י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

זוג חרדי הונה את הבנקים בסכומי עתק - ונמלט ממעצר

לאחר סאגה ממושכת, במסגרתה הכפישו עדים, נמלטו למדינה אחרת תוך שהם מנסים לנהל מאבק נגד הסגרתם, הצליחו בני הזוג החרדים, הורים לשישה ילדים שהוציאו במרמה מן הבנקים 130,000 דולר, להימלט ממאסר בבית המשפט • כל הפרטים

זוג חרדי הונה את הבנקים בסכומי עתק - ונמלט ממעצר
רויטרס



בני זוג חרדים שהוציאו במרמה מן הבנקים 130,000 דולר, הצליחו בתום סאגה משפטית ממושכת, להימלט ממאסר.

על פי הדיווח באתר tptpi, אלכסנדר מארץ, גבר חרדי בן 34, תושב ברוקלין ואשתו סימה, הורים לשישה ילדים, השתמשו בכסף שהוציאו במרמה מבנקים כדי לרכוש נכסים. הנכסים על פי רוב היו עזובים ורעועים, מארץ היה משפץ אותם ומשכיר אותם, ובעוד שהנכסים המושכרים היו בבעלותו, הוא זייף מסמכים שכביכול מכר אותם, וכך הצליח להוציא מן הבנקים הלוואות של כ-130,00 דולר מבנקים, לאחר כמה שנים, הבינו הבנקים כי בני הזוג הונו אותם והגישו נגדם תביעה.

בתום סאגה משפטית ממושכת, הגיעו עורכי דינם של בני הזוג להסדר עם בית המשפט בארה"ב, לאחר שהודו באשמה ב-32 עבירות של הונאה.

בנוסף, הודה מארץ כי ניסה להכפיש עדים שהעידו נגדו, ושלח להם - תוך שהוא מתחזה לעורך דין בשם בדוי - שאלונים מזויפים ודרש מהם לחתום על מסמכים הסותרים את עדותם.

לאחר שהוגש נגדם כתב אישום בשנת 2011, ובית המשפט ביקש לגזור עליהם מאסר, נמלטו בני הזוג לקנדה, שם ניהלו מאבק נגד הסגרתם לארה"ב, עד שלבסוף הפסידו, ובספטמבר 2016 הוסגרו.

מאחר ואלכסנדר החזיר לבנקים את כל מה שגנב מהם, הבטיח התובע בבית המשפט כי בני הזוג לא יכלאו ליותר משישה חודשים. אולם סגן היועץ המשפטי לממשלה, אנדרו טארקובסקי, לא ויתר, ודרש שמרץ יכלא לשנתיים עד שש שנים.

עורך דינו של מארץ שיכנע את השופט, הוא תיאר את מארץ' כאיש משפחה ואב לשישה ילדים בעל לב נדיב, למרות פשעיו. בין השאר - סיפר העו"ד - מארץ התנדב בארגוני הצלה וחירום, והציל ממוות אישה קשישה שנפצעה קשה בתאונת דרכים, בה התנהל "כמו גיבור" אמר העו"ד והוסיף כי מארץ גם "התנדב ללמד ולסייע לנערים חרדים צעירים, וטיפל במסירות בסבתו, שנפטרה לאחרונה".

על אף דברי הסנגוריה הללו, אמר סגן היועץ המשפטי כי כל מערך הצדקה של מארץ היה נגוע, משום שהכספים באמצעותם סייע, היו גנובים.

בסופה של הסאגה, החליט השופט שלא להשית על מארץ מאסר בפועל, וגזר עליו רק חמש שנות מאסר על תנאי. על אשתו של מארץ, סימה, נגזר עונש של 3 שנות מאסר על תנאי. בגזר הדין כתב השופט כי "עומדת לזכותו של מארץ' העובדה שהשיב במלואם את הכספים שהוציא במרמה מהבנקים".
אלכסנדר מארץ סימה מארץ ברוקלין הונאה בנקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד