י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ועדת הכלכלה אישרה את חוק סינון אתרים

ועדת הכלכלה בכנסת אישרה לקריאה ראשונה את חוק סינון אתרים: בקרוב יחויבו חברות האינטרנט והסלולר להציע תוכנות סינון לאינטרנט, ללא תשלום נוסף

ועדת הכלכלה אישרה את חוק סינון אתרים



ועדת הכלכלה בכנסת אישרה לקריאה ראשונה את חוק סינון אתרים, במסגרתו תחויב כל חברה המספקת שירותי אינטרנט ליידע את הלקוחות על הסכנות הטמונות בגלישה באינטרנט, ואף לספק תוכנות סינון, ללא תשלום נוסף.

בחוק הוכללו גם חברות הסלולר, למרות התנגדות חברת סלקום, שביקשה להחריג את חברות הסלולר מהחוק, בטענה כי סינון האתרים בטלפונים הניידים נעשה באמצעות רשת ממוחשבת ולא ישירות על ידי הלקוח.

האם יתכן שבסלקום חוששים שבעקבות החובה להציע לכלל הגולשים תוכנה לסינון בחינם והפיכת אפשרות הסינון לסטנדרט מחייב, תפגע רווחיות המסלול הירוק?

ההצעה הוגשה על-ידי ח"כ אלכס מילר מישראל ביתנו, והוגשה מחדש לאחר שינויים של ח"כ נחמן שי.

יש רק להצר על חוסר המעורבות של חברי הכנסת החרדים. האם הם חוששים לעורר קולות של כפיה דתית, או שהנושא איננו מעניין אותם מעבר להצעות פופוליסטיות כמו החוק להגבלת גישה לאתרי אינטרנט למבוגרים , שהגיש חבר הכנסת אמנון כהן מש"ס, הצעה שזכתה לגינוי חריף מקיר לקיר, והצביעה על חסר הבנה יסודי במהות האינטרנט.

קיימת כיום פעילות נרחבת חלקה בחסות איגוד האינטרנט ועמותת אשנב, המחנכים לגלישה נכונה ושימוש מושכל ביתרונות האינטרנט ללא החשפות למכלול הסכנות האורבים בפינה למבוגרים וילדים כאחד, ויש לברך על ההכרה החוקית בכך.

ניתן רק לקוות כי זה צעד חיובי נוסף בדרך להסדרת אינטרנט הכשר לכתחילה גם לציבור החרדי.

תגובת סלקום

ניר יוגב מנהל קשרי מפעילים בסלקום, הגיש את ההתנגדות כנציג חברות הסלולר כולם.
חברת סלקום הייתה הראשונה שהציעה שירותי סינון אתרים בסלולר, והיא רואה בכך חשיבות רבה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד