כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

בניגוד לתדרוכים: סגנו של ברקת מודה בהתגברות חילולי השבת

עופר ברקוביץ', סגנו של ברקת ויו"ר סיעת "התעוררות" בירושלים, חושף את האמת על מצב השבת בירושלים - בניגוד למסרים שיוצאים מלשכתו של ראש העיר

עופר ברקוביץ', סגן ראש עיריית ירושלים. צילום: פלאש90
עופר ברקוביץ', סגן ראש עיריית ירושלים. צילום: פלאש90



בניגוד מוחלט למסקנות הביניים של ועדת הסטטוס קוו שהוקמה בעקבות המאבק שנחשף וסוקר בהרחבה ב"בחדרי חרדים", במטרה לברר האם הסטטוס קוו בירושלים הופר והאם בשנים האחרונות נפתחו חנויות ובתי עסקים בשבת - עופר ברקוביץ', סגן ראש העיר ירושלים, חושף את האמת בראיון ל'דה מרקר'.

ברקוביץ התייחס לעזיבת החילונים את העיר ואמר: "עזיבת החילונים נובעת מאותה סיבה. חלקם עוזבים לצור הדסה, לגוש עציון, למעלה אדומים, כלומר נשארים בסביבת העיר. אני לא מתכחש לכך שצריך עדיין להשתפר, שתהיה עיר פתוחה וסובלנית לכולם".

אבל כאן הוא הנחית את הפצצה: "אבל תבדוק כמה גדלה בשנים האחרונות כמות המקומות והמתחמים הפתוחים בשבת. יש עשרה מתחמים חדשים שלא היו קיימים, קפה עלמה בגן העצמאות, יס פלאנט, מתחם התחנה שפועל בחלקו בשבת, קפה בצלאל, רחוב עזה והמקומות שמתחת לתיאטרון ירושלים".

לדבריו של סגן ראש העיר, "נכון, בהשוואה לתל אביב זה מעט, אבל מבחינה קולינרית ירושלים כבר עקפה את תל אביב וחיפה. יש כאן מסעדות ברמה הכי גבוהה — ג'קו סטריט, סאטיה של אילן גרוסי, אנה — איטלקית כשרה מעולה, מונה, טלביה, הסדנה, מחניודה".

סגן ראש העיר ברקוביץ אומר בתגובה ל"בחדרי חרדים" כי "ירושלים אינה תל אביב, היא עיר של קודש ומסורת, ואנחנו דבקים בשמירת הסטטוס קוו. בתי עינוג ותרבות מותרים הן בחוק העזר העירוני והן בסטטוס קוו, אין כאן כל שינוי. לא מדובר על מתחמי מסחר שנפתחו". לדבריו, "סטטוס קוו הוא סט עקרונות ולא כמות בתי עינוג".

"בנוסף, בניגוד לציטוטים לא נכונים, ביחס לתל אביב וחיפה, דיברתי על כך שירושלים משתפרת ואף טובה יותר מתל אביב ומחיפה. רק שמירה על הסטטוס קוו תאפשר לנו להמשיך את החיים המשותפים המתקיימים בעיר, שדורשת רגישות לתפיסות עולם שונות ולאוכלוסיות השונות", הוסיף ברקוביץ ל"בחדרי חרדים".

כזכור, "בחדרי חרדים" הביא סיקור נרחב בנושא והשמיע את זעקת גדולי ישראל והנציגים החרדים בבירה ובכנסת, שטענו כי השבת מחוללת בירושלים וכי בתקופתו של ראש העיר ניר ברקת נפתחו עשרות עסקים בשבת. מנגד, ברקת טען שהנתונים לא נכונים וכי הוא דווקא אוכף את מפירי החוק וכי הסטטוס קוו נשמר. בעקבות הוויכוח שאיים להפיל את הקואליציה המקומית – הקימו חברי הכנסת את ועדת הסטטוס קוו, שבה חברים: מנכ"ל העיריה אמנון מרחב ועו"ד יצחק מירון. הועדה הפתיעה וקבעה בשלב הראשוני כי לא נרשמה הפרה בסטטוס קוו.

האם כעת, לאחר דבריו המפורשים של סגן ראש העיר, שטוען כי בירושלים נפתחו בשנים האחרונות עשרה מתחמים חדשים בשבת – חברי הועדה יתכנסו שוב וישנו את דעתם? כנראה שזה תלוי רק בזעקה התקשורתית.
חילולי שבת ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד