י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

נתניהו נגד נטורי קרתא: "שריפת בובת החייל זהו צעד מתועב"

בעקבות התיעוד שפורסם ב'בחדרי חרדים', בו נראים תושבי מאה שערים מבעירים בובות של חיילי צה"ל במדורות ל"ג בעומר, יצא ראש הממשלה נתניהו בגינוי חריף הבוקר בפתח ישיבת הממשלה: "מבקש מן המשטרה למצוא את האחראים לו" • צפו

נתניהו. צילום: Tomer Neuberg/FLASH90
נתניהו. צילום: Tomer Neuberg/FLASH90



ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה לתיעוד שהתפרסם ב'בחדרי חרדים', בו נראים קיצונים חרדים שורפים בובות של חיילי צה"ל במדים.

נתניהו הדגיש כי מדובר בקומץ שלא מייצג את המגזר החרדי, ואמר כי - "אתמול, במוצאי שבת, היה אירוע מתועב בירושלים. פלג קיצוני, שולי אמנם, של החברה החרדית, פלג שמזוהה עם נטורי קרתא, שרף בובות של חיילי צה"ל עם מדים של חיילי צה"ל, עם דגלי ישראל, במטרה לפגוע בחיילים חרדים. הצעד הזה הוא מתועב". 


נתניהו על שריפת בובת החייל

ראש הממשלה הוסיף כי "חיילי צה"ל שומרים על כולם, כולל על החרדים, כולל על האנשים הללו. אני מצפה, מבקש ודורש מכל מנהיגי הציבור להוקיע את המעשה המתועב הזה, ואני מבקש גם מן המשטרה למצוא את האחראים לו".

שר הפנים אריה דרעי אמר כי "‏שריפת בובות החיילים מגונה ומקוממת. חייבים להילחם בתופעה הקשה ולדרוש מהמשטרה לעצור את מבצעי המעשה".



גם יאיר לפיד התייחס לתיעוד שהתפרסם, והגיב בעמוד הפייסבוק שלו כי "חרדים קיצוניים שרפו אתמול בלילה בובות של חיילי צה״ל במדורות ל״ג בעומר. בפורים הם תלו בובות של חיילים ממרפסות במאה שערים. בשבוע שעבר הם שברו את השער של בסיס צבאי, פרצו לתוכו וחוללו מהומה".

"האם ישראל היא עדיין מדינת חוק, או שירדנו מזה?" תהה לפיד ושאל - "כי אין בעיה למצוא את האחראים, אין בעיה לעצור אותם, אין בעיה להגיש כתבי אישום חמורים. הממשלה הזו, שמגיבה על כל פיפס של עיתונאי זוטר במקומון באוסטרליה, לא יכולה להמשיך לשתוק למול הטירוף. זה הרי לא מאבק בין חרדים לחילונים – רוב מוחלט של החרדים סולדים ומזועזעים כמו כל אזרחי ישראל ממעשי הטירוף האלה. חיילי צה״ל אינם הפקר. צריך לחקור, לעצור, להעניש".

שרת התרבות והספורט, מירי רגב, הגיבה למעשה: "מי ששורף בל"ג בעומר בובות בדמות חיילי צה"ל ודגלי מדינת ישראל, שורף את תורת רבי עקיבא ורבי שמעון בר יוחאי ומבזה את זכרם. לוחמי צה"ל היום כמו לוחמי המרד ההוא שהובילו רבי עקיבא ורשב"י, הם שרשרת אחת של גבורה ונאמנות לעם היהודי. אני בטוחה שהציבור החרדי כמו כלל הציבור הישראלי מוקיע בבוז תופעות חמורות אלו המנוגדות למסורת היהודית ולערבות ההדדית שלנו בישראל" אמרה רגב.

כזכור, כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', במהלך שריפת המדורה בשכונת מאה שערים בירושלים שרפו המשתתפים בובת חייל חדרי, ולקינוח אף העלו כנהוג באש את דגל המדינה - מה שגרר שורה של גינויים הבוקר, בין השאר מצדו של ראש הממשלה.
נתניהו מאה שערים סיקריקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד