כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

שבוע אחרי הפרסום ב'בחדרי' - מאות יצאו להפגין והתפרצו לבסיס

פרשת מעצרה של צעירה דתית אתיופית התפרסמה לפני שבוע ב'בחדרי חרדים' והביאה התארגנות והתגייסות של אנשי 'העדה החרדית' לצאת ולהפגין מול בסיס צבאי • תחקיר נפתח אחר שבשלב מסוים המפגינים הצליחו להתפרץ אל תוך המחנה

שבוע אחרי הפרסום ב'בחדרי' - מאות יצאו להפגין והתפרצו לבסיס



מאות קנאים מאנשי 'העדה החרדית' והיישוב הישן הגיעו אמש בראשות רבנים לעצרת מחאה מול כלא 4 במחנה צריפין כמחאה על המשך מעצרה של רבקה בת קאסיי צעירה דתית מהעדה האתיופית בגין השתמטות משירות צבאי. חלק מהפגינים אף התפרצו פנימה אל תוך המחנה

מהמשטרה נמסר כי "במהלך הפגנה במחאה על גיוס חרדים שבה השתתפו כמה עשרות מפגינים בכניסה לבסיס צריפין, פרצו מספר מפגינים את שער הבסיס. כיתת הכוננות של הבסיס בסיוע משטרת ישראל פינתה אותם . האירוע יתוחקר".

כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים' מדובר בבחורה דתייה אשר נעצרה ימים ספורים לפני חג הפסח ומאז שוהה בכלא צבאי, למרות הוראתו החוזרת ונשנית של בית הדין הצבאי להביאה בפני ועדת דת.

כזכור, מספר ימים לפני חג הפסח, המשטרה הצבאית עצרה את רבקה, צעירה בת העדה האתיופית, בגין השתמטות משירות צבאי של 970 יום.

לדברי בני המשפחה, מדובר בבחורה דתייה לכל דבר ועניין שאיחרה את תאריך הגשת 'הצהרת הדת' ובשל כך צה"ל סרב לקבל את ההצרה - כך שהיא עדיין שוהה בכלא צבאי.

אמש כאמור הגיעו מאות מפגינים שנשאו שלטי מחאה יחד עם רבנים, והם דרשו לשחררה.

מדובר צה"ל נמסר בשבוע שעבר ל'בחדרי חרדים' בתגובה, כי טוראי רבקה ישעיהו השתמטה משירות במשך למעלה משנתיים וחצי. "ביום 2 באפריל 2017 היא נעצרה, וביום 4 באפריל 2017 הוגש נגדה כתב אישום. ישעיהו לא התייצבה לגיוס, לאחר שלא שיתפה פעולה במשך תקופה ממושכת עם רשויות הגיוס, ובכלל זה לא התייצבה בלשכת הגיוס בהתאם לזימונים שנשלחו לה, מספר פעמים.
במהלך חודש יולי 2016, כשהיא כבר משתמטת גיוס, הגישה החיילת בקשה לפטור מטעמי דת, וזאת בחריגה מן המועדים הקבועים בחוק. החיילת המשיכה בסירובה להתייצב ולהסדיר את מעמדה. משכך לא ניתן היה לדון בבקשתה, ונמסר לחיילת במישירין כי בקשתה נשללה. בקרוב יובא עניינה בפני ועדת דת אשר תבחן האם יש מקום להעניק לה פטור משירות.

מעבר לכך, הוסיפו גורמים בצה"ל כי החיילת צפויה להתייצב בפני ועדת דת בחודש מאי 2017. יודגש, כי ועדות מסוגן המיועדות לחיילות בלבד, מתקיימות בתדירות משתנה. ועדות אלו לא התקיימו בתקופה שהחלה בערב פסח (10.4.17) ועד היום.

'בחדרי חרדים' עם תיעוד מהמקום



















































































































כלא 4 שחרור השתמטות צבא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד