כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

כפי שנחשף ב"בחדרי חרדים" • לאחר הסערה: המנהל שהתפטר חוזר בגדול

יחיאל לוי, לשעבר מנהל המינהל הקהילתי בקריית יובל, נבחר בשעה האחרונה לשמש בתפקיד למנהל מינהל גילה, זאת לאחר שהתפטר מתפקידו הקודם בעקבות הסערה שעורר הציטוט בשמו בגל"צ - "צריך לחנוק את החרדים"

יחיאל לוי
יחיאל לוי



יחיאל לוי, לשעבר מנהל המינהל הקהילתי בקריית יובל, נבחר בשעה האחרונה לשמש בתפקיד למנהל מינהל גילה, זאת לאחר שהתפטר מתפקידו הקודם בעקבות הסערה שעורר הציטוט בשמו בגל"צ - "צריך לחנוק את החרדים".

גורם המעורה בדברים אמר ל"בחדרי חרדים" כי המינוי נעשה בשעה האחרונה, לאחר שגם הגורמים החרדים הבינו שהסערה פרצה על לא עוול בכפו של לוי וכי הדברים הוצאו מהקשרם.



כזכור, בשיא הסערה, לאחר שלוי התפטר, חשף "בחדרי חרדים" כי התפטרותו של לוי באה לאחר שהובטח לו כי הוא יועסק במינהל קהילתי אחר - לאחר שהרוחות יירגעו. לוי דרש כי התפטרותו לא תפגע בפנסיה המגיעה לו וכי הוא יועסק בתפקיד במינהל קהילתי אחר.

כאמור, הסערה החלה לאחר שדברים שאמר לוי נחשפו בהקלטה בגל"צ, שם הוא נשמע אומר כי "צריך לחנוק את החרדים עד שיעזבו את השכונה". הנציגים החרדים שיגרו תגובות נזעמות, כמו גם נשיא המדינה ריבלין, שר החינוך בנט והשרים החרדים.

"שמעתי הבוקר בגלי צה"ל את דבריו של יחיאל לוי, מנהל המנהל הקהילתי 'יובלים' בירושלים והם העציבו והכעיסו אותי מאוד. אסור לירושלים, עיר הבירה והעיר המאגדת בתוכה את ארבעת שבטי ישראל, להפוך לזירת קרב בין תושבים. אסור בתכלית האיסור שגורמים בעירייה יעודדו עימות שכזה. הדברים שנשמעו צריכים לעורר שאט נפש בכל ישראלי ששומע אותם. אני מחזק את החלטתו של ראש העירייה ניר ברקת לפעול כנגד הדברים שנאמרו הבוקר", אמר ריבלין.

בנט אמר כי "הוריתי לזמן את מנהל המתנ"ס לבירור באופן מיידי, לא אקבל שום אפליה, גזענות או שנאה כלפי חרדים או כלפי ציבור כלשהו בישראל".

השר ליצמן פנה לממ"ז ירושלים בדרישה לחקירה נגד לוי בגין שיסוי והסתה נגד הציבור החרדי. לדברי השר מדובר בחציית קו אדום בשיח הציבורי וסכנה ממשית לשלום הציבור. השר ליצמן קרא לראש העירייה ניר ברקת ולשר החינוך נפתלי בנט, לפעול לפיטוריו המיידיים של מנהל המינהל שכן "האיש אינו ראוי לתפקידו".

בנוסף, בשיחה שקיים שר הפנים אריה דרעי עם בנט, הביע בפניו דרעי זעזוע ושאט נפש נוכח דבריו הבוטים ומסיתים של יחיאל לוי, "אמירות כאלה אין להם מקום במקומותינו", אמר השר דרעי, "אדם כזה לא ראוי להחזיק בשום תפקיד ציבורי ובוודאי לא בשכונה רגישה כמו קריית יובל בירושלים". השר בנט אמר לשר דרעי כי הוא זימן את מנהל המינהל לשיחת בירור ושימוע נוכח הדברים החמורים, וכי בדעתו לפעול בחומרה נגד התבטאויות מסוג זה.

לבסוף, לוי התנצל, התפטר והבהיר כי דבריו הוצאו מהקשרם. אך כפי שנחשף כבר אז ב"בחדרי חרדים" – הערב הוא מונה לתפקיד בכיר אחר.

למרות הדברים, חבר מועצת העיר, אברהם בצלאל, מסר בתגובה למינוי לוי למנהל המינהל הקהילתי בגילה: "מצער מאוד לשמוע שבשנת 2017 אדם שנושא משרה ציבורית מסוגל לכנות ציבור שלם בכינוים פוגעניים וזוכה בפרס לאור זה, להתמנות כמנהל מינהל גילה".

יו"ר סיעת יהדות התורה בעיר, אליעזר ראוכברגר, מסר בתגובה: "למינהל קהילתי גילה יש יו"ר מצויין בשם עופר איובי. יש לו רגישות והבנה לכל המגזרים בשכונה, כולל הציבור החרדי שהולך ומתרחב בגילה, ואני סומך על עופר שימשיך לנהל את המינהל בתבונה ובהתחשבות ודאגה לכולם גם הלאה.

"יחיאל לוי כמנהל הוא איש מקצוע, שבקרית יובל כנראה נסחף על ידי ההנהלה שהייתה לו לכיוון השלילי נגד הציבור החרדי. בגילה היו"ר הוא במערכת יחסית טובה ומתחשבת בציבור החרדי, ואני מקווה שיחיאל לוי ילך בעקבותיו והציבור החרדי בשכונה ייהנה ממנו ומהמקצועיות שלו".

משה ליאון, חבר מועצת העיר, אמר בתגובה כי "הנהלת מינהל קהילתי גילה שאלה אותי כמחזיק תיק המינהלים הקהילתיים האם יש בעיה למנות את יחיאל לוי למנהל מנהל קהילתי גילה. לאחר שבדקתי היטב שוב מה אמר והבנתי שהוצאו דברים מהקשרם ולאחר ששוחחתי עם ראש העיר ועם חלק מחברי המועצה גם החרדים מצאתי לנכון לאשר את המינוי שלו".

ליאון הוסיף: "אני לא חושב שיש למישהו כוונה למנוע את פרנסתו של יחיאל, במיוחד כשהוא בגיל מבוגר יחסית, ובטח כשהוא הביע חרטה כנה על דבריו, למרות שהוצאו מהקשרם. אגב, כפי שנודע לי, ללא קשר כמובן, שניים מילדיו של יחיאל ואשתו הם חרדים".

ח"כ מיכאל מלכיאלי שכיהן כחבר מועצת עיריית ירושלים: "החלטה על מינוי יחיאל כהן לתפקיד מנהל מינהל קהילתי גילה, תמוהה ומוזרה, ומשדרת מסר עצוב, שדם החרדים הפקר. אפשר להתבטא כנגד החרדים בביטוים קשים שלא היו מעיזים לומר כנגד כל ציבור אחר בישראל, ותוך תקופה אפילו זוכים לקידום. אני קורא למקבלי החלטות בחברה למתנסים ובמינהל קהילתי גילה, לשקול שוב את החלטה".
יחיאל לוי מינהל קהילתי ירושלים חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד