י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

איך להקים סטארטאפ במגזר החרדי

רוב המיזמים במגזר החרדי עוסקים בהחדרת פתרונות קיימים מהעולם החילוני לעולם החרדי על ידי התאמתם לדרישות המגזר ויש אחוז קטן אך הולך וגדל של מיזמים העוסק בחדשנות טכנולוגית ובפתרונות שיכולים להתחרות ברמה הגלובאלית

איך להקים סטארטאפ במגזר החרדי
לא לגעת



עולם ההייטק ברובו מורכב מיזמים חילונים ועל כן נוכחות של חרדים ובוודאי חרדים יוזמים הוא עדיין לא טריוויאלי כל כך. רוב המיזמים במגזר החרדי עוסקים בהחדרת פתרונות קיימים מהעולם החילוני לעולם החרדי על ידי התאמתם לדרישות המגזר ויש אחוז קטן אך הולך וגדל של מיזמים העוסק בחדשנות טכנולוגית ובפתרונות שיכולים להתחרות ברמה הגלובאלית.

מנכ"ל טרגו, אנטון רובינשטיין, אומר כי לפי דעתו ישנה עלייה במספר החרדים הפונים לכיוון היזמות. "הניסיון שלנו עם הציבור החרדי מלמד כי למרות העדר תארים אקדמיים, חלק מהם ניחנים בחוש עסקי ויכולת לנהל מיזם בצורה מקצועית.

"חרדים זה עולם שלם שיש בו הרבה גוונים. יש סגורים, ויש יותר פתוחים. אמנם יש שוני רב מהמגזר החילוני, אבל לחלקם יש אינטרנט, והם נחשפים ליזמות ולחדשנות. יש קבוצה גדולה בעולם החרדי שרוצה לממש את הפוטנציאל שלהם. ואנו רוצים לעזור להם לקדם את הפרויקטים שלהם ולהביא אותם להצלחה מתמשכת."

"ליווינו יזמים וחברות מהמגזר החרדי שבנו מוצרים, גייסו השקעות והגיעו לשוק. ליווינו חברה שפיתחה מערכת קירור אישית ומהפכנית. גייסנו עבורם מענק ממדען הראשי והיזמים הגיעו לאב טיפוס מתקדם ללא ויתור על חלק ממניות החברה. חברה אחרת שאנחנו בנינו עבורם תכנית עסקית פועלת בתחום IT בארגונים גדולים. דוגמה נוספת, היא חברה שפיתחה מערכת לניטור איכות המים וגייסה 250 אלף דולר בשלב הרעיוני - pre seed. הפתרון נמצא כרגע בשלבי הפיתוח."

איך חברת טרגו עוזרת ליזמים מהמגזר החרדי?

"אנחנו מסייעים לסטארטאפים בתכנון ובמימון. אם היזם רוצה לגייס כסף על מנת לקדם את מיזם שלו , הוא צריך להציג תוכנית עסקית. היזם נדרש להציג הבנה במגוון תחומים ברמת ה"ביזנס" שהם מעבר למוצר עצמו, כגון גודל שוק, מתחרים, תוכנית חדירה לשוק, מודל עסקי וכו'. אחרי שהתוכנית גובשה ניתן לבנות מצגת ותקציר מנהלים שיעזרו לנו לפנות למשקיעים ולהציג את המיזם בפגישה הראשונה. ברגע שהמיזם מוכן לגיוס ברמת המסמכים אנו מתחילים בפניה למשקיעים, מדען ראשי או כל גורם מממן רלוונטי אחר."

יש עוד היבטים בהם התוכנית העסקית יכולה לסייע מעבר לגיוס ההשקעה?

"בהחלט, התוכנית מיועדת קודם כל ליזם. על מנת להשיג בהירות מקסימלית לגבי הרעיון והפוטנציאל שלו צריך לשים אותו על הנייר בצורה מסודרת. כמו כן על מנת למנוע פיתוח רעיון שאין לו שוק או שכבר קיים בצורה דומה או אף יותר טובה רצוי לעשות ניתוח שוק ובדיקת מתחרים. חבל להשקיע זמן ומאמצים רק כדי לגלות בהמשך כי למוצר אין זכות קיום כי כבר מישהו חשב על זה"

מה הייתה ממליץ ליזמים מהמגזר החרדי שרוצים לבנות את הסטרטאפ הראשון שלהם?

"הצעדים הראשונים בחיי הסטרטאפ הם החשובים ביותר. כאשר מחיר הכישלון הוא כל כך גבוה רצוי להיעזר בגורם מקצועי עם ניסיון מוכח. ישנם מקורות רבים של מידע כגון יזמים מנוסים, אנג'לים, יועצים עסקיים ואפילו אינטרנט שמציג בפירוט את התהליך הפיתוח של הסטארטאפ. חשוב להשקיע משאבים בבניית תוכנית עסקית, זה יחסוך לכם הרבה מאמץ ויגדיל את הסיכוי להצלחה."
סטארטאפ חרדי סטארטאפ הייטק חרדים בהייטק כתבה אינפורמטיבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד