י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

גפני וליצמן לנתניהו על הכאוס במירון: "זה חייב להיפסק"

שר הבריאות יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני דרשו היום מראש הממשלה נתניהו להקים צוות שיקבע ניהול ותקצוב ארוך טווח של ציון הרשב"י והאתר במירון • גפני לנתניהו: "אנחנו נראים מדינת עולם שלישית שמזניחה את אתר התיירות השני בגודלו בישראל. הדבר הזה חייב להיפסק"

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



הכאוס במירון - החרדים דורשים לעשות סדר: בישיבת ראשי המפלגות דרשו שר הבריאות יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני מראש הממשלה להקים צוות שיקבע ניהול ותקצוב ארוך טווח של ציון הרשב"י והאתר במירון.

ראש הממשלה הביע את הסכמתו ואמר כי הצוות יוקם בתיאום עם שר האוצר וכי הוא מבין את הבעיה הנוכחית וכי הוא יעניק את כל מה שידרש.

"אנחנו נראים מדינת עולם שלישית שמזניחה את אתר התיירות השני בגודלו בישראל וכל שנה צריכים לבקש כמו עניים בפתח תקציב של כמה מיליונים נקודתית. הדבר הזה חייב להיפסק", אמר גפני לנתניהו.

בישיבה סוכם כי שר האוצר משה כחלון יעמוד בראש צוות שרים לתכנון ותקצוב אירועי ל"ג בעומר במירון.

הצוות ידון לעומק ויגבש דרכים לתכנון ותקצוב של מתחם מירון, דרכי הגישה להר, אמצעי תחבורה ותנועה, של צרכי רבבות העולים למירון בכל שנה לקראת לג בעומר, לחגוג את הילולת רבי שמעון בר יוחאי, בהתאם למסורת ישראל במשך כל השנים.

השר ליצמן אמר כי הוא "מברך על הקמת הוועדה לניהול מתחם הר מירון. בכדי שרבבות העולים למקום הקדוש הזה, יקבלו מענה ראוי ומיטבי, על הממשלה לפעול לשינוי תפעול מבצע אירועי לג בעומר ולדאוג שהמקום ינוהל בהיערכות נכונה, כפי שנדרש ממבצע הגדול ביותר שקורה מדי שנה מחדש".

בהמשך הישיבה, ראש הממשלה נתניהו התייחס לאופציית הבחירות ואמר כי "הממשלה הנוכחית תחזיק מעמד עד נובמבר 2019".

בעניין חוק הלאום - נתניהו אמר שילכו במסלול של חקיקה פרטית כדי לזרז את אישור החוק.
משה גפני יעקב ליצמן בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד