י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

כולם נגד כולם; בנט, ביבי, טראמפ והליכוד

סאגת העברת שגרירות ארה"ב לירושלים: לאחר שמזכיר המדינה, רקס טילרסון, אמר היום כי הנשיא טראמפ "עדיין בוחן האם העברת שגרירות ארה"ב לירושלים תועיל או תזיק למאמצים להסכם שלום בין הפלסטינים והישראלים", הגיעה תגובת בנט - שגררה תגובות נגדיות מראש הממשלה והליכוד

נתניהו וטראמפ (אבי אוחיון, לע"מ)
נתניהו וטראמפ (אבי אוחיון, לע"מ)



סאגת העברת שגרירות ארה"ב לירושלים: לאחר שמזכיר המדינה, רקס טילרסון, אמר היום כי הנשיא טראמפ "עדיין בוחן האם העברת שגרירות ארה"ב לירושלים תועיל או תזיק למאמצים להסכם שלום בין הפלסטינים והישראלים", הגיעה תגובת בנט - שגררה תגובות נגדיות מראש הממשלה והליכוד.

"אני קורא לראש הממשלה להבהיר שאנו מצפים מממשל ארה"ב להעביר את השגרירות לירושלים ולהכיר בירושלים המאוחדת בריבונות ישראל", אמר בנט. "העברת שגרירות ארה"ב לבירת ישראל מחזקת את ישראל, ומחזקת את הסיכויים לשלום-אמת, מפני שכל הסכם המבוסס על חלוקת ירושלים דינו להיכשל".

בנט הוסיף כי "כפי ששגרירויות מדינות העולם נמצאות בבירת ארה"ב, וושינגטון, כך הן צריכות להימצא בירושלים, בירתנו מזה 3,000 שנה. זו בירתנו הנצחית ואין בלתה".

כאמור, המתקפה של בנט על נתניהו גררה תגובת נגד מהליכוד: "בליכוד מברכים את בנט על כך שהוא מקפיד לשנן את ההודעות לעיתונות שמוציא ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ומצטט אותן כאילו היו דרישות שלו" נמסר מהמפלגה. "כך עשה בנושאים רבים וכך הוא עושה גם לגבי דרישתו העקבית של רה"מ נתניהו להעברת השגרירות האמריקנית לירושלים".

מיד לאחר מכן הוציא נתניהו תגובה בה נאמר כי "עמדת ישראל נאמרה פעמים רבות לממשל האמריקני ולעולם. העברת השגרירות האמריקנית לירושלים לא רק שלא תפגע בתהליך השלום, אלא להיפך. היא תקדם אותו על ידי תיקון עוול היסטורי ועל ידי ניפוץ הפנטזיה הפלסטינית שירושלים היא לא בירת ישראל".
דונלד טראמפ בנימין נתניהו נפתלי בנט שגרירות ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד