י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

יהיה מעניין: התאגיד בקרב ראש בראש עם מימרן וגלסנר

אם לא מספיק שבקרוב תוקם תחנת רדיו חרדית בתאגיד השידור החדש, מנהלי התאגיד משגרים קריצה רבת משמעות למגזר החרדי ומיקמו רצועת אקטואליה עם המגיש החרדי, יעקב אייכלר, בקרב ישיר מול מהדורות החדשות המרכזיות של תחנות הרדיו החרדיות - "קול חי" ו"קול ברמה"

הטאלמט החרדי המרכזי של התאגיד יעקב אייכלר (צילומסך)
הטאלמט החרדי המרכזי של התאגיד יעקב אייכלר (צילומסך)



אם לא מספיק שבקרוב תוקם תחנת רדיו חרדית בתאגיד השידור החדש, שתגרום לכאבי ראש לא מבוטלים לתחנות הרדיו החרדיות, מנהלי התאגיד החליטו לשגר קריצה משמעותית במיוחד למגזר החרדי, במה שיגרום לכאב ראש נוסף לראשי תחנות הרדיו החרדיות - "קול חי" ו"קול ברמה".

מדובר במכה ישירה לבטן הרכה של התחנות החרדיות - פצצות הרייטינג בדמות המהדורות המרכזיות בשעה 19:00 מדי ערב, אותן מגישים אבי מימרן ב"קול חי" ומשה גלסנר ב"קול ברמה".

ראשי התאגיד פרסמו אמש את לוח השידורים של הערוץ הממלכתי והרדיו הממלכתי. בין היתר ניתן לראות כי בשעה 19:00 מוקמה תכנית אקטואליה בהגשת הטאלנט החרדי המרכזי של התאגיד, יעקב אייכלר - עיתונאי מוערך שעבד עד לאחרונה ב"ערוץ הכנסת".

כך, לאחר שהתחנה החרדית תוקם אף היא, יקבל הציבור החרדי שפע של תכנים מכל כיוון ותחרות חדשה תיפתח על האוזן של המגזר.

אבי מימרןצילום: אבי מימרן
אבי מימרן




עם זאת, בכל הנוגע לתכנית החדשה של אייכלר מול המהדורות המרכזיות, בתאגיד מרגיעים וטוענים כי התכנית לא תכוון למגזר החרדי. "אנחנו ממש לא מתכוונים לשים דגש על המגזר החרדי בתכנית" אומר הערב אייכלר ל"בחדרי חרדים". לדבריו, "הכיוון שלנו, וזה גם הפרומו של התכנית - 'חרדים זה לא רק כסף, חילונים זה לא רק תל אביב ודתיים זה לא רק מתנחלים. אצלנו תשמעו הכל על כולם וכולם על הכל'".

אייכלר מספר כי הוא מתכוון להציג שינוי מרענן בשיח עם המגזר החרדי בתכניתו החדשה. "אם אני מראיין את ח"כ מקלב, אני לא יראיין אותו רק על נושא כסף לחרדים ודת ומדינה, אל גם על ועדת המדע שהוא מנהל, על עבודתו כמחוקק ונושאים מדיניים. לכן אני שם. קוראים לזה אקטואליה מזווית אחרת".

על כך שהתכנית תתחרה ראש בראש עם המהדורות המרכזיות של התחנות החרדיות הוא אומר כי הדבר לא היווה שיקול משמעותי בהחלטה על השיבוץ. "זה אפילו לא היה 10 אחוז מההחלטה. השעה הזו היא רצועה מאוד פנויה ברדיו, מאחר והציבור החילוני עובר למסך בשעה 20:00, ועד כה הרצועה הזו לא נוצלה כראוי".

לסיום אומר אייכלר כי "המטרה שלנו היא לא תחרות עם התחנות החרדיות, בפרט שתוקם תחנה חרדית. לא מדובר בתכנית חרדית, אלא רק בהגשת עיתונאי חרדי. זה מה שעשיתי גם בערוץ הכנסת כל השנים - לא הדבקתי סטריאוטיפים לאף אחד ולכן בתאגיד אהבו את הפורמט הזה".

משה גלסנרצילום: משה גלסנר
משה גלסנר




למרות הדברים המרגיעים של אייכלר, אין ספק שבתחנות החרדיות לא אוהבים את התחרות שנכפתה עליהם - עם הקמת התחנה החרדית-ממלכתית הראשונה ושיבוץ מגיש חרדי בקרב ישיר מול המהדורות המרכזיות. אין ספק גם שהחישובים לשאיבת מאזינים חרדים בשעה זו אל הרדיו של התאגיד עברו בראש המחליטים להציב את אייכלר במשבצת זו דווקא.

עדות ללחץ בו נמצאים ראשי התחנות החרדיות ניתן למצוא בדבריו של מנכ"ל "קול ברמה", אריאל דרעי, שאמר השבוע בראיון בגל"צ כי "אנחנו לא חוששים מתחרות, אבל המדינה הוציאה לפני מספר שנים מכרז לרדיו חרדי וסגרה במקביל את התחנות הפירטיות. משקיעים הוציאו במשך הזמן מכיסם עשרות מיליונים. נעשה כאן מחטף לילי מביש ועל זה אנחנו קובלים".

אריאל דרעיצילום: אריאל דרעי
אריאל דרעי




דרעי, שמבין שהקמת תחנה חרדית חדשה היא עניין מוגמר ככל הנראה, שכן ההקמה של התחנה המדוברת עברה בחוק, מנהל את המאבק במטרה לזכות בדברים אחרים. "נתנו להם רישיון ארצי ולנו רק אזורי" קבל דרעי בראיון, במה שנראה ככיוון האמיתי של המאבק אותו הוא מנהל כעת - פריסה ארצית של "קול ברמה".

דרעי הוסיף כי לא בדקו בכלל האם יש צורך ברדיו נוסף למגזר החרדי, ושיגר עקיצה רבת משמעות להישג של סיעת ש"ס, שהובילה את המהלך להקמת התחנה החרדית החדשה: "הכל הוכרע בגלל אינטרסים פוליטיים צרים. תחנת 'קול ברמה' היא אמנם תחנה מסחרית, אבל בפועל היא משדרת שידור ציבורי למאות אלפי מאזיניה ופתוחה בצורה עניינית ואובייקטיבית לכל המגזר החרדי ומי שהחליט להחרים אותה עשה את זה על אחריותו".

גם ב"קול חי" לא טומנים את ידם בצלחת, אך שלא כמו בקול ברמה - שם יצאו למאבק פומבי, מנהלי קול חי פועלים בעניין בשקט מאחורי הקלעים.
תאגיד השידור יעקב אייכלר אבי מימרן משה גלסנר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד