כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מחריד: נער נכלא על ידי הוריו במשך 12 שנה; מה סיפר הנער לחוקרים?

מקרה חריג וחמור בחדרה: ילד כבן 14 הוחזק על ידי הוריו בדירה מטונפת מבלי שיצא ממנה במשך כ-12 שנה. ההורים, בשנות ה-60 לחייהם, עוכבו לחקירה. הילד סיפר: "יצאתי פעם בשבועיים למשך חצי שעה". האם: "דאגתי לבריאותו"

הדירה בה נכלא הנער (שלומי גבאי וואלה! NEWS)
הדירה בה נכלא הנער (שלומי גבאי וואלה! NEWS)



מקרה חריג וחמור בחדרה: ילד כבן 14 הוחזק על ידי הוריו בדירה מטונפת מבלי שיצא ממנה במשך כ-12 שנה. הנער נמצא היום (חמישי) שוכב על הרצפה בסלון הבית כשהוא סובל מהזנחה. ההורים, בשנות ה-60 לחייהם, עוכבו לחקירה.

במחלקת הרווחה ציינו כי בשנת 2009 ההורים עברו מנתניה לחדרה אך ההורים והנער אינם מוכרים להם ואינם מופיעים בשום רשימה של הרשויות המקומיות וכי הוא לא למד בשום מוסד חינוכי מאז ומעולם. לנער שתי אחיות מעל גיל 18 שלא נמצאות בקשר עם ההורים ולא מתגוררות בחדרה, והן טרם אותרו בידי המשטרה.

הילד אותר לאחר ששכנים במקום התלוננו על ריח צחנה חריף שעולה מהבית. שוטרים שהגיעו למקום נאלצו לפרוץ פנימה, אז מצאו את הנער כשהוא מוזנח. אנשי הצלה ורווחה שהגיעו למקום העניקו לנער טיפול ולאחר מכן הוא נלקח לבדיקות בבית החולים. הנער הועבר לרשויות הרווחה.

הילד סיפר לעובדות סוציאליות של אגף הרווחה בעירייה כי אחת לשבועיים היו מוציאים אותו לפרק זמן של חצי שעה לחצר הבית. אמו הסבירה בחקירה את מעשיה ואמרה "פעלתי מתוך דאגה לבן שלי שסובל מבעיות רפואיות".

היא הכחישה את הטענה כי הוא לא ראה אור יום כל חייו, ואמרה כי הוא יצא מהבית רק בלווייתם. לגבי העובדה שהוא לא נרשם למסגרות לימודים אמרה שזה מחשש שהילדים יפגעו בו. "הוא לא יצא מעולם לבד מהבית בגלל בעיות בריאות, אבל יצא תמיד איתי עם בעלי בעיקר לטיפולים רפואיים".

הילד הועבר לבדיקות רפואיות בבית החולים שם הוא מאושפז במצב טוב. בכוונת המשטרה להמשיך ולחקור את נסיבות המקרה.





(הדירה בה הוחזק הנער. צילום: שלומי גבאי וואלה! NEWS)

עו"ד דן גלעד, שמייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את האם מסר בתגובה: "האם כבת 57 טוענת כי פעלה מתוך דאגה לבנה שסובל מבעיות רפואיות והילד אף היה במעקב רפואי. האם נסערת ונמצאת במצב נפשי קשה ועיקר דאגתה למצבו של בנה".

עו"ד איגור גילדר שמייצג את האב מטעם הסניגוריה הציבורית: "מדובר בהורים שחיים במצוקה כלכלית קשה. בנם הצעיר נולד עם בעיות רפואיות קשות והם דאגו לשלומו. לטענת האב הם לא החביאו את הילד והוא היה במעקב רפואי. המקרה מעלה שאלות קשות על תפקוד הרשויות שלא סייעו למשפחה קשת יום שנמצאת במצוקה קשה ולפיכך יש לחקור את התנהלות הרשויות".
הזנחה כליאה חדרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד