כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024

טסים לחו"ל? מספר טיפים מומלצים שיש עליכם לקחת בחשבון

נסיעה לחו"ל יחד עם המשפחה כרוכה בשורה ארוכה של הכנות. מלבד חיפוש אחר מלונות נוחים ומסעדות כשרות, יש צורך ברכישת פוליסת ביטוח שתגן עלינו ועל התכולה. איך עושים זאת בצורה נכונה? הנה כל הפרטים החשובים

תמונה: pixaby.com
תמונה: pixaby.com



יותר ויותר בעלי משפחות במגזר החרדי בוחרים לבלות בחו"ל את החופשה השנתית שלהם. יש מגוון רחב של יעדים אטרקטיביים עבור שומרי מסורת באירופה ובארצות הברית וחבילות נופש שכוללות טיסה, מלון והשכרת רכב. אפשר להשתמש באינטרנט (לאלה הלא מקפידים על טלפון כשר) כמקור ידע ראשי ולתכנן את הטיול סביב מלונות ומסעדות כשרים ואפילו מקוואות.

שתי האופציות העיקריות לטיול בחו"ל עבור המשפחה החרדית כוללות טיול עצמאי או טיול מאורגן. היתרון של טיול מאורגן הוא שאין צורך לדאוג מראש לכשרות ולנסיעות ממקום למקום, אך החיסרון הוא מחיר גבוה שעלול לחרוג מתוך מסגרת התקציב. המחיר הגבוה נובע מכך שמלונות כשרים בחו"ל גובים לעיתים סכום שלא משקף את רמת הסטנדרט שהם מציעים. לחילופין, טיול עצמאי יתאים למשפחה קטנה של 3-5 נפשות ובמסגרתו ניתן להתאכסן במלונות זולים ולהזמין ארוחות מסודרות מהמלון הכשר בלי לשלם את פערי המחירים.

אוכל כשר וזמני תפילות

יש מוצרי מזון כשרים בכל רחבי העולם ובהם ביצים, ירקות ומותגי משקאות מפורסמים כמו "קולה קולה" ואחרים. במידה ומעוניינים לצאת לטיול ארוך יחד עם המשפחה ולבסס אותו על אוכל מהארץ, יש לזכור את המגבלות של נמלי התעופה מבחינת משקל המזוודות. ברוב חברות התעופה יגבילו אתכם למשקל של 20-23 ק"ג למזוודה ויחייבו תוספת תשלום על כל ק"ג של חריגה.

מומלץ לשמור על יעילות גם כאשר מתבססים על מזון כשר מהארץ ולהביא קופסאות קטנות ושקיות עם הכמות הצפויה. כך לא תצטרכו לסחוב את הסירים והמחבתות ועדיין תוכלו להגיש לילדים אוכל כשר בכל פינה בעולם. המלצה נוספת היא לקנות מראש אריזות קטנות של בקבוקונים וממרחים כדי להקל על הכבודה.

סוגיה לא פחות קריטית עבור משפחה חרדית שיוצאת לטיול בחו"ל היא זמני התפילות. זה גורם שיכול להשפיע על מהלך הטיול ועל הזמן הפנוי. למזלנו, ברוב מדינות אירופה בתקופת הקיץ השקיעה היא רק בשעה 21:00 ולכן תפילת ערבית לא אמורה לפגוע בסדר היום הרגיל. לעומת זאת, במדינות קיצוניות כמו צפון אירלנד, נורבגיה ואיסלנד תצטרכו להיערך לשעות הפוכות לגמרי של היום והלילה. את הבירור לגבי זמני תפילות, זמני מקווה לנשים וזמני השקיעה בשבתות ניתן לערוך מול אתרי האינטרנט המקומיים של חב"ד או על בסיס המלצות של חברים ובני משפחה.

למה מומלץ לרכוש ביטוח נסיעות?

בשנת 2005 טסו בכל העולם 2 מיליארד אנשים ובשנת 2013 זינק מספר הנוסעים העולמי ל-3 מיליארד. גידול כזה של 50% תוך פחות מ-10 שנים הביא מטבע הדברים לשורה ארוכה של התאמות. מלבד חברות התעופה והתיירות, גם חברות הביטוח נדרשו לשנס מותניים על מנת להציע פוליסות משתלמות לקראת טיול בחו"ל. התוצאה היא מגוון רחב של פוליסות שיכולות להקל על המשפחה החרדית ולהבטיח שקט נפשי.

ביטוח נסיעות לחו"ל מורכב מכיסוי רפואי ומביטוח כבודה. כיסוי רפואי מעניק בדרך כלל פיצוי בגין הוצאות טיפול ואשפוז, תרופות, פינוי במטוס, טיפולי שיניים וחילוץ ופינוי לבית חולים קרוב במקרה של תאונה. לעומת זאת, ביטוח מטען מכסה נזקים, גניבה או אובדן של הציוד האישי במהלך השהות המשפחתית בחוץ לארץ. שני הביטוחים מופעלים מהרגע בו תגיעו בעזרת השם לשדה התעופה ועד שתחזרו הביתה.

מומלץ לבדוק את תנאי הפוליסה טרם היציאה לחו"ל ולוודא שהיא עולה בקנה אחד עם הצרכים של המשפחה. ההבדל העיקרי בין חבילות הביטוח הוא בכיסויים ובגבולות האחריות. משפחה שיוצאת לטיול קצר באירופה צריכה ביטוח אחר מאשר משפחה בטיול סקי באלפים, ביטוח למשפחה עם נשים בהריון או ביטוח נסיעות לאנשי עסקים דתיים שנוסעים מספר רב של פעמים בשנה.

לא ניתן לרכוש את הביטוח מחו"ל אבל יש כמה אופציות לעשות זאת מהארץ. האפשרויות שעומדות לרשותכם כוללות רכישת ביטוח בטלפון, רכישת ביטוח נסיעות לחו"ל באינטרנט, רכישה דרך אפליקציה ייעודית בסמארטפון כשר, רכישה דרך סוכני ביטוח, רכישה דרך חברות כרטיסי האשראי או רכישה דרך קופות החולים. בנוסף, כדאי לעדכן את החברה במידה ומתכננים לקחת רכוש יקר ערך ולבטחו בהתאם.

איך תדעו מה באמת "כשר"?

עוד קושי נפוץ של תיירים שומרי מסורת בחו"ל נובע מהגדרות שונות של המושג "כשר". מה שנתפס ככשר על ידי הקהילה היהודית המקומית עשוי שלא לעמוד בסטנדרטים המקובלים בארץ, מה גם יש הבדלים בין הגדרות כשרות בין המדינות והארצות. מי שלא מכיר את נבכי ההלכה עשוי להתייחס למסעדה צמחונית כמסעדה כשרה, בעוד בפועל אין עליה שום סוג של השגחה או פיקוח. הדרך למנוע את עוגמת הנפש היא לקרוא את האותיות הקטנות גם בטיול מאורגן ולא להתבייש לשאול על אופי הכשרות.

המאמץ העיקרי לקראת הטיול המשפחתי בחו"ל מופנה מטבע הדברים לתכנון המסלול, קביעת התקציב, בחירת המקומות והפרטים הטכניים. עם זאת, צריך לקחת בחשבון את ההלכות החשובות והמיוחדות של טיולים בחו"ל. הלכות כאלה עוזרות לנו להתמצא בחו"ל ולהתמודד עם קשיים שקשורים לשימוש בסאונה יבשה בשבת, עין אלקטרונית של בתי מלון, עירוב מסביב למלון, שימוש במפתח אלקטרוני לחדר וכן הלאה. מי שרוצה להיות מוכן לכל הלכה צריך לקנות ספרי הלכה מיוחדים לנופש ולעיין בהם עוד לפני הטיסה.

לסיכום, משפחה חרדית ממוצעת שמתכננת טיול בחו"ל צריכה קודם כל להכריע בין מסלול מאורגן ועצמאי. לאחר מכן היא יכולה לברר לגבי אוכל כשר וזמני תפילות, להשוות מחירי ביטוח ולהצטייד בספרי הלכות רלוונטי.
חופש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד