י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

כמעט קרב: טראמפ ופוטין על מסלול התנגשות?

מטוס קרב רוסי התקרב כ-12 מטרים בלבד ממטוס סיור אמריקני שטס ביום באזור הים השחור שנמצא בשטח בינלאומי, זו הפעם השניה בימים האחרונים • האירועים הללו מתרחשים בדיוק בימים בהם עסוק טראמפ בהדיפת הטענות עליו כי פיטר את ראש ה-FBI משום שזה היה עסוק בחקירת הטענות עליו על קשריו עם הרוסים

טראמפ ופוטין. צילום: רויטרס
טראמפ ופוטין. צילום: רויטרס



בפעם השניה בתוך ימים ספורים - 'כמעט התנגשות' בין מטוס רוסי למטוס אמריקני: מטוס קרב רוסי התקרב כ-12 מטרים בלבד ממטוס סיור אמריקני שטס ביום באזור הים השחור שנמצא בשטח בינלאומי, כך דיווחה אמש רשת 'פוקס ניוז' האמריקנית.

גורם אמריקני מסר לרשת שזהו האירוע השני שקרה, לאחר שלפני מספר ימים אירע מקרה דומה, שאף הוא התרחש מעל הים השחור.

האירוע הראשון התרחש ביום שישי לפני יותר משבוע, סמוך לביקורו של שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב בארה"ב. גם באירוע הזה, מטוס קרב רוסי טס במרחק 12 מטרים בלבד ממטוס הסיור "פוסידון" של חיל הים האמריקני, שביצע סיורים שגרתיים.

באירוע האחרון, מטוס קרב רוסי מסוג סוחוי 27 התקרב עד כדי שישה מטרים בלבד ממטוס סיור האמריקני, לא פורסם אם מטוס הקרב הרוסי היה חמוש.

המתיחות בין ארה"ב לרוסיה בכל מה שנוגע בים השחור החלה בשנת 2014, כשרוסיה סיפחה את חצי האי קרים ועוררה זעם אצל האמריקנים.

האירוע הזה די מלחיץ את האמריקנים שלא רגילים לחוות התגרות רוסית קרוב למרחב האוירי שלהם.

טראמפ עדיין לא הגיב לאירועים, שמתרחשים בדיוק בימים בהם מתמודד הנשיא האמריקני עם ההתקפות עליו לאחר שפיטר במפתיע ובהליך בזק את ראש ה-FBI ג'יימס קומי, לאחר שהאחרון היה עסוק בחקירת הטענות על הקשרים בין טראמפ ובין נשיא רוסיה פוטין והממשל הרוסי.

טראמפ צייץ בחשבון הטוויטר שלו וקרא לקומי אותו הדיח, לא להדליף פרטים משיחותיהם לתקשורת. "כדאי לך לקוות שאין הקלטות של שיחותינו, לפני שאתה מדליף לתקשורת", צייץ טראמפ בעקבות הדיווח של ה"ניו יורק טיימס" ולפיו קומי המודח סיפר שטראמפ דרש ממנו להתחייב להיות נאמן לו, ומשלא הסכים טראמפ פיטר אותו וכי הוא מעריך שזו הסיבה לפיטורים.

טראמפ תקף את התקשורת בסדרת ציוצים "שוב, הסיפור שהייתה קנוניה בין הרוסים לבין קמפיין טראמפ פוברק על ידי הדמוקרטים כתירוץ להפסד בבחירות. ה'פייק ניוז' עובדת היום שעות נוספות".

בציוץ נוסף טראמפ כינה את הדיווחים על הקשר בינו לבין רוסיה "ציד מכשפות", וציין שגם ראש המודיעין ג'יימס קלאפר אומר שאין קנוניה.

בהמשך איים טראמפ שהוא יפסיק את התדרוכים לתקשורת מאחר והתקשורת מעוותת את דבריו טראמפ אמר "כנשיא פעיל מאוד זה בלתי אפשרי לדוברים מטעמי לעמוד מול הפודיום ולדייק בכל מילה, אולי נבטל את כל התדרוכים לתקשורת ולהגיש תגובות בכתב.

ההתקפות של טראמפ התחילו בהמשך לדיווח שג'יימס קומי המודח סיפר שבארוחת ערב בארבע עיניים שאליה הזמין אותו טראמפ שבוע לאחר שהושבע, טראמפ דרש ממנו כי יתחייב להיות נאמן לו והוא כאמור סירב, קומי הוסיף "אמרתי לטראמפ שאני אהיה כנה איתו אבל הוא לא יכול לבנות עלי במובן הפוליטי המקובל, כאמור טראמפ מכחיש שזו הסיבה שקומי פוטר, וטוען שהוא "לא עשה עבודה טובה".
דונאלד טראמפ ולדימיר פוטין ארצות הברית רוסיה מטוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד