י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

לאחר שביקר ביד ושם: הנשיא הגרמני הניח זר על קברו של עראפת ועורר זעם

לאחר הסערה שעורר שר החוץ הגרמני כשהעדיף פגישה עם ארגון "שוברים שתיקה" הקיצוני על פני פגישה עם ראש הממשלה נתניהו, עלה נשיא גרמניה לקברו של עראפת, הניח זר פרחים, ועורר סערו בארצו

הנשיא הגרמני בקברו של ערפאת. צילום: רויטרס
הנשיא הגרמני בקברו של ערפאת. צילום: רויטרס



הנשיא הגרמני מעורר זעם בארצו: לאחר הסערה שעורר שר החוץ הגרמני כשהעדיף פגישה עם ארגון "שוברים שתיקה" הקיצוני על פני פגישה עם ראש הממשלה נתניהו, הגיע נשיא גרמניה, פרנק וולטר שטיינמאייר לישראל, הוא ביקר ביד ושם, ולאחר מכן נסע לרמאללה ושם נפגש עם אבו מאזן.

במסגרת הביקור עלה הנשיא הגרמני לקברו של יאסר עראפת והניח זר פרחים. המעשה עורר זעם רב בגרמניה.

בכלי התקשורת הגרמנית מיהרו לתקוף את הנשיא שהניח זר פרחים על קברו של מי שכיהן כיו"ר הרשות הפלסטינית ואחראי לפיגועי טרור רבים. "זה מה שנקרא השוואה מוסרית", כתבו.

זהו הנשיא הראשון שמניח זר על קברו של הרוצח עראפת. בכלי התקשורת הגרמנית נרשם קונצנזוס נגד הנחת הזר, וטענה שזה חוסר טאקט משווע בנושאים בהם יש רגישות גדולה בישראל.

העיתונים "טאגס שפיגל" והעיתון "אבנבלדט" הגרמניים כתבו שהנשיא שטיינמאייר היה בלחץ גדול בביקור בישראל. הוא ביקש לסיים את המתיחות עם נתניהו, ובניגוד לשר החוץ הגרמני, הוא נמנע מלהיפגש עם ארגוני שמאל קיצוני בישראל. ומאידך ביקש לכבד את הפלסטינים הרואים בגרמניה מתווכת אובייקטיבית ומעוניינים ששטיינמאייר יהיה אחד המתווכים במו"מ.
פרנק וולטר שטיינמאייר נשיא גרמניה ערפאת רמאללה זר פרחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד