ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

ויהי לפלא: כשזקן המשגיחים התעקש ללוות את הגרש"י בורנשטיין זצ"ל

המשגיח הגר"ד יפה עודכן הבוקר בפטירתו של הגרש"י בורנשטיין זצ"ל. מסורת של שנים הייתה, שראש הישיבה וזקן המשגיחים נפגשים היו בחול המועד פסח למשך שעות ארוכות. התלמידים שהיו עדים לפגישות, מספרים ל'בחדרי חרדים' על דבר פלא בביקורם האחרון • הסיפור - בפנים

ויהי לפלא: כשזקן המשגיחים התעקש ללוות את הגרש"י בורנשטיין זצ"ל



מיד לאחר תפילת שחרית עודכן המשגיח הגאון הצדיק רבי דב יפה בפטירתו של הגאון רבי שמואל יעקב בורנשטיין זצ"ל.

המשגיח התבטא בכאב על האובדן בפטירתו של ראש הישיבה, ואמר כי הדור איבד את אחד מגדולי התורה בדורנו אשר היה מופלא גם בתורתו וגם בכח התפילה שלו.

ידידות מיוחדת וארוכת שנים שררה בין זקן המשגיחים הגה"צ רבי דב יפה חבר מועצת גדולי התורה, ובין ראש ישיבת קרית מלך הגרש"י בורנשטיין זצ"ל, מסורת של שנים הייתה, שראש הישיבה וזקן המשגיחים נפגשים היו בחול המועד פסח למשך שעות ארוכות, דנים בהלכה בהגדה והגרש"י בורנשטיין משורר ניגונים מיוחדים כשהמשגיח מתעניין למקורו של כל ניגון.



בחג הפסח האחרון, בערב שבת חול המועד הגיע ראש הישיבה לרכסים, במשך שעות ארוכות דיברו בענייני החג כאשר המשגיח מספר עובדות מר' אל'ה לופיאן וכן מחמיו רבי אהרון כהן ראש ישיבת חברון. הגרש"י הביא מספר ניגונים עתיקים המיוחסים לר' ברוך בער ועוד, המשגיח הוסיף שכיום נכנס לישיבות הניגון ק-ה אכסוף של ר' אהרון מקרלין שזכה שמניגון זה שבו יהודים בתשובה.

התלמידים שהיו עדים לפגישות, מספרים ל'בחדרי חרדים' כי אשתקד בפסח תשע"ו, ביקש הרב בורנשטיין בסיום הביקור שהמשגיח יברכו שיזכו גם לשנה הבאה להיפגש יחדיו ואכן המשגיח הרעיף עליו את ברכתו.

"השנה" הם מספרים, "היה דבר פלא: בסיום הביקור התעקש המשגיח ללוות את רבי שמואל יעקב. במהלך היציאה אמר הגרש"י בורנשטיין למשגיח שלא נוח לו שהמשגיח טורח ללוותו, אך המשגיח השיב שזוהי זכות עבורו והמתין עד שרה"י יכנס לרכבו. רק לאחר שרכבו של הגרש"י החל בנסיעה, שב המשגיח למעונו.

יצוין כי בתקופה האחרונה, עת נודע על מחלתו של רבי שמואל יעקב, ביקש המשגיח לערוך עצרות תפילה - בהן השתתף באופן אישי והעתיר בתפילה. הלילה, לדאבון לב נגזרה הגזירה, ואיבדנו, כדברי המשגיח, את אחד מגדולי התורה בדורנו.

































הרב שמואל יעקב בורנשטיין המשגיח רבי דב יפה ביקור דבר פלא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד