כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

שערוריה: העלאת מחירים מופרעת במקוואות בבני ברק

נשים חרדיות תושבות העיר בני ברק נדהמו לגלות כי מהיום יאלצו לשלם לפחות 135% יותר מהמחיר ששילמו עד היום במקווה טהרה. המחיר המופקע החדש עלה ל-47 שקלים • כל הפרטים על השערוריה החדשה מבית היוצר של עיריית בני ברק

מקווה (אורי לנז, פלאש 90)
מקווה (אורי לנז, פלאש 90)



נשים חרדיות תושבות העיר בני ברק נדהמו לגלות כי מהיום יאלצו לשלם לפחות 135% יותר מהמחיר ששילמו עד היום במקווה טהרה. המחיר המופקע החדש בחלק מהמקוואות, עלה ל-47 שקלים.

עד היום עמד מחיר הטבילה ברוב המקומות על 15 שקלים לבסיס. כל תוספת, כגון מגבת, עלתה סכום נוסף. כל אישה יכלה לבחור את האפשרות הנוחה לה, האם להשתמש בשירותי המקווה המוצעים ולקבל ערכת מוצרים, או להגיע לזמן קצר ולא להשתמש באפשרויות שונות שאינה זקוקה להן.

ההפתעה חיכתה לש' (השם במערכת) כשגילתה שבפניה שתי אופציות ושתיהן יקרות הרבה יותר. המחיר לטוש עלה מ-15 ל-27 שקלים, והמחיר לאמבטיה עלה מ-20 ל-47 שקלים. בתמורה מקבלת האישה גם מגבת, סבון וכד'. ש' סיפרה ל'בחדרי חרדים' כי לתומה הגיעה לאותו מקום כהרגלה ונאלצה לשלם 47 שקלים אף על פי שלא נזקקה לשום שירות חריג.

"מדובר בשערוריה מכיוון שמנצלים את האנשים פה במקום הכי רגיש", אומרים תושבים כועסים. "מדובר במצוות טהרה שאף אחד לא יוותר עליה ופשוט מכריחים אותנו לשלם עשרות שקלים. למה? יש פה נשים שעבורן זו הוצאה בלתי אפשרית".

"המחיר במקוואות בבני ברק עמד על 15-20 שקלים", מסביר גורם המעורה בפרטים ל'בחדרי חרדים'. "בשנים האחרונות עוסקת העירייה בשיפוץ מקוואות ובכל אחד שסיימו לשפץ, הוקפצו המחירים באופן הזה".

לא ברור מדוע בחרה העירייה להכניס את זרועה דווקא לכיסי תושבי בני ברק, שגם כך אינם מתהדרים במצב סוציו אקונומי גבוה במיוחד, ומכאיבה להם דווקא במקום שברור לה שיעשו הכל על מנת לשלם.

אין כל הבדל בין שירותי עירייה בסיסיים הניתנים למשלם הארנונה כגון תאורת רחוב, סלילת כבישים ואף הקמת גינות ודאגה לתברואה סדירה. בעיקר כאשר מדובר בעיר חרדית מובהקת שמונה באוכלוסייתה כל כך הרבה אברכים ובני תורה שחיים מתוך דוחק ודלות רבה, וככל שהמצווה נוגעת לענייני דאורייתא אין כל סיכוי שינסו להקל או לחפש לשלם פחות.

מדובר במצווה הבסיסית ביותר שיש לאישה ומחובתה של העירייה להנגיש את החובה הבסיסית הזו לכל אישה ואישה. אנחנו חיים במדינה יהודית ויש לנו הלכה ורבנות ראשית - כיצד ייתכן הדבר שנשתוק אל מול עוול כה גדול בנושא כה טהור ורגיש.

מעיריית בני ברק טרם נמסרה תגובה.⁠⁠⁠⁠
מקוואות העלאת מחירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד