י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

"כמו פגיעה מנשק כימי": פעוטה הורעלה מזרחן ומצבה אנוש

לחדר המיון במרכז הרפואי זיו בצפת הובאה לפנות בוקר על ידי הוריה, תינוקת בת שנתיים מהגליל העליון הסובלת מהרעלת זרחן אורגני חריפה כתוצאה של מגע עם חומר הדברה מסוכן. היא מאושפזת במחלקה לטיפול נמרץ ילדים ומצבה אנוש

צילום אילוסטרציה: אודי גל דובר כבאות והצלה ירושלים
צילום אילוסטרציה: אודי גל דובר כבאות והצלה ירושלים



פעוטה כבת שנתיים מאושפזת בבית החולים לאחר שנחשפה לזרחן אורגני כתוצאה של מגע עם חומר הדברה רעיל במיוחד.

לחדר המיון במרכז הרפואי זיו בצפת הובאה לפנות בוקר על ידי הוריה, תינוקת בת שנתיים מהגליל העליון הסובלת מהרעלת זרחן אורגני חריפה כתוצאה של מגע עם חומר הדברה מסוכן.

התינוקת מאושפזת במחלקה לטיפול נמרץ ילדים כשהיא במצב אנוש, מורדמת ומונשמת עם תסמינים הדומים לפגיעה מנשק כימי. חומר ההדברה היה מאוחסן בבקבוק שאינו אריזתו המקורית ולכן זהותו המדוייקת אינה ידועה והוא נשלח לבדיקות מעבדה. כמו כן, לא ידוע אם התינוקת שתתה מהחומר או רק באה עמו במגע עורי ממושך.


פרופ' אנתוני לודר מנהל המרכז לבריאות הילד, במרכז הרפואי זיו, אומר כי התסמינים הרפואיים של התינוקת דומים לפגיעה מנשק כימי.

פרופסור אנתוני לודר, מנהל המרכז לרפואת הילד במרכז הרפואי זיו בצפת מזהיר מפני אחסון חומרים מסוכנים בהישג ידם של פעוטות וילדים וקורא להימנע מהעברתם למכלי אחסון העלולים להטעות בדבר טיבם, כגון בקבוקים או כוסות. "פגיעות מחומרים אלו מתבטאות בצריבה קשה של העיניים והעור, או בכוויות פנימיות כתוצאה משתיית החומרים המסוכנים, אך הסכנה החמורה ביותר שהם טומנים נשקפת למערכת הנשימה", אומר פרופ' לודר.
זרחן הדברה גליל עליון מרכז רפואי זיו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד