י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הסגן הנזעם שיגר מכתב לדרעי: "גואטה העליב אותי. שיתנצל"

לא כולם בש"ס אוהבים את הרוח החיה והפעילה שמפיח ח"כ יגאל גואטה בתנועה - תקרית לא נעימה שאירעה במהלך כנס בחירות להסתדרות בקרית מלאכי הפכה לדרמה של ממש, והגיע אף לשולחנו של היו"ר אריה דרעי • 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים

יגאל גואטה, צילום: פלאש90
יגאל גואטה, צילום: פלאש90



דרמה בש"ס? סגן ראש עיריית קריית מלאכי מישל טפירו שיגר מכתב נזעם, חריג בהתנסחותו, בנוגע לח"כ יגאל גואטה המכהן כמזכ"ל תנועת ש"ס - בו הוא מאשים אותו בהשתלחות פומבית והעלבתו. הוא דורש התנצלות, אחרת "לא יישאר עוד יום אחד במפלגה", כדבריו.

כשיו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי מינה את ח"כ יגאל גואטה לשמש כמזכ"ל התנועה הוא ידע כי רק גואטה יוכל לנער את השטח השס"י ששקע לטענתו בתקופתו של אלי ישי. גואטה, "בולדוזר", שכפי שהוגדר כמה פעמים, "לא ראה ממטר" ונכנס לעניינים מהר - מה שגרם לדרעי להטיל עליו את משימת הבחירות להסתדרות, ותמיכה במועמדת ליו"ר ח"כ שלי יחימוביץ.

המכתב של טפירו מגיע על רקע זה שלא כולם בשטח אוהבים את הקו החדש והחד משמעי של גואטה, שדורש מקסימום עבודה במינימום משאבים. "בחדרי חרדים" עם המכתב והדרמה שהגיעה עד לשולחנו של היו"ר דרעי, ושהתקבלה בש"ס במעט הומור והלצה.

הדרמה החלה באירוע שקיים גואטה בתחילת השבוע במטה ש"ס באשקלון, יחד עם אנשיה של שלי יחימוביץ. מלבדו של גואטה השתתפו בכינוס גם חברי הכנסת איתן כבל, יעקב מרגי ופעילים מקומיים.

בעיצומו של האירוע, שנועד לעורר את השטח ולהחיות את המוטיבציה המקומית, טען סגן ראש עיריית קריית מלאכי בשכר מטעם ש"ס מישל טפירו כי הוא לא יכול להתקדם בעבודתו, וכי הוא דורש מימון להקמת מטה וטלפנית. "יש לי 300 איש שאני צריך להתקשר אליהם, אני חייב מימון למטה ולמזכירה", אמר טפירו.

עד ראייה שנכח במקום סיפר ל"בחדרי חרדים" כי "מששמע גואטה את רשימת הדרישות של טפירו הוא ביקש לשוחח עמו לאחר מכן, וכך אירע - לאחר שאנשיה של יחימוביץ עזבו את המקום, כשנותרו במקום כארבעה אנשי ש"ס, ביניהם ח"כ מרגי - הסביר גואטה לטפירו כי 'כל המטות בכל הארץ עובדים בהתנדבות מלאה ללא שום תקציב', וכי אין סיבה שבעבור הפעלת מספר אנשים מועט הוא ידרוש תקציבים ויחרוג מכולם".

"טפירו המשיך להתעקש, וגואטה לא נשאר חייב", ממשיך הגורם שנכח במקום לספר ל"בחדרי חרדים", "יגאל השיב לו באופן נחרץ: 'אם בשביל לטפל ב-300 איש אתה צריך מטה, מזכירה ומימון תקציבי, תאמין לי שגם להיות סגן ראש עיר – אתה לא מתאים'. טפירו נפגע ויצא מן החדר".

טפירו לקח קשה את הנחרצות של גואטה ושיגר אתמול מכתב ליו"ר התנועה דרעי שבו תקף קשות את מזכ"ל התנועה, "אני חייב לשתף אותך בהתרחשות חמורה ביותר שקרתה בין יגאל גואטה לביני בכנס בחירות של ההסתדרות", פתח טפירו את מכתבו לדרעי, שמתפרסם כאן ב"בחדרי חרדים" לראשונה.

"בנוכחות פעילי ש"ס ופעילים של שלי יחימוביץ ובנוכחותו של ח"כ יעקב מרגי, היה דין ודברים ביני לבין גואטה על שיטת העבודה של הבחירות. טענתי שבלי תקציב שהוא ומטה מקומי לא ניתן להפעיל מערכת בחירות בפועל", ממשיך טפירו במכתבו. "בשיא חוצפתו פגע בי בצורה מחפירה ומביישת מול עיניהם של כל הנוכחים, כינה אותי "אתה כלום, אתה אפס, ולא שווה בעיר שלך, אתה סגן בשכר מטעם ש"ס, אז תוציא מכיסך לבחירות", כינה אותי בכינויי גנאי שונים שמעליבים ושפך את דמי ליד כולם. אני לא מוכן שזה יעבור לסדר היום בשום פנים ואופן".

בהמשך מכתבו איים טפירו במכתב לדרעי כי "אם אדון גואטה לא יביע התנצלות בכתב וברבים – לא אוכל להישאר יום אחד נוסף". לדבריו, "זו בושה לתנועה שיש לה חבר כנסת שכזה, בדרך שהוא פועל יהרוס את התנועה מבפנים ובכלל". לסיום כתב לדרעי: "אודה לך מאוד להזמינו ולהעמידו במקומו ולחייב אותו להוציא את התנצלות בכתב".

מזכ"ל ש"ס ח"כ יגאל גואטה אומר בתגובה ל"בחדרי חרדים" כי "מפאת כבודו אינני מעוניין להגיב". מאידך אומרים גורמים בש"ס ל'בחדרי חרדים' כי "לא צריך להפריז בעוצמת הדרמה, ספק אם דרעי ישוחח עם גואטה בנושא".







יגאל גואטה מישל טפירו קרית מלאכי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד