י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

שבוע אחרי: כתב אישום נגד הדוקר בכולל בנתיבות

שבוע לאחר שפרץ במסע דקירות בכולל בנתיבות, הוגש כתב אישום כנגד אהרון מלקם, תושב נתיבות כבן 50, אשר נכנס לכולל בעיר ודקר מספר לומדים במקום, וגרם לפציעתם • חיים פסל, סגן עורך 'מרכז העניינים' שנפצע במסע הדקירות - ל'בחדרי': "סומך על בית המשפט שיעשה דין אמת והולם למעשים"

שבוע אחרי: כתב אישום  נגד הדוקר בכולל בנתיבות



שבוע לאחר שפרץ במסע דקירות בכולל של הרב אריאל חפץ בנתיבות, הפרקליטות הגישה לפני זמן קצר (ד') לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום כנגד אהרון מלקם, תושב נתיבות כבן 50, אשר ביום העצמאות נכנס לכולל בעיר ודקר מספר לומדים במקום, וגרם לפציעתם. כתב האישום מייחס לנאשם מספר עבירות של חבלה בכוונה מחמירה.

על פי עובדות כתב האישום, עולה כי בתאריך 2/5/17, יום העצמאות, בשעות הבוקר הצטייד הנאשם בסכין גדולה אותה הסתיר מתחת למכנסיו והסתובב בנתיבות באזור תחנת המשטרה בנתיבות והכולל הסמוך לתחנה. באותה עת התפללו בכולל ולמדו בו כחמישה עשר אנשים.

בסמוך לשעה 11:00 בבוקר, נכנס הנאשם לכולל מהדלת הראשית, כשהסכין שלופה בידו, צעק והניף את הסכין. בכניסה לכולל ראה הנאשם את א.א, יליד 1947, אשר ישב ולמד. הנאשם דקר את א.א. בחזהו ולאחר מכן המשיך ונכנס לתוך הכולל.

הנאשם רץ בין המתפללים והלומדים בניסיון לדקור את הנוכחים. חלק מהנוכחים הצליחו לנוס מפני הנאשם ולהימלט מהכולל. הנאשם הצליח לדקור את ב.ב., אשר ניסה להדוף את הנאשם לאחור, בכתפו הימנית.

חלק מהנוכחים אותם תקף הנאשם ניסו להגן על עצמם מפני הנאשם, והניפו עמדות לימוד לעברו. הנאשם נפל, אך מיד קם והניף שוב את הסכין לעבר ג.ג., אשר הצליח להפיל את הנאשם, להוציא את הסכין מידו, ולהרחיקה מהנאשם. במעמד העימות עם הנאשם נפצע ג.ג. בידו.

הנאשם המשיך וניסה לתקוף אברך נוסף שנכח במקום, עד ששלושה מהנוכחים הצליחו להדוף אותו ולהפילו, ושמרו עליו עד הגעת המשטרה למקום, תוך שהנאשם ממשיך ומנסה לתקוף אותם.
השוטרים אשר הגיעו למקום, הצליחו לבסוף להכניע את הנאשם ולהשתלט עליו.

הנפגעים והנאשם, אשר נפגע אף הוא במהלך האירוע, פונו מהמקום לבית החולים סורוקה לקבלת טיפול רפואי. כתוצאה ממעשיו של הנאשם נגרם לא.א. פצע דקירה בחזהו מצד שמאל עם דימום פנימי והוא נאלץ לעבור ניתוח. ב.ב. אשר נדקר בכתף ימין נזקק לתפירת הפצע בסיכות וג.ג נחתך חתך עמוק באצבע ביד ימין, גיד שנקרע נתפר, והאצבע הושמה בסד ליישור.

במקביל להגשת כתב האישום, הגישה הפרקליטות בקשה למעצרו של הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

חיים פסל, סגן עורך 'מרכז העניינים' ששהה בבית הכנסת ואף נפצע, אמר ל'בחדרי חרדים' לאחר הגשת כתב האישום "אני שמח שבחסדי שמים, זה הסתיים רק בצורה כזו, ולא יותר גרוע. אין ספק שהמעשה החמור של התקיפה ונסיונות הרצח כלפי אברכים שישבו והגו בתורה ללא כל התגרות או שיג ושיח עם התוקף, שאין לאף אחד ולא היה שום היכרות ראשונית עימו, ראויים לתגובה הולמת. אני סומך על בית המשפט שיעשה דין אמת והולם למעשים".


אחד הפצועים בשיחה ל'בחדרי חרדים'
נתיבות כתב אישום כולל אברכים דקירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד