י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

כח הרצון של קארן: בגרות ישראלית ממרחק של 2,668 ק"מ

מה גורם לילדה באיטליה הרחוקה, לרצות לעשות דווקא בגרות ישראלית - ולהצליח? קארן אהרוני שחגגה 18 בל"ג בעומר (מזל טוב!) כותבת ל'לובי נשי - בחדרי חרדים', על התהליך שהיא עוברת בארץ מולדתה בעקבות הגעגועים לארץ ישראל

איטליה. אילוסטרציה. (נתי שוחט/פלאש90)
איטליה. אילוסטרציה. (נתי שוחט/פלאש90)



השעה 7:00 בבוקר. השעון המעורר מצלצל, יום חדש מתחיל. כהרגלי אני חושבת שיש לי המון זמן, אבל מהר מאוד מוצאת את עצמי רצה בין רחובות העיר כדי לא לאחר לבית הספר. פה ושם מסתכלת על מילנו: על השמש שסוף סוף יצאה אחרי ימים גשומים, על הילדים קטנים שמשחקים בגינות ועל אנשי העסקים בלבוש האלגנטי שמביטים בשעון בדאגה - מוודאים שהם לא מאחרים לפגישה.

זו מילנו בעניי, עיר של אופנה, של עבודה וכסף, אוכל טוב ועוד הרבה דברים, אבל מה שכן - זה לא המקום שלי.

שמי קארן אהרוני, בת ראשונה מבין שלושה אחים. אני בת שמונה עשרה. נולדתי במילנו שבאיטליה ביום המיוחד של ל"ג בעומר. אימי איטלקיה ואבי אפגני-ישראלי.

אני יכולה לספר קצת על עצמי: אוהבת להיות בסביבה של אנשים, מחפשת תמיד את ה״אקשן״, איפה שיש עניין. אוהבת לעזור ולתת לאחרים, חשוב לי לשמור על ראש פתוח ולא להתקבע, פתוחה תמיד לרעיונות יצירתיים והזדמנויות חדשות.

התחלתי את לימודיי בבית הספר של הקהילה, אך לא לגמרי הרגשתי שלמה עם זה. כבר מגיל צעיר מאוד רציתי לעלות לארץ מפני שתמיד הרגשתי קשר חזק לישראל, קשר שקשה לציין במילים. עד שיום אחד הוגשם החלום - אפילו בלי כרטיס טיסה.

8.30 בבוקר - כניסה לבית הספר, תיכון ישראלי 'חיה מושקא' במילנו, פרויקט חדש שהתחיל לפני 4 שנים - במילים אחרות: מיני ישראל שלי.

בשנתיים האחרונות, כמו אלפי תלמידים בישראל, אני וכיתתי מצאנו את עצמינו פותרות תרגילים במתמטיקה בשעות שהן לא שעות, משננות בלי הרף שמות של רבנים לאורך ההיסטוריה ומושגים באזרחות בניסיון להבין כיצד המדינה שלנו מתקדמת, מה הן זכויות אדם, מהי בכלל דמוקרטיה ועוד... וכל זאת בשפה שהיא אינה שפת האם שלנו, ובאופן שונה בתכלית מכל מה שהכרנו.

מיותר לציין כי הדרך לא תמיד הייתה קלה. החששות היו רבים ומרובים, אך לשבת מול שולחן גדוש בספרים בדיוק כמו אותם התלמידים בישראל, גרם לנו להרגיש קצת יותר כמוהם, גם אנחנו חלק מהמדינה. ברגעים האלו אין ערך למרחק - והוא מצטמצם כלא היה.

התחושה הזו, יחד עם הרצון להצליח ולהתקדם - שווה בעיניי את כל המאמצים.

השנה מסתיימת, הלחץ עולה והנה הבגרויות בפתח. אני גאה להיות חלק מהדבר הקטן הגדול הזה, גאה להגיד שאין דבר העומד בפני הרצון. ולפניכם ההוכחה.

בהצלחה לכל האחים היקרים - בכל מקום בגלובוס, היכן שתהיו, עם אחד = לב אחד!

קארן.

קארן אהרוני. צילום: באדיבות המצלם



קארן אהרוני מילנו איטליה ישראל בגרויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד