כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

תוך שעות: ההורים שכלאו את ילדם שוחררו ממעצר

שעות ספורות בלבד מאז מעצרם, חוקרי המשטרה החליטו לשחרר את ההורים החשודים בהזנחת ילדם בן ה-14: "על פניו, לא עולה חשד להתעללות מצד ההורים"

חצר הבית בו נמצא הנער (צילום: שלומי גבאי וואלה! NEWS)
חצר הבית בו נמצא הנער (צילום: שלומי גבאי וואלה! NEWS)



שעות ספורות בלבד מאז מעצרם, חוקרי המשטרה החליטו לשחרר הערב (חמישי) ממעצר את ההורים החשודים בהזנחת ילדם בן ה-14.

בהודעת המשטרה נמסר כי לאחר פעולות חקירה מהירות ויסודיות שבוצעו על ידי משטרת ישראל, ביניהן גביית עדויות מהמעורבים בתיק, הוחלט לשחרר את ההורים החשודים בהזנחת מושגח, בתנאים מגבילים ובהרחקה מגבילה מהקטין, במפגשים עיתיים בליווי רווחה.

במשטרה אף ציינו כי "בשלב זה, על פניו, לא עולה חשד להתעללות מצד ההורים".

עם זאת, הקטין יישאר בימים הקרובים בהשגחת גורמי הרווחה עד להחלטה שתתקבל בעניינו. המשטרה תמשיך לחקור את האירוע על כלל נסיבותיו.

כפי שדווח מוקדם יותר, המשטרה פתחה בחקירה נגד ההורים לאחר שאיתרה את בנם בן ה-14 שהוחזק על ידי הוריו בדירה מטונפת מבלי שיצא ממנה במשך כ-12 שנה. הנער נמצא שוכב על הרצפה בסלון הבית כשהוא סובל מהזנחה.

במחלקת הרווחה ציינו כי בשנת 2009 ההורים עברו מנתניה לחדרה אך ההורים והנער אינם מוכרים להם ואינם מופיעים בשום רשימה של הרשויות המקומיות וכי הוא לא למד בשום מוסד חינוכי מאז ומעולם. לנער שתי אחיות מעל גיל 18 שלא נמצאות בקשר עם ההורים ולא מתגוררות בחדרה, והן טרם אותרו בידי המשטרה.

הילד אותר לאחר ששכנים במקום התלוננו על ריח צחנה חריף שעולה מהבית. שוטרים שהגיעו למקום נאלצו לפרוץ פנימה, אז מצאו את הנער כשהוא מוזנח. אנשי הצלה ורווחה שהגיעו למקום העניקו לנער טיפול ולאחר מכן הוא נלקח לבדיקות בבית החולים. הנער הועבר לרשויות הרווחה.

הילד סיפר לעובדות סוציאליות של אגף הרווחה בעירייה כי אחת לשבועיים היו מוציאים אותו לפרק זמן של חצי שעה לחצר הבית. אמו הסבירה בחקירה את מעשיה ואמרה "פעלתי מתוך דאגה לבן שלי שסובל מבעיות רפואיות".

היא הכחישה את הטענה כי הוא לא ראה אור יום כל חייו, ואמרה כי הוא יצא מהבית רק בלווייתם. לגבי העובדה שהוא לא נרשם למסגרות לימודים אמרה שזה מחשש שהילדים יפגעו בו. "הוא לא יצא מעולם לבד מהבית בגלל בעיות בריאות, אבל יצא תמיד איתי עם בעלי בעיקר לטיפולים רפואיים".

כאמור, הערב, שעות בלבד לאחר מעצרם, החליטו החוקרים לשחרר את ההורים וציינו כי אין חשד להתעללות.
חדרה כליאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד