י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

האישה שהותקפה בבי"ש משחזרת; המאבק החרדי-חילוני יוצת מחדש?

האירוע החמור אתמול בבי"ש, בו נפצעה תושבת העיר, רחל אסרף, לאחר שהותקפה על ידי ילד חרדי, מאיים להצית מחדש את המאבק החרדי-חילוני בעיר. בשיחה עם 'בחדרי' מספרות רחל ובתה על שאירע: "מדובר בקיצונים, אך הם כבר לא קומץ"

זירת האירוע, אמש (פייסבוק)
זירת האירוע, אמש (פייסבוק)



מה שאבן אחת יכולה לעשות • האירוע החמור אתמול (שלישי) בבית שמש, בו נפצעה תושבת העיר, רחל אסרף, לאחר שהותקפה על ידי ילד חרדי, מאיים להצית מחדש את המאבק החרדי-חילוני בעיר.

בשעות האחרונות הפגינו עשרות מתושבי העיר נגד הציבור החרדי ואל המקום הוזעקו כוחות המשטרה שהרגיעו את הרוחות. במקביל, כלי התקשורת הכלליים מלבים את האש ו"חוגגים" על האירוע החמור. החשש הו, שכמה שנים אחר 'פרשת היריקה' וכשבית-שמש כבר הגיעה לרגיעה יחסית בעניין המתח בין החילונים והדתיים בעיר לבין החרדים, שעיקרו בשל פעולות קיצוניות של הסיקריקים, הכל ייפתח מחדש.

הערב, בשיחה עם 'בחדרי חרדים', מספרות רחל ובתה על שאירע. "הייתי בהלם ומזועזעת. לא הבנתי מה הולך סביבי" משחזרת רחל את האירוע בו הותקפה. "בהתחלה לא הבנתי את החומרה של המצב עד שראיתי את הדם".

לדבריה, "בהתחלה עוד תפקדתי בגלל האנדרנלין, אבל אחר כך הגיע הכאב ולא הצלחתי לנשום".

בתה של רחל, קארין, מספרת אף היא ל"בחדרי חרדים" על האירוע והתחושות. "אנחנו מאוד המומים במשפחה וכואבים. אין דבר יותר מזעזע מלראות את אימא שלך שבורה מולך, חבושה וכואבת, ובגלל סיבה כל כך מיותרת" היא אומרת.

"כואב לה מאוד הראש והאוזן הימנית מתחת לפגיעה. היא לא ישנה כל הלילה מהטראומה שעברה. אני לא מצליחה לדמיין מה עבר עליה באותה השנייה שהלכה שם לבד וקיבלה את האבן הזו לראש".

לאן היא הלכה, ומה היא סיפרה על מה שהיה בעת הפציעה?

"היא עשתה הליכת ספורט והחליטה שהיא רוצה לסיים אותה בביקור אצל הנכדים. היא הלכה ברחובות העיר. יש לציין שזה לא אזור של דתיים בלבד - יש גם חילונים שגרים באזור הזה ונוסעים שם בשבת".

לדבריה, "באמצע ההליכה היא פשוט חשה כאב עצום בראש וקלטה שחבורת נערים חרדים זרקה עליה אבן גדולה. בהתחלה היא הייתה מאוד מבולבלת ולא הבינה את החומרה, עד שראתה את הדם. היא באינסטינקט נגעה במקום הכאב והיד שלה נתקלה בפצע העמוק והפתוח - מה שהכניס אותה לפחד איום ונורא. זה רגע שגורם לה לעצור את נשימתה כל פעם שנזכרת במה שאירע".

לדבריה, זו אינה הפעם הראשונה שחרדים פוגעים במשפחתה. "בעבר זרקו אבן ענקית על הרכב שלי, והשמשה התנפצה. לפני תקופה ירקו על אימא שלי ואף זרקו עליה אבנים, אבל היא לא נפצעה. אם זה היה מקרה יחיד כמובן שהיינו חושבים שזה נער אחד שהוריו לא חינכו אותו כשורה - אך זה הפך לדרך קבע והם מסכנים חיי אדם".

תישארו לגור בבית שמש?

"לא. אנחנו בעזרת השם נעזוב את בית שמש, אבל זה לא משנה כי ישארו פה עוד אנשים שמגיע להם ללכת ברחובות כפי שירצו מבלי לפחד למות". הבת מוסיפה ואומרת כי היא מבינה שמדובר בקיצונים, אך לדבריה הם כבר לא קומץ: "אני מבינה שזה חרדים קיצוניים, אך הם לא קומץ, כי קרו מקרים רבים, שזה כבר לא קומץ".

האם אנשי ציבור התקשרו לתמוך?

"ראש העיר משה אבוטבול אמר שיגיע לבקר (אבוטבול אישר בשיחה עם "בחדרי חרדים" את הדבר. א.מ.). והשר לביטחון פנים גלעד ארדן יצר קשר ואמר שיבצע ישיבה בעוד כיומיים להערכת מצב".

"אנחנו מאוד סובלים מחלק מתושבי העיר החרדים. אם זה מהמבט שלהם כשאנחנו נוסעים באוטו בשבת, מהצעקות שלהם וזריקת האבנים, מהאזעקה של כניסת השבת שנשמעת כמו סרט אימה ומהגזענות שלהם כשאנחנו נכנסים לרמה לא צנועים. אני ממשפחה מסורתית, אנחנו מדליקים נרות שבת, אנחנו מאמינים, אבל אנחנו הרבה יותר טובים מהם כי אנחנו אנשים טובים.

"אנחנו לא קוראים בספרים ומתפללים כל היום כי אנחנו צריכים להשיג כסף על מנת לכלכל את עצמנו. זה לא אומר שאלוקים לא איתנו הרבה יותר משהוא איתם. כי לעולם לא נרצה להסב רע לאדם שהוא חושב שונה ממני. אלוקים לא התכוון שכאלה הם יהיו, שאלוקים שאליהם הם מתפללים כבר לא מקשיב להם והוא יטפל בהם בהמשך, אני בטוחה".

לסיום היא אומרת: "אנחנו רוצים להגיע לרבנים שלהם, שאם הם קוראים לעצמם שליחי אלוקים שיעזרו לנו לצאת נגד אלימות, שילמדו אותם לאהבת חינם ושאיש באמונתו יחיה. שיטילו איסור על זריקת אבנים כי כבר קראתי על איסורים מאוד מיוחדים שהם מטילים, בריאות האדם היא ערך עליון לכן שיגעו גם בנושא הזה".

יצויין כי שעות לאחר התקרית פתחה הבת קבוצה בפייסבוק בשם "מפסיקים עם האלימות של הדתיים הקיצונים". "מהרגע שפתחתי את הקבוצה בפייסבוק, אני מוצפת בהודעות תמיכה" היא אומרת. "מטרת הקבוצה היא להילחם בתופעה של החרדים הקיצוניים".

כפי שצויין אתמול ב"בחדרי חרדים", האירוע החמור גרר חילול השם גדול, אך זאת לצד קידוש השם של המתנדבים החרדים שהוזעקו לטפל באירוע.
בית שמש מאבק חרדי-חילוני רחל אסרף קארין אסרף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד