י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

חכם שלום פרץ בבכי: חיילת עם אקדח עוברת על לאו של לא ילבש • תיעוד

עצרת מספד גדולה נערכה אמש לזכרה של הרבנית יעל כהן ע"ה, אשת חבר לחכם שלום כהן נשיא מועצת חכמי התורה • בדבריו זעק נשיא המועצת: "כל החיילות של היום, אם הן שמות בצד אקדח, הן עוברות על הלאו הזה של התורה" • תיעוד

צילום: יעקב כהן
צילום: יעקב כהן



עצרת מספד גדולה נערכה אמש (רביעי) בהיכל ישיבת 'פורת יוסף' בעיר העתיקה בירושלים לזכרה של הרבנית יעל כהן ע"ה, אשת חבר לחכם שלום כהן נשיא מועצת חכמי התורה.

בעצרת נשאו דברים גדולי ישראל, ביניהם הגרב"מ אזרחי, הגר"ש בעדני הראשל"צ הגרא"ב דורון, הגר"י הלל הגר"מ מאיה, הגר"ש קוק, הגר"ש בן שמעון והגר"י כהן.

הגרב"מ אזרחי ראש ישיבת 'עטרת ישראל', עמד בדבריו על הפסוק "נודע בשערים בעלה בשבתו עם זקני ארץ״ ואמר "די לנו להגיד מי הוא בעלה בשביל לומר את כל ההספד. כשרואים מיהו בעלה, ראש הישיבה, אפשר להבין מי היא הייתה". הגרב"מ אזרחי האריך על גדלותו והנהגתו של ראש הישיבה הגר"ש כהן וזעק "כל כלל ישראל מונהג על ידו", "חובתנו להתפלל ולייחל שהקב״ה יתן לו כוחות לישא את עול העם על כתפיו".

(שידור חוזר מעצרת המספד)


את משא ההספדים חתם חכם שלום כהן שעמד בדבריו על תפקידה של אישה, "יש לבדוק הרבה מה כוחה של אשה ודוגמאות מהנביאים. נביא רק אחת: כאשר סיסרא נלחם עם ברק ולבסוף ברח והלך לחבר הקיני, יצאה יעל לקראתו ואמרה לו 'סורה אלי סורה' והאמין בה שתשאיר אותו חי. לאחר שהתעייף כיסתה אותו בשמיכה ונתנה לו לשתות במקום מים - חלב, והוא נרדם, לאחר מכן לקחה פטיש, נתנה מכה והרגה אותו".

"שואלים המפרשים, בשביל מה הביאה פטיש להרוג, הייתה מביאה סכין ושוחטת אותו ברגע אחד, אלא שכתוב שאשה לא תלבש שמלת גבר - אסור לה לאשה ללבוש בגדי גבר. שתדעו לכם, כל החיילות של היום, אם הן שמות פה בצד אקדח, הן עוברות על הלאו הזה של התורה. את רוצה להציל את כל ישראל?

"אנחנו לא יודעים מה זה כוח של אשה" כאן פרץ נשיא המועצת בבכי מר ואמר "חוץ מאשר הטיפול בבית, בכל הדברים היא הייתה מעירה לי על דברים שאני טועה והייתי מודה לה, היא באה מבית מעולה. אבא ואמא שלא דיברו מעולם דברים בטלים ביניהם, היא עזרה לי בלימוד מעולם לא הפריעה לי באמצע הלימוד".

"מהצהריים ביום שישי הכל היה מסודר ומוכן לשבת והיה לה ילדים לא מועטים, ובמשך כל היום אומרת תהילים ופרקי שירה".

העצרת הסתיימה בקבלת עול מלכות שמים על ידי רבה של העיר רחובות ובית כנסת "החורבה" בעיר העתיקה בירושלים הגאון רבי שמחה הכהן קוק.

צילום: יעקב כהן

































חכם שלום כהן עצרת הספד חיילות לא תלבש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד