצותיהם של התובע הכללי ושל סגנו, ולשחרר אותך מתפקידך באופן מיידי. אני מעריך את העובדה שהודעת לי בשלוש הזדמנויות שאני לא נתון לחקירה, אבל אני מסכים עם שיקול הדעת של משרד המשפטים כי לא תוכל להמשיך ולהוביל את הבולשת הפדרלית. זה חיוני שנמצא הנהגה חדשה ל-FBI, אשר תשקם את האמון והביטחון של הציבור".

טראמפ וקומי בימים יפים יותר (הבית הלבן)צילום: טראמפ וקומי בימים יפים יותר (הבית הלבן)
טראמפ וקומי בימים יפים יותר (הבית הלבן)




כזכור, על קומי נמתחה ביקורת רבה בקרב הממסד המפלגה הדמוקרטית לאחר שזה הודיע זמן קצר לפני הבחירות בארה"ב על חקירה בפרשת המיילים של הילרי קלינטון, במה שרבים מחשבים כשתחילת הנפילה של המפלגה הדמוקרטית בבחירות.

ההכרזה של קומי על חקירה בעניינה של קלינטון סייעה רבות לטראמפ בבחירות, אך דווקא הוא, שסייע כאמור לטראמפ, משלם כעת בכסאו. כאמור, ההחלטה מגיעה זמן קצר בלבד לאחר החלטת ה-FBI להעמיק את החקירה בנוגע לקשרים של בכירים בממשל טראמפ עם רוסיה.

בעקבות הסערה שפרצה עם החקירה, נאלץ טראמפ להדיח את היועץ לביטחון לאומי מייקל פלין. בנוסף, קומי הביך את טראמפ לאחר שהצהיר בפני הקונגרס כי אין כל ראיה לכך שהנשיא לשעבר ברק אובמה הורה לצותת לטראמפ, זאת בניגוד לטענותיו של טראמפ לאורך החודשים האחרונים.
ג'יימס קומי דונלד טראמפ FBI פיטורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד