ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

כיתת מחוננות חרדיות יחידה בישראל נפתחה בקרית מלאכי

גם אם יש מאות מחוננים במגזר החרדי, סביר להניח שלא ידענו על כך עד היום מכיוון שרוב המשפחות נמנעות מלשלוח את ילדיהם לאבחונים. הסיבה: אין מסגרת מתאימה מבחינה רוחנית. בקרית מלאכי החליטו שלא לוותר וכך הוקמה כיתת המחוננות החרדיות: כל הפרטים

כיתת מחוננות חרדיות יחידה בישראל נפתחה בקרית מלאכי



מדי שנה נמנעים בתי הספר במגזר החרדי לשלוח את ילדיהם למבחני מכון סאלד המאבחן עבור משרד החינוך תלמידים מחוננים במגזר היהודי בישראל. וגם אלו ששולחים את התלמידים לאבחון נעצרים מיד אחריו. הסיבה, כפי שמתבררת ל'לובי נשי - בחדרי חרדים': תכני הלימוד בבתי הספר למחוננים לא מתאימים עבור הציבור שאינו מאמין בתורת האבולוציה, המפץ הגדול או עצם קיומם של הדינוזאורים. בקרית מלאכי לא רצו לוותר על האוכלוסייה החרדית והחליטו להתאים עבורם את התכנים, לסגור עבורם יום בבית הספר ולוודא שהמורות מגיעות בלבוש מתאים. התוצאה: כיתת מחוננות הראשונה בישראל עבור תלמידות חרדיות.

המרכז למחוננים 'לרום' בקרית מלאכי פועל משנת 2007 ומיועד עבור תלמידים מהערים קרית מלאכי, קרית גת, שדרות והמועצות האזוריות באר טוביה, שפיר ושער הנגב. על פי תכנית הלימודים למחוננים בישראל, התלמידים המחוננים מגיעים אחת לשבוע כדי להעשיר את הידע, להרחיב אופקים ולקבל שיעורים מטובי המורות והמורים בין היתר ברפואה, פיזיקה, מדעים, אקולוגיה, תיאטרון, אמנות פלסטית, אמנות בשילוב מיחזור או מדע, קולנוע, אנגלית ברמה של מדריכי תיירות והסברה דיפלומטית.

כמו שאר בתי הספר החרדים, גם בית ספר חב"ד בנות בקרית מלאכי לא שלחו את התלמידות למבחנים, מהסיבה שהתכנים לא מתאימים לרוח בית הספר. ראש העיר קרית מלאכי אליהו זהר החליט למצוא פתרון לתלמידות החרדיות ולפתוח עבורן את האפשרות ללמוד בבית הספר למחוננים. "הצגנו למנהלת הקודמת רחל הבר את התכנים והתחלנו לסנן מה שהם אמרו שלא מתאים ללמד את הבנות" נזכרה מנהלת לרום, שרון אדטו "בשנה הראשונה הן שלחו לבחינה 12 תלמידות ומתוכן יצאו 4 מחוננות, זה מעבר לכל סטטיסטיקה".

השלב הבא היו ההורים: "לא היה קל לשכנע את ההורים" מספרת מנהלת חב"ד בנות שרית שוויכה "הזמנתי אותם לערב, הסברתי להם שעברנו על התכנים ונפגשנו עם צוות ההוראה והבטחנו להם שיש ליווי צמוד שלנו". מאחר ובלתי ניתן לפתוח כיתה עבור 4 תלמידות מחוננות, צורפו אליהן גם תלמידות שאובחנו על ידי מכון סאלד כמצטיינות מעבר לממוצע.

כיום פועלות כבר 2 כיתות בבית הספר למחוננים והתלמידות מגיעות מדי יום ראשון לבית הספר, ולומדות בין היתר יפנית, מדע, מתמטיקה ותרבויות מארצות שונות. "מבחינתנו זה בסדר גמור ללמוד על תרבויות מהסיבה שאנחנו מקוות כי התלמידות יהיו יום אחד שגרירות של הרבי בבתי חב"ד בעולם" אומרת שוויכה.

"אני מאוד גאה שאנחנו יכולים לשמור על הערכים שלנו ומצד שני לכבד את הערכים של הציבור החרדי. הבנות בחב"ד מאוד חכמות וחבל היה לנו לפספס אותן" מסכמת אדטו.

ראש העיר אליהו זהר: "קרית מלאכי נמצאת בעליה מתמדת במספר התלמידים המחוננים ואנחנו שמחים להיות הראשונים לזהות את הפוטנציאל של הציבור החרדי. פתחנו עבורם יום במיוחד, השקענו תקציבים כדי להתאים את התכנים וצוותי החינוך ואני קורא לרשויות נוספות להעתיק מאיתנו את הפיילוט עבור הציבור החרדי"









כיתת מחוננות ילדים מחוננים קרית מלאכי חב תכנית לימוד לחרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד