ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

מתקפת סייבר חסרת תקדים על עשרות מדינות; בין הנפגעים - אתר גאולה FM

ביממה האחרונה בוצעה מתקפת סייבר עולמית חסרת תקדים על כמאה מדינות ברחבי תבל. מומחים: זוהו עשרות אלפי פגיעות • בין הנפגעים: אתר המוזיקה החסידי גאולה FM • בפנים: כל הדרכים למנוע מהמחשב שלכם נזק

(pixabay)
(pixabay)



ביממה האחרונה, שעות לפני כניסת השבת, הצטברו ברחבי העולם עדויות רבות על מתקפת סייבר נרחבת בעלת פוטנציאל נזק רב, המתפשטת תוך שימוש בתורפות אשר ניתנות למענה באמצעות פעילויות חיסון במערכות ארגוניות ובמחשבים פרטיים.

הרשות הלאומית להגנת הסייבר עומדת בקשר רציף עם מקביליה בעולם וחברות אבטחה בארץ ובעולם על מנת לקבל את המידע המלא על התקיפה.

בין האתרים שהותקפו, אתר המוזיקה החרדית גאולה FM שהשידור החי נקטע על השתלטות ההאקרים שדרשו כופר של 600$. רק לאחר מספר שעות בסמוך לכניסת השבת הצליחו לשחרר את האתר מידי ההאקרים ללא תשלום כופר.





(כך נראה המחשב של מנהל אתר גאולה FM בזמן הפריצה ודרישת הכופר)

"בישראל כרגע לא זוהתה אינדקציה של נוזקה במערכות פועלות אמר ראש הרשות הלאומית להגנת הסייבר בוקי כרמלי. "מתחילת המתקפה הגלובלית, הרשות להגנת הסייבר בישראל עומדת בקשר רציף עם רשויות הסייבר ברחבי העולם ועם גורמי ההנחייה הרלוונטיים במשק על מנת למזער נזק אפשרי כתוצאה מהמתקפה הגלובלית".

כרמלי הוסיף כי הערכות מצב מתקיימות כל העת. "הרשות העבירה בשבוע החולף התרעות לגופי המשק ומעבירה בשעות אלה הנחיות נוספות לגופים השונים. באתר הרשות ישנן הנחיות הגנה מעודכנות ועל כלל הארגונים במשק ליישמם לאלתר".

בשל העובדה כי מרבית הארגונים לא פועלים בשבת, מערכות רבות אינן עובדות, אך אין זה אומר שלא תיתכן נוזקה מחר ועל כן ההיערכות" הוסיף.

להלן פעולות לציבור עבור העלאת רמת ההגנה במחשבים:

(1) יש לבצע גיבוי למידע בעותק שהוא נפרד ומבודד ממערך הגיבויים הקיים.

(2) יש להתקין את כל עדכוני מערכת הפעלה של חברת מייקרוסופט (כולל למערכת הפעלה XP עבורה הוציאה החברה עידכון מיוחד בגין אירוע זה).

(3) יש לעדכן אנטי וירוס ומערכות אבטחה נוספות לגרסה עדכנית.

(4) אין לפתוח מייל שנשלח ממקור לא מזוהה.

(5) אין לפתוח קובץ ממקור לא מזוהה או ללחוץ על קישור (link) שאינו מוכר.
סייבר מתקפת סייבר האקרים גאולה fm

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד