כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

רגע לפני מירון: לייבל'ה מסכם שבוע גדוש

כשתיק גדול על כתפו, לייבל'ה כבר שוהה במירון ומדווח על האישיות המוערכת שמגיל שלוש לא פספסה את הילולת הרשב"י במירון והשנה נאלצה לוותר: דיווח על איש המקומות הקדושים שצעד רגלית לביתו של סגן העורך הוותיק, כדי לפגוש בכתב ערוץ שתיים: ומה קרה לצמד 'ריבלין את בלום' שאך בשבוע שעבר החל בתוכנית, להיפרד השבוע?

רגע לפני מירון: לייבל'ה מסכם שבוע גדוש
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים



ל"ג בעומר בלונדון

"ואמרתם כה לחי, רבי שמעון בר יוחאי", זמזמם לו הרמקול ברחוב של לייבל'ה וקרא לאנשי העיר עולו ואיתכנשו לרבי שמעון, ואכן לייבל'ה אמנם לא חסיד ואת השטריימל הוא מכיר רק מהתמונות, אך לגבי מירון הוא מרגיש צורך רוחני אמיתי להיות באיזורו של רבי שמעון.
על כן השאיר לייבל'ה את הרעייה והילדים אצל השווער כנהוג אצל חסידי ברסלב בראש השנה, ומיהר לכתוב את המהדורה ולהקדימה ממוצאי שבת ליום שישי, למען יבדוק לייבל'ה מקרוב – חילולי שבת, יש או אין?

תחילה לייבל'ה פותח במגה היסטוריה, חבר הכנסת ישראל אייכלר יו"ר הוועדה לפניות הציבור ייעדר השנה מהילולת הרשב"י, לראשונה מגיל שלוש, הגיל בו גזרו את מחלפות ראשו והשאירו זוג פייע'ס מסולסלות שכבר הלבינו. הסיבה אמנם מצויינת - אייכלר יצא ללוות את מסע המלכות של מורו ורבו הרבי מבעלזא בלונדון לרגל חנוכת הבית לחסידות שייערך בעיצומו של ל"ג בעומר, אייכלר שמוגדר כאיש מירון מבטן ולידה, התנחם בכך שמתחם ההדלקות החדש ייקרא על שם אביו, הרה"ח רבי מנשה אייכלר ז"ל איש מירון בכל נימי נפשו. אביו כזכור הסתלק לבית עולמו לפני מספר חודשים. אייכלר ליווה את הרבי מכבש המטוס ועד הכיסא ודאג לכל העניינים כדיפלומט בקי ורגיל.




בעודו פוסע בשבילי מירון שכבר החלו להיות עמוסים, הבחין לייבל'ה כי אייכלר הותיר במירון את רמטכ"ל מבצע ההדלקה של חסידות 'באיאן', חיים רבינוביץ. המשמש בכובעו ( או נכון יותר בענייני חסידות יש לומר- בשטריימלו). בכל השנה כרמ"ט של אייכלר ונציג 'באיאן' בכנסת, ובל"ג בעומר רמטכ"ל ההדלקה. רבינוביץ עזב הכל במהלך כל השבועות האחרונים וגמע אלפי קילומטרים בציר מירון בואכה קרוייזר בירושלים. מתוקף תפקידו צפה בו לייבל'ה מתאם עניינים עם כל הגורמים ואף עם האחראי על ההדלקה של הספרדים – ניסים אלקסלסי. לייבל'ה שמח לגלות כי בהדלקה נרקמת אחדות בין כולם, ואין רישום איזורי.



ובדרך אגב, מי שמסקר את כל המסע של הרבי מבעלזא הן באוקראינה הן בפולין ובלונדון, הוא הצלם התותח אנשיל בעק. בעק הביא גלריות מדהימות המפארות את כל שערי המגזינים בארץ ובעולם, אנשיל תפס פיקוד ולייבל'ה קלט אותו בעדשה של הסמראטפון, לייבל'ה שומר לעצמו את התמונה המקורית, כי בעוד כמה שנים תהיה תמונה זו שווה כסף רב..



לייבל'ה גרר את תיקו הקטן על הארץ בדרכו למזרן שסידר לו חבר ברוב טובולמען ישהה שם בשבת מירון, שם הבחין ברמטכ"ל ההדלקה המסיימת את ל"ג בעומר, השייכת כמובן לחסידות 'תולדות אהרן'. הרמטכ"ל איש ההפקות הרב הרש שמכל הלר, שעבר צינתור בליבו שבועיים לפני ההדלקה המפורסמת. חזר לשטח כשהוא בריא ושלם ונפגש עם המפקדים במטרה שההדלקה תצא על הצד היותר טוב. לייבל'ה רק מקווה שהרב הלר לא יתרגש מדי, לב זה דבר רגיש.



אוויר הלילה החל לרדת והקל במעט על עומס החום הכבד, צעד לייבל'ה מתונות לכיוון הציון עצמו לראות מה חדש, שם הבחין בעורך עיתון 'משפחה', יוסי אליטוב. שליבו מחובר לחידושיו המאירים של בעל ה'אור החיים' הקדוש ובתקופה האחרונה גם למירון, לייבל'ה ראה את המשפיע החבד"י בטוויטר כשהוא עומד סמוך לכיפה הכחולה ונושא תפילה חרישית, כפי הנראה להצלחת המשפחה.



לייבל'ה שפשף עיניו בתמהון, לא פחות ולא יותר. השר לענייני בריאות יעקב ליצמן. השר נראה באזור הציון כשהוא מדליק נר לזכותו של רשב"י. לייבל'ה תהה, מה עושה כאן ליצמן? ובכלל, הגיע עם איפה בבצ'יק? לייבל'ה הבחין כי השר ממלמל פרקי תהילים.ונזכר בטקס ההוא ביום הזיכרון. בשם כולם לייבל'ה מאחל שיקובל ברחמים וברצון.



ביציאה מהציון הקדוש מול העמדה המוכרת של כוסות הקפה וכפיות הברזל המחוברות בשרשרת, הבחין לייבל'ה באיש מירון שלא הפסיק לרגע לשלוח הודעות בעד ונגד, ושוב בעד ומיד נגד. הלא הוא ארל'ה יקטר האיש הססגוני ביותר במגזר החרדי המתאים את עצמו לכל מקום וזמן. בדרך אגב, לייבל'ה חושף כי מכשיר ה'בלק ברי' של יקטר, כבר לא עושה את עבודתו נאמנה. לייבל'ה עצמו פגש אותו בבני ברק בחנות למכשירים (לייבל'ה כמובן רק קנה בחוץ גלידות לילדים, ולא חלילה נכנס לחנות הטלפונים).יקטר נראה בוחן אפשרות של מכשיר חדש עם מסך מגע, יודעי דבר אומרים כי בימים אלו יקטר בודק את כל האמצעים.



לדבר על מירון בלי להזכיר לפחות בעקיפין את הקמב"ץ הבלתי מעורער של מירון, הרב יוסף שווינגר- זה לא נחשב 'להיות במירון' לייבל'ה נזכר כי בשבת האחרונה ראה את הרב יוסף שוינגר מנכ"ל המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים צועד ברחוב קאסוטו בשכונת בית וגן בירושלים, לעבר ביתו של סגן עורך 'משפחה' הפרשן שמעון ברייטקופף. אוזן קטנה לחשה ללייבל'ה כי מי שסעד על השולחן היו בני הזוג למשפחת חדד עופר ורעייתו ששווינגר שידך בינהם, לייבל'ה שמח ששוינגר בא לפקח על השידוך מעשי ידיו. ומקווה כי גם על המקומות הקדושים ישגיח באותה רמת אחריות.

ומילה נוספת על נושא שנוגע אף הוא במעט על מירון, לאחרונה יש ללייבל'ה גם מתפללים מבתי כנסת נוספים ששולחים לו תמונות. אחד מהם היה בבוקרו של יום, מעט לאחר שהרב שטרן ממירון הכריז כי הוא יסגור את מירון. ובהמשך אף התנצל בפני באיאן, נצפה המראיין הוותיק נועם זיגמן אחרי התוכנית מתפלל שחרית בבית הכנסת איצקוביץ בבני ברק וצולם על ידי שלוחא דרבנן של לייבל'ה שמיהר לשגר לו את התמונה למייל הכשר.



ולעוד תמונה ששלח "צוות הצילום" של לייבל'ה, בבית הכנסת הראשונים בתחילת רבי עקיבא בבני ברק, נצפה יו"ר אגודת ישראל במודיעין עילית, נחמן בנשעיה. מראשי חסידות ברסלב כשהוא ניגש לתפילת מנחה לפני העמוד. הצלם הרים את מצלמתו הקליק ושלח ללייבל'ה.



ואם כבר הזכרנו את ברייטקופף, השבוע עבר לייבל'ה ברחוב הירקון בבני ברק שם צפה בברייטקופף יחד עם יהודה אבידן כשהם צועדים מעדנות אפופים בעשן סיגריות בדרכם להחליף את המגה סטאר, אבי מימרן. שיצא לחופשה קצרה ביוון לייבל'ה שמע את הזוג 'ברייטקופף ואבידן', ונשאר מרותק עד הפרסומות האחרונות. לייבל'ה מתכוון לכתוב להנהלת הרדיו כי יעשו עוד שידורים כאלו, גם ללא שאבי מימרן יצא לחופשה.



ואם כבר הזכרנו חופשה בנתב"ג, לייבל'ה מספר כי באמצע השבוע צלצל 'הביפר' הישן של לייבל'ה ודיווח על חופשה בנתב"ג. ואכן לפנות בוקר ביום שני, נראו מספר עיתונאים בשדה התעופה הנוסעים לוועידה על חשבון הקהילה ההולנדית. טרם הטיסה, התפללו במניין בשל חיוב של אחד מבני החבורה, המזמין: יחצ"ן עתיק שלא השכיל להזמין את כולם והעדיף להזמין כמה עיתונאים מבוגרים שבאו הפעם עם נשותיהם. במשתתפים זוגית: ישראל פרידמן מיתד נאמן, חיים גשטטנר מהמודיע ובכיר הפרשנים יעקב ריבלין.

ותיכף לפני שחוזרים שוב לשמוע מוזיקה לאחר ספירת העומר. המוזיקאי, צפריר יפרח משדרות, (ללא מילה 5 ועוד) הפיק ואירח את גדול הזמר התימני ציון גולן לשיר חדש שישוחרר במוצ"ש. מדובר בגרסה קצבית ומלהיבה לשיר”אַבָּא שִׁמְעוֹן” – המוכר לכולכם מחתונות אשכנזיות בסוף האירוע. לצד גולן, יפרח אירח בשיר גם את הראפר החב”דניק DeScribe, תושב קריית מלאכי שעשה עלייה מארצות הברית ושמו האמיתי הוא שניאור הסופר. השידוך המפתיע בין הזמרים בעלי הסגנונות המוזיקליים השונים כרחוק מזרח ממערב, כפשוטו. שייך למנדי ריזל, שכנו של יפרח בשדרות וחברו של הסופר. DeScribe שיתף בעבר פעולה עם עידן רייכל ומתיסיהו. השיר החדש ישוחרר במוצאי השבת הקרוב, לרגל הילולת רבי שמעון בר יוחאי, במקביל לקליפ מושקע שצולם השבוע בשדרות ובמערה הסמוכה לתקומה. יפרח, תלמיד ישיבה בעבר, נחשב לשם עולה בשמי המוזיקה הישראלית. לייבל'ה מבקש ששילחו לו למייל את השיר למען יוכל להורידו לנגן 'הסאנדיסק' הישן שלו.(



'כל כך יפה לראות חסידים שנהגו כבוד זה בזה' מלמל לייבל'ה לעצמו בהשתאות שהבחין בשבת האחרונה בגבאי המיתולוגי של האדמו"ר מסאטמר, הרב משה פרידמן, המכונה 'משה גאבע'. האיש החזק אצל האדמו"ר מהרי"י מסאטמר. שהוא מגיע להשתתף ולאחל מזל טוב לראש הקהל החדש של חסידי מהר"א מסאטמר, הנגיד ר' מאיר זעליג ריספלר שערך קידושא רבא בביתו לרגל המינוי, לייבל'ה מתפעל מהאחווה הרגעית ומקווה כי שלום יפרוש כנפיו בין אלו.

פינת המזל טוב

ראשית ברכת מזל טוב חמה ולבבית ליועצת ראש הממשלה לענייני חרדים, הגברת רבקה פאלוך. לרגל שמחת בר המצווה לנכדה שנחגג השבוע לייבל'ה לא בדק האם מדוברות ראש הממשלה אוריך שלחו ברכה מצולמת, או לכל הפחות שמפנייה וורודה.

ובצל המסע של הרבי מבעלזא, נציג החסידות בבני ברק ישראל משה פרידמן מנכ"ל תודעה וחבר הנהלת עיריית בני ברק, חגג את הולדת נינו בשעה טובה ומוצלחת, לייבל'ה מאחל נחת יהודית אמיתית.

חגיגה גם בכלכלה, הכתב הכלכלי של עיתון 'המבשר' אברהם (אבריימי) לוריא תושב העיר ביתר, לרגל הולדת בנו במזל טוב ובסימן טוב.

ואם כבר העלנו את ביתר על ראש שמחתנו, נספר גם על חיים קליין, האיש החולש על 'הפילפוליטיקה' היא היא הקבוצה המשגעת את הרשת, שחגג בר מצווה לבנו בכורו, מזל טוב ושפע ברכה.





שמחה גדולה בארגון 'השומרים' הבני ברקי על כל מתנדביו ושאינם, הסיבה, השמחה אצל יושב ראש הארגון חיים רוטר שחגג את הולדת בנו בשעה טובה ומוצלחת.

ושמחות גם במוזיקה, הזמר האגדי אייזיק האניג חגג את שמחת אירוסי בנו - החתן שלום יוסף הי"ו, לשמחה הגיעו זמרים רבים ורבנים. לייבל'ה מאחל מזל וברכה.



והכוכב העולה המתנדב בארגון 'סעד ומרפא' של מוטי פריד, שלא זז מארץ הקודש ושומר כל תנועה של אריה דרעי, הלא הוא הזמר נחמן בוימל, נחמן התארס השבוע בשעה טובה עב"ג - לייבל'ה שולח מזל טוב וזר פרחי- בצל.



וברכת מזל טוב לאלכסנדר כץ, מאתר 'אייס'. לרגל נישואיו בליל שישי האחרון, לייבל'ה שולח מזל טוב ומדווח כי הוא כמעט והגיע, אך הוא לא היה בטוח שאפשר להתגלח ולכן לא הספיק.

לייבלה רכילות חרדית לג בעומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד