כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

אותה מונית - רק ב-30% פחות: הזוכה במכרז המוניות מנתב"ג

Gett (לשעבר גט טקסי) ושותפתה הדר-לוד זכו במכרז המוניות מנתב"ג - ככל הנראה כמציעות יחידות. המתחרות העיקריות של גט – אובר וריידר – לא ניגשו למכרז

צילום אילוסטרציה: קובי גדעון, פלאש 90
צילום אילוסטרציה: קובי גדעון, פלאש 90



אפליקציית המוניות Gett (לשעבר גט טקסי) ותחנת המוניות הדר-לוד זכו במכרז ההסעות מנמל התעופה בן גוריון – כך הודיעה היום (א') רשות שדות התעופה (רש"ת). ככל הנראה, הקונסורטיום של גט והדר-לוד היה היחיד שניגש למכרז, אם כי ברש"ת טרם אישרו את המידע.

כך, הדר-לוד תשמר את מעמדה כתחנת המוניות הרשמית של נתב"ג, בו החזיקה מאז ומעולם. החבירה של התחנה לגט דווחה לראשונה ב-TheMarker. המועד האחרון להגשת ההצעות למכרז המוניות היוצאות מהנמל, שנאמד ביותר ממיליון נסיעות בשנה, חל ביום רביעי האחרון, לאחר שנדחה בשלושה ימים – כנראה לבקשת גט והדר-לוד.

לפי הודעת רש"ת, גט ושותפתה זכו במכרז עם הצעה של 31% הנחה ממחירון הנסיעות. החברה הזוכה במכרז תנהל ותפעיל את מערך השירותים הכולל של הסעת נוסעים במוניות, בנסיעות מיוחדות, באמצעות מוניות רשומות אצל המפעיל, מוניות מזדמנות, ומוניות לפי הזמנה מראש, לרבות גביית מלוא התשלומים מכל מונית. בנוסף יהיו החברות אחראיות על קליטה ורישום של המוניות, נסיעות מיוחדות, ניהול מלא של כל מערך המוניות במתחם נתב"ג, הכוונת מוניות למתן השירות, ניהול סדרנות והכוונה של הנוסעים בתור ההמתנה למוניות ועוד.

תקופת ההרשאה למתן השירותים תהיה החל מחתימת ההסכם ועד שנת 2022. בנוסף, קיימת אופציה להארכה של 36 חודשים.

תנאי הסף למכרז דרשו הצעה משותפת של אפליקציה להזמנת מוניות עם תחנת מוניות, שלרשותה 250 מוניות רשומות לפחות. המתחרות העיקריות של גט בענף, אפליקציות אובר (Uber) וריידר (Rider), לא ניגשו כל אחת מסיבותיה: ריידר, שחברה לתחנת מוניות הקסטל, ביקשה דחייה למועד ההגשה וסורבה; אובר, לפי הערכות, לא הצליחה למצוא שותפה מתאימה לצורף הפרויקט.

שירותי המוניות יכללו מערכת מערכת סלולרית, שבאמצעותה ניתן לשלם את שכר הנסיעה במונית באמצעות כרטיסי אשראי, ישראליים ובין לאומיים, במטבע מקומי ובמטבע זר.

מנכ"ל גט, מארק און, אמר היום: "אנו שמחים ומודים לרשות שדות התעופה על האמון שנתנה בגט. מהיום נהגים לא יחזרו ריקים מנתב"ג. החברה תאפשר גישה לנסיעות מנתב"ג לכלל הנהגים ברחבי ישראל, ללא קשר למקום שבו כל אחד מהם עובד".

מנכ"ל תחנת המוניות הדר-לוד, מנחם בר חיים, הוסיף כי "כפי שעשתה מקום המדינה ועד היום, תחנת הדר-לוד תמשיך לספק שירות למיליוני הנוסעים הישראלים והזרים בנמל התעופה בן-גוריון. אנו מברכים על שיתוף הפעולה עם חברת גט, ומשוכנעים שיחד נוכל להמשיך ולספק לנוסעים שירות ברמה הגבוהה ביותר, לצד שמירה על תנאי ההעסקה והפרנסה של הנהגים".
נמל תעופה מונית בן גוריון נתבג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד