י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

חשיפה: חיילים חרדים חטפו עונש לאחר שהתעקשו להמתין בין בשר לחלב

חשיפת "בחדרי חרדים" • אירוע חמור בצה"ל: במהלך טירונות חרדים בבה"ד 20 בצריפין, בה נמצאים כ-100 חרדים, בהם אברכים רבים במסגרת פרויקט שח"ר, נענשו החיילים על ידי המפקד לאחר שהתעקשו להמתין 6 שעות בין בשר לחלב • כל הפרטים

חיילים חרדים בחדר אוכל בצה"ל. אילוסטרציה (יעקב נחומי, פלאש 90)
חיילים חרדים בחדר אוכל בצה"ל. אילוסטרציה (יעקב נחומי, פלאש 90)



חשיפת "בחדרי חרדים" • אירוע חמור בצה"ל: במהלך טירונות חרדים הנערכת בימים אלו בבה"ד 20 בצריפין, בה נמצאים כ-100 חרדים, בהם אברכים רבים במסגרת פרויקט שח"ר, נענשו החיילים על ידי המפקד לאחר שהתעקשו להמתין 6 שעות בין בשר לחלב.

ממידע שהגיע לידי "בחדרי חרדים" עולה כי בשבוע שעבר הוכנסו החיילים לחדר האוכל לארוחת ערב חלבית - זאת בטרם חלפו 6 שעות מהארוחה הבשרית שהוגשה לחיילים בשעות הצהריים. החיילים פנו לראש מדור שח"ר אט"ל, יוסי כהן, שטיפל בעניין ונזף במפקד פלוגת הטירונים.

אם חשבתם שמפקד המחלקה יתנצל ויפיק לקחים - תחשבו שוב: התוצאה לא איחרה לבוא וסמל המחלקה החליט לטרטר במשך שעה את החיילים בעקבות התלונה. חייל המשרת בסיס אמר ל'בחדרי חרדים': "סמל המחלקה, ליעד, קרא לנו - והריץ אותנו בבסיס. לאחר עשר דקות שאל אותם הסמל 'אתם יודעים למה יש לכם זמן איכות איתי? כי אתם פונים לדרגים הגבוהים'".

"הטעות נעשתה על ידי מ"כ (מפקד כיתה) צעיר אשר הכניס את החיילים לחדר אוכל חלבי עשרים דקות לפני שמותר להם" אומר ל'בחדרי' גורם בצה"ל. לדבריו, "באופן חד פעמי, פתחו לחיילים זמן נוסף של חצי שעה בכדי שיוכלו להמתין 6 שעות כראוי בין בשר לחלב".

נראה כי בצה"ל הפיקו מהר לקחים ומפקד הכיתה הועמד על טעותו במיידית על ידי מפקדיו, רב הפיקוד וראש מדור שח"ר באט"ל. "כמו כן, סמל המחלקה ננזף על ידי מפקדיו על הביטוי אשר אמר לחיילים" הוסיף הגורם ל'בחדרי'.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בעקבות המקרה החמור, בצה"ל הוחלט שמהיום והלאה - ההפסקה המינימלית בין בשר לחלב, תהיה 6.5 שעות, כדי שמקרה כזה לא יחזור על עצמו.

ביום שישי פנו מספר חיילים המשרתים בסיס הטירונים לח"כ יעקב מרגי, יו"ר ועדת החינוך התרבות והספורט, על מנת שיטפל בעניין החמור. מלשכתו נמסר ל'בחדרי' כי ח"כ מרגי פנה אמש בדחיפות לשר הביטחון אביגדור ליברמן בנושא. "לא נשלים עם התנהגות ברוטלית של מפקדים כאלו בצה"ל. מי שאין לו רגישות לחיילים חרדים שלא יופקד עליהם". בכוונתו של ח"כ מרגי לבדוק כיצד צה"ל הפיק לקחים והאם סמל המחלקה עלה לדין משמעתי בעקבות הטירטור של החיילים.

באורח נדיר, בצה"ל לא תירצו תירוצים, אלא הודו בטעות, התנצלו והודיעו כי יפיקו לקחים. מדובר צה"ל נמס בתגובה ל'בחדרי חרדים': "המקרה טופל על ידי הגורמים הרלוונטים. אנו מצרים על המקרה ונפעל ככל שיידרש על מנת למנוע הישנותו".
בשר וחלב חיילים חרדים צה''ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 69 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד