ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

תפסיקו לרקוד לצלילי כל פרובוקציה עלובה

משה גלסנר, מגיש המהדורה המרכזית ברדיו קול ברמה, מתאר בפרוטרוט כיצד נראית הפרובוקציה המתוכננת מראש - ומי אלה שנופלים בפח בכל פעם מחדש

משה גלסנר. צילום: ישראל קליין
משה גלסנר. צילום: ישראל קליין



אי אפשר בלי לומר מילה על ההסתה הקבועה, זו שכתבי העיתונות החילונית, עדיין כנראה לא נגמלו מההתמכרות אליה, למרות שמדובר בריטואל קבוע וידוע, שכולם שם מכירים את חוקי המשחק.

זה הולך בערך כך, לא תמיד בדיוק באותו הסדר, אבל תמיד חוקי המשחק המאוס הזה קבועים וידועים. כך זה עובד: הפרובוקטור התורן, כמעט תמיד איש נטורי קרתא, אי-שם בואכה מאה שערים, מכין את הפרובוקציה שתביא אותו לכותרת. זה יכול להיות ריקוד בצפירה, או דגל ישראל על המדורה. אממה, השנה, נושא הדגל קצת נשחק, גם היה מישהו שכבר נתפס מביים את האירוע - למרבה הבושה. מה לעשות, חייבים להביא משהו רציני יותר. למשל בובת חייל...

השלב הבא הוא הטלפון ל"כתב לענייני". או אם מדובר בפרובוקטור זב חוטם, שעדיין לא השיג את מספר הטלפון שלהם, אפשר להעלות את זה לקבוצת הוואטסאפ הראשונה שעומדת לרשות הינוקא. מרגע זה והלאה – גם בלי שתרועות החצוצרה נשמעה - פסטיבל הגינוי יצא לדרך.

שימו לב: יש תמיד את אלו הראשונים שמגנים. יודעי דבר טוענים שיש לדובר שלהם שבלונה של הודעה מוכנה. תבדקו! זה תמיד אותו נוסח. ככה זה כנראה כשהבוס מבקש שהגינוי שלו יהיה ראשון בכותרות. אין זמן לברר מה בדיוק היה. מקסימום יוציאו אח"כ הודעת תיקון נוספת. מה רע? סיבה לכותרת נוספת.

הפסטיבל המאוס הזה, הוא בדיוק כמו בסיפור המלך עירום. כולם יודעים שאלו שעושים את זה – לא ממש קשורים לציבור החרדי, לרבניו ולנציגיו. כולם יודעים שהציבור החרדי סובל מהם יותר מכל ציבור אחר, כולם יודעים שמרן הרב שטיינמן סופג מהם ביזיונות יותר מכל חייל, וכולם יודעים שחבר הכנסת גפני, כן, זה שממנו תובעים כעת לגנות אותם, ספג בעצמו, רק בשבוע שעבר התנכלות מהם.

אבל את מי מעניינות העובדות לעזאזל, העיקר שאפשר למלא עוד כותרת צבעונית, ובעיקר הפוליטיקאים האידאולוגים שלנו, שקיבלו הזדמנות להוציא עוד הודעה דחופה, נזעמת, תובעת, דורשת, מגנה, ומזועזעת. וכל המרבה – הרי זה משובח.

רבותי, גם בעידן של עיתונות רדודה, הגיע הזמן לקצת אחריות, תפסיקו בעבור כותרת עלובה להציב את ילדי השוליים העלובים הללו במרכז. הגיע כבר להפסיק להסית, לפלג, ולהתהדר בנוצות המרוטות והבזויות הללו.
משה גלסנר בובת חייל פרובוקציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד