כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024

איך אפשר לתת ללפיד במה חופשית בעיתון חרדי // מני גירא שורץ

בהערכה גדולה לחברים ולקולגות ב'קו עתונות' - הפעם מדובר בטעות, לתת ליאיר לפיד, סמל האנטי לכל מה שיקר לליבנו במה חופשית בעיתון חרדי, זה לחצות גבול

מוזס ולפיד, אילוסטרציה. פלאש 90
מוזס ולפיד, אילוסטרציה. פלאש 90



יחס התקשורת החרדית ליאיר לפיד, הוא נושא טעון. אין בו הכרעה חד משמעית, אבל שוב ושוב אנשי תקשורת חרדים מתחבטים בסוגיה הזו - האם לתת לו במה, האם להתייחס אליו, האם לראיין אותו.

לתת לו לכתוב טור אישי בעיתון חרדי? נראה שרבים יסכימו שמדובר בחציית גבול. אז עם כל ההערכה והכבוד (באמת) לחברים החשובים מ'קו עתונות' הרשו נא לי לומר לכם: חברים, טעיתם הפעם.

לפיד לגפני נמאס לנו לקבל ממך הוראות
לפיד בכנסת, סונט בחרדים "הפסקנו לקבל ממכם הוראות"

"המדינה הפסיקה לקבל ממך הוראות. נמאס לנו לקבל ממכם הוראות" - האמירה המשפילה של לפיד, מעל במת הכנסת, לפרלמנטר כמעט הכי וותיק ובטוח הכי מנוסה בכנסת, חבר הכנסת גפני - אמירה מסיתה שעד היום מהדהדת באוזניי, גילתה אז, מי הוא לפיד.

מאז, הוא כבר התראיין ב'בחדרי חרדים', ב'קול חי', ב'קול ברמה' ואולי בעוד מקומות. אבל אף פעם לא ניתנה לו הבמה החופשית לומר את דעתו ואת אשר על ליבו. המראיינים תמיד הקשו עליו, לא נתנו לו להסתפק במילים יפות ולהמשיך הלאה - בכל אופן מדובר באדם העומד בראש מפלגה יחידה שבאופן מוצהר פועלת נגד עקרונות הדת. וכאן אני ממעיט בפירוט הבעיתיות באיש, בראייה חרדית. אבל על העיקרון, אסור לוותר. לא שייך לתת במה חופשית בכלי תקשורת חרדי, למי שמייצג את האנטי-דת בישראל.

נכון שבאחרונה אנו שומעים אותו בנימה מפוייסת יותר, אבל בואו לא נהיה פרייארים. את ההוראות מהקמפיינרים המצוינים שלו, לפיד אימץ יפה, מתוך מטרה אחת - לאפשר לעצמו להנהיג את המדינה בעתיד, ולנקות את התדמית, שחשוב לומר מבוססת על מציאות, כדוגמת הנאום המשתלח והיהיר אז על בימת הכנסת.

יחד עם זאת צריך לומר את האמת. אנו מצווים ואמונים על 'אהבת ישראל'. אנו צריכים לקרב כל יהודי, לתורה, לגמילות חסדים, לקיום מצוות. אבל אנחנו ממש לא מחוייבים להכניס אותם לבתינו ללא שום פיקוח.







והנה ההוכחה. מה בוחר לפיד לכתוב באותו מאמר? איזה מסר הוא מעביר - הסכיתו. הוא מודה לרב משכונת שמואל הנביא בירושלים שבשנה שעברה לא הסכים להדליק מדורה ובה תמונות של לפיד (שריפת תמונת לפיד הוא מעשה ללא ספק סר טעם וראוי לגינוי כשלעצמו). ואז, כאילו בתמימות, הוא משווה ומקיים אנלוגיה בין שריפת תמונה שלו - לכך שבני משפחתו נספו באושוויץ ובמחנות השמדה אחרים של הנאצים ימ"ש.

"שריפת התמונה שלי לא הפחידה אותי, היא העציבה" הוא כותב. אתם מבינים? לפיד, על גבי עיתון חרדי, מרביץ בנו מוסר ומלמד אותנו כיצד יהודים צריכים לנהוג. הוא גם מצטט גמרא מיבמות, ומזכיר את ה-20 מיליון שקלים שעברו בתקופתו כשר אוצר למירון.

כשלא מראיינים אותו, כשאין בלאנס על מה שהוא אומר, כשלא מציגים צד שני - לפיד גם מרשה לעצמו לחלק לנו ציונים: הרב, שלא הסכים להצתה "נהג נכון מפני שהוא הציב גבולות, הוא הבהיר שיהודים אינם יכולים לנהוג כך". תודה ר' יואיר.

אבי גרינצייג עורך ראשי של 'קו עיתונות' מסר: ב'קו עיתונות' אנחנו מעודדים ומעוניינים לתת את הבמה הנכבדה שעומדת לרשותנו כדי לאחד ולחבר בין חלקי העם. זהו מאפיין שמוביל את הרשת בכל 27 שנות קיומה.

ממש באותה מידה שחשפנו והובלנו את פרשת זיוף סרטון ההסתה, שמטרתו הייתה לפלג ולהרבות שנאה, כך אנחנו בוחרים לתת את הבמה לאמירה (החשובה מאוד) של יאיר לפיד, כי הוא מכוון לשיח ולחיבור עם המגזר החרדי.

כל עוד הוא יתמיד בכך ויגבה זאת במעשיו - אף אנו נתמוך בכך.



קו עיתונות יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד