כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

מפתיע: אזולאי תומך במשרד התחבורה - נגד הרב לאו והשר בנט

"פרשת מירון תשע"ז" הביאה למתח משמעותי בין השרים • השר אזולאי מצטרף לעמדת משרד התחבורה - נגד דחיית ל"ג בעומר של בנט שפעל לבקשת הרב לאו, ואומר ל'בחדרי': "אם הנוגעים בדבר היו מקיימים שיחות, היינו מגיעים לתוצאה טובה יותר"

מפתיע: אזולאי תומך במשרד התחבורה - נגד הרב לאו והשר בנט
פלאש90



"פרשת מירון תשע"ז" שפרצה אחר הטענות לכך שההדלקה במירון ול"ג בעומר בכלל - במוצאי שבת, עלולים לגרום לחילולי שבת רבים, גורמת למתח בין שרי הממשלה. זאת בעקבות כך שהשר בנט הורה והחליט כי חופשת ל"ג בעומר הרשמית במוסדות החינוך בישראל תחול ביום שני, ולא בראשון. זאת כדי שהתלמידים והילדים יעסקו בהדלקת המדורה ביום ראשון בערב - וההחלטה של משרד התחבורה שפורסמה שלשום ב'בחדרי'.



השר אזולאי ל'בחדרי': לצערי הרב התקבלה החלטה ללא תיאום איתנו

אם עד כה ידענו שהמתח ואולי אפילו הביקורת היא מצד משרד התחבורה למשרד החינוך, מתברר שגם במשרד לשירותי דת מצטרפים לעמדת משרד התחבורה, מגבים גם את ההחלטה האחרונה של המנכל"ית להפנות את כל קווי התחבורה המתוכננים למירון - ולא להסעות תלמידים ברחבי הארץ.

בהודעה שיצאה הבוקר נאמר: השר לשירותי דת, ח"כ דוד אזולאי שוחח הבוקר עם מנכ"לית משרד התחבורה וחיזק את ידה על פעולתה לתיגבור ההסעות למירון. "אנו פועלים ביחד למען שמירת השבת ועושים הכל על מנת להימנע מחילול השבת". בנוסף הודה השר למנכל"ית על תמיכתה לקיום חופשת ל"ג ביום ראשון וחזרת התלמידים ללימודים ביום שני. עד כאן לשון ההודעה.

לעניין התחבורה, ניתן וודאי להבין את עמדת השר אזולאי - שכן מאות אלפי העולים למירון עקבו בדריכות וחששו, ולמעשה עדיין חוששים מפני קשיי תחבורה בעלייה למירון, בעקבות הדיווחים על מחסור באוטובוסים, בעקבות זאת שחלקם כן יופנו להסעות תלמידים. אך ההודעה על כך שהשר תומך גם בחופשה לתלמידים ביום ראשון, ולא ביום שני, הצדיקה בירור עם השר.

"שני המשרדים פועלים הרבה זמן, קרוב לשנה שהעולים להילולה יוכלו להגיע בזמן וללא חילולי שבת" אומר השר אזולאי ל'בחדרי'. "מה שקרה, שמשרד החינוך החליט להזיז את החופשה לשני, מה שעשוי לגרום לקשיים.

"לצערי הרב התקבלה החלטה ללא תיאום איתנו, כשאנחנו עושים הכל על מנת למנוע חילולי שבת. זה גם המשרד לביטחון פנים, גם משרד התחבורה וגם אנחנו במשרד לשירות דת עובדים ומשקיעים מזה כשנה הכל כדי שההילולא תתנהל כראוי. אנחנו גם עושים הכל שלא יהיו חילולי שבת. לכן ההחלטה של המנכלית היא החלטה טובה. בעזרת ה' אנחנו מקווים שגם גם שמירת השבת תהיה ללא תקלות".

• אתה יודע ששר החינוך קיבל את החלטתו בעקבות פניית הרב הראשי לאו, למנוע חילולי שבת ?

"אף אחד לא רוצה חילולי שבת" חוזר ומדגיש השר אזולאי, "אנחנו, בייחוד הרב שווינגר מנכל הרשות למקומות הקדושים במשרד, עובדים חודשים ארוכים על הפקת האירוע הגדול הזה. מכבד את זה ומעריך את זה שהרב הראשי פנה, צריך לעשות הכל למנוע חילולי שבת, צריך לעשות הכל. יחד עם זאת אבל, אני חושב שזה לגיטימי שמנכלית משרד התחבורה, פנתה והודיעה על כך שהתחבורה תופנה למירון.

"אני מיצר על דבר אחד" אומר אזולאי ולמעשה חושף בפני 'בחדרי' את הכשל שעמד מאחורי כל הפארסה האחרונה, "אם כל הדוברים והעוסקים הנוגעים בדבר היו מקיימים שיחות, סביר להניח שהיו מגיעים לתוצאה טובה יותר. לצערי הדו שיח מתנהל דרך התקשורת. אנחנו ביום חמישי וההילולא זה בעוד יומיים.

"מניסיוני כאיש חינוך כל הדבר הזה, של שינוי מועד החופשה,גורם לבילבול אצל ההורים.
חלק מההורים לא ישלחו את ילדיהם, ואז תהיה חופשה שני ימים בפועל".

השר חתם את דברין בהדגשה חוזרת על המאמצים הנעשים למנוע חילול שבת. "אנחנו עושים הכל שהכל יעבור בבטחה ובשלום לכולם, וללא חילולי שבת, לטובת כל העולים למירון ושיתקבלו תפילות כולם לרצון".
פרשת מירון תשעז השר אזולאי מנכלית התחבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד