י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

תערוכה בחיפה מציגה: ילד חרדי ואישה לא צנועה

זעם בקרב הקהילה החרדית בחיפה בעקבות הצבת תערוכת רחוב על ידי העירייה, הפוגעת ברגשות הציבור החרדי, בה נראה ילד חרדי עם פסל אישה לא צנועה. העירייה ל"בחדרי": "מתנצלים. נבקש להסיר את התמונה"

הילד ופסל האישה בחיפה
הילד ופסל האישה בחיפה



זעם בקרב הקהילה החרדית בחיפה בעקבות הצבת תערוכת רחוב על ידי העירייה, הפוגעת ברגשות הציבור החרדי, בה נראה ילד חרדי עם פסל אישה לא צנועה.

בתערוכה שמוצגת בימים אלו ברחוב, ושתיעוד שלה הגיע ל"בחדרי חרדים", נראה ילד חרדי עטור בפאות מסולסלות כשהוא בסמוך לפסל בדמות אשה לא צנועה, דבר שלטענת התושבים החרדים בעיר - פוגע ברגשותם ומציג אותם באור שלילי.

אחד התושבים הזועמים אומר ל"בחדרי חרדים" כי "מדובר ברחוב מרכזי הומה אדם. עיריית חיפה בחרה לפגוע ברגשות הציבור החרדי, זאת בעוד, שבאותה תערוכה הציגה העירייה את המגזר הערבי באור חיובי. ברגשות הערבים לא ייפגעו כמו שפוגעים בחרדים".

ל"בחדרי חרדים" נודע כי תערוכה קודמת כבר עוררה זעם רב לפני מספר שבועות, הן בקרב התושבים החרדים והן החילונים, זאת לאחר שבמסגרתה התפרסמו תמונות תועבה אשר כאמור פגעו בכלל האוכלוסיות בעיר.

חבר מועצת העיר מיכי אלפר אומר בתגובה ל"בחדרי חרדים" כי "בעבר פניתי ודרשתי להסיר את התמונות שפגעו בתושבי העיר שראו עצמם נפגעים מפרסומי העיריה בעיר. פרסומים שהיוו פגיעה לא רק בציבור החרדי אלא גם הכללי. קיבלתי פניות רבות מתושבים שאינם דתיים". לדבריו, "גם הפעם אבקש את ההתחשבות הנדרשת  והחלפת התמונה הפוגעת".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה ל"בחדרי חרדים": "התערוכה המדוברת מציגה מיצגים שונים ממצלמתו של הצלם האמן צבי רוגר. כל התמונות והמצגים הינם באחריותו של הצלם. אנו מצרים ומתנצלים באם מישהו נפגע מהמיצג, נעביר את העובדות לידיעתו של הצלם ונבקש להסיר את התמונה".
חיפה תערוכה ילד חרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד