כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

עימות בקואליציה: גפני דורש שינוי חוק הגדלת נקודות הזיכוי

גפני מציע שנקודות הזיכוי החדשות במסגרת תוכנית "נטו משפחה" יינתנו לתא המשפחתי, ולא באופן נפרד לאישה או לגבר - אך האוצר מתנגד • בכולנו דורשים לחוקק את החוק היום, בטרם יאושר החוק להקמת תאגיד חדשות ציבורי

משה גפני. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
משה גפני. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



עימות בקואליציה: יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה) תובע ממשרד האוצר לשנות את הצעת החוק להגדלת נקודות הזיכוי בשנת המס, במסגרת תוכנית "נטו משפחה". גפני דורש כי נקודות הזיכוי החדשות יינתנו לתא המשפחתי - ולא באופן נפרד לאישה או לגבר. בדיון שנערך כעת בוועדת הכספים, הודיע גפני כי בכוונתו להעלות להצבעה את השינוי בהצעת החוק הממשלתית - וזאת למרות ההתנגדותו של משרד האוצר.

לפי הצעת החוק של התוכנית "נטו משפחה" יוגדלו נקודות הזיכוי בשנת המס לאישה (כמו גם להורה במשפחה חד הורית שאחראי לכלכלת הילדים) בעד כל אחד מהילדים שטרם מלאו לו 6 שנים: בשנת הלידה תקבל אישה 1.5 נקודות זיכוי (לעומת חצי נקודת זיכוי כיום); ועבור ילד בגיל 5-1 שנים, תקבל 2.5 נקודות זיכוי (לעומת 2 נקודות כיום).

לפי הצעתו של גפני לשינוי החוק, אישה שלא עובדת במהלך שנת הלידה לא תאבד את זכאותה לתוספת של נקודת זיכוי - וזו תועבר לגבר. הוא הציע גם אפשרות נוספת, לפיה אישה שלא עובדת בשנת הלידה תוכל להעביר את נקודת הזיכוי אל שנת המס הבאה. גפני הסביר כי בשנת הלידה חלק גדול מהנשים לא מגיעות לסף המס מאחר ואינן עובדות, ועל כן יש לסייע להן.

האוצר מתנגד לבקשה, ונציג אגף התקציבים באוצר איתי טמקין הסביר זאת בכך שמדובר בתוספת עלות של 120 מיליון שקל בשנה - שלא נכללו במקורות למימון הצעת החוק. ראש מטה שר האוצר נדב שיינברגר אמר כי "תוכנית משפחה נטו היא תוכנית שלמה ולפיה יוגדל מס הכנסה שלילי למי שלא מגיע לתקרת המס". מנכ"ל האוצר שי באב"ד ביקש לקיים הפסקה בישיבת הוועדה לפני ההצבעה על הצעתו של גפני.

יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (ליכוד) הודיע שבכוונתו להגיש הסתייגות, לפיה החוק להגדלת נקודות הזיכוי ייכנס לתוקף רק לאחר שקצבאות הנכים יוגדלו. בנוסף, ח"כים בוועדה, ובהם מיקי לוי (יש עתיד) ומיקי רוזנטל (המחנה הציוני), מתחו ביקורת על כך שהחוק להגדלת נקודות הזיכוי מיועד עתה לשנות התקציב 2018-2017 בלבד. לוי אמר כי "אני גורס כי החוק הזה הוא תרגיל בחירות פופוליסטי בעיקרו - ולכן חשוב שזה לא יהיה בהוראת שעה, אלא חוק קבוע. התיקון הזה חשוב לציבור העובד - אז למה להגביל אותו לשנתיים?".

כפי שנחשף אתמול ב-TheMarker בכולנו דרשו לחוקק היום בקריאה השנייה והשלישית את החוק להגדלת נקודות הזיכוי, בטרם חקיקת החוק להקמת תאגיד חדשות ציבורי. גפני גילה כי "אמש דרשו ממני הדרגים הבכירים ביותר במדינה לקיים את הדיון על הגדלת נקודות הזיכוי למשפחה, במסגרת תוכנית 'נטו משפחה', עוד אתמול בערב ובמהלך הלילה. סירבתי לדרישה זו. יש כבוד לוועדת הכספים ולא אסכים לקיים ישיבות ליליות בדומה למה שנעשה לגבי התאגיד". את הדברים אמר גפני במענה לטענות חברי כנסת מהאופוזיציה, לפיהן ביטל את הדיון שהיה אמור להתקיים היום בוועדת הכספים על המשבר במים לחקלאות.
משה גפני נטו משפחה ועדת הכספים משרד האוצר נקודות זיכוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד