ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024

חוי שואלת ומיטיבה: הפעם עם רחלי רוזנבלום

את הפרק הראשון של 'חוי שואלת' - נייחד לדבר המדאיג הזה, פיגמטנציה. רחלי רוזנבלום קוסמטיקאית פרא רפואית איתנו כדי לעשות סדר ולתת לנו את המידע הנדרש לקראת הקיץ והשיזופים, ואני כאן כדי לחלק לכן הטבות

(מנדי הכטמן, פלאש 90)
(מנדי הכטמן, פלאש 90)



יש לי הרבה שאלות על החיים שלנו כנשים, חלק מהן אני בטוחה מעסיקות גם אתכן. מדי שבוע אבחר נושא אחד, בו אתמקד כדי למצוא תשובות. אם צריך אמצא גם בעל מקצוע מתאים שיענה עליהן. כדי שאדע על השאלות שמעסיקות אתכן, מוזמנות בשמחה לשגר אותן לפייסבוק/ אינסטגרם.

עונת הרחצה נפתחה ורבות מאיתנו נהנות להשתזף בשמש. בכתבה זו נדבר על הצד הפחות נחמד בסיפור שזה הפיגמנטציה. פניתי לרחלי רוזנבלום קוסמטיקאית פרא רפואית כדי לקבל תשובות.

מהי פיגמנטציה ואיך ניתן לזהות אותה?

פיגמנטציה הינה תגובה של המערכת החיסונית למצב של טראומה בעור.

תני לי כמה דוגמאות לטראומה בעור?

חשיפה מרובה לקרני uv ללא מקדם הגנה עלולה ליצור פיגמנטציה באזורים החשופים לשמש המונח המקצועי שלה זה פיגמנטציה סולארית.

עוד דוגמא ניתן לראות אצל נשים בהריון שבעקבות שינויים הורומנלים, נוצרת השפעה על תאי המלנוציטים , מה שגורם לפיגמנטציה להתפרץ בדרך כלל באזור השפם או הלחיים.

בנוסף, נשים שסבלו מאקנה שלא טופל כראוי ובזמן עלולות לסבול מפיגמנטציה באזורים בהם סבלו מהאקנה אופציה נוספת: לעיתים גם לאחר כוויה מחום גבוה/אפילציה, העור חווה טראומה ובמקום הכווייה מופיעה פיגמנטציה - תגובה זו של העור נקראת פיגמנטציה פוסט טראומטית.

עוד אופציה, פחות מצויה אבל קיימת - לעיתים תרופות כמו אנטיביוטיקה או כימותרפיה יכולות לגרום לפיגמטנציה בעור

איך נדע להבחין בסוג הפיגמנטציה?

אם את לא יודעת על משהו ספציפי שאירע לך, כגון כווייה/ אקנה (שיחסית קל לזהות את הגורם לטראומה( ואת רוצה לדעת באופן מדויק כדי לקבל את הטיפול המתאים - כדאי ללכת לקוסמטיקאית מקצועית / רופא עור לאיבחון הפיגמנטציה.

כיצד ניתן לטפל בפיגמנטציה מהשמש?

הטיפול אכן קיים אולם חשוב לדעת שהטיפול בפיגמנטציה דורש מקצועיות ועיקביות. ישנן כמה דרכים לטפל בפיגמנטציה מהשמש: בראש ובראשונה יש למנוע התפשטות של הכתמים, בכך שתקפידי להגן על עורך עם מקדמי הגנה בכל זמן שאת נחשפת לשמש כדי למנוע התפשטות/ החמרה של הפיגמנטציה. בנוסף, כדאי וניתן לרכוש אצל קוסמטיקאיות מוסמכות תכשירים נוגדי מלנין. חשוב לציין שסוג הפיגמנטציה וגוון העור משפיעים באופן ישיר על צורת הטיפול.

כיצד ניתן לטפל באופן שורשי בבעיית הפיגמנטציה ולהעלים אותה?

מעבר לתכשירים שמומלצים לטיפול ביתי יום יומי, בשילוב טיפולים בקליניקה או פילינג עמוק, יש היום פתרונות טכנולוגיים כגון שימוש בגלי רדיו - RF פוקשיונלי, לייזר ועוד
חשוב לדעת שבתקופת הקיץ כאשר ישנה חשיפה רבה של קרני UV מומלץ לא להתחיל בטיפול שמעלים את הפיגמנטציה אלא להשתמש בחסמי שמש ותכשירים נוגדי מלנין תחילה.

ניתן לטפל בפיגמנטציה מהשמש רק על ידי תכשיר בשימוש עצמי?

לא. כיוון שכדי להגיע לשיפור משמעותי עד העלמת הכתם, יש צורך בשילוב תכשירים בשימוש עצמי יום יומי, יחד עם טיפולים בקליניקה על ידי קוסמטיקאית מוסמכת. זאת מכיוון שהתכשירים בקליניקה מורכבים מחומרים פעילים באחוזים גבוהים יותר, שמובילים לתוצאות מקסימליות.

אם כך מדוע יש צורך גם בשימוש עצמי יום יומי?

שימוש בתכשירים לשימוש עצמי יום יומי, אשר אני מדגישה, מותאמים ספציפית לצורך של הלקוחה אצל קוסמטיקאית מקצועית פרא רפואית - תפקידם לשמר את הטיפולים שנעשים בקליניקה על ידי הקוסמטיקאית, ולעצור את החמרת הפיגמנטציה.

רחלי מדגישה שסוג הטיפול בהעלמת הפיגמנטציה דורש סבלנות והתמדה ומשווה את צורת ההתייחסות לטיפול לדיאטה.

הסבלנות משתלמת.

קראתן עד כאן ולא התייאשתם מהפיגמנטציה האישית – מגיעה לכן הטבה. ארגנתי קופון 50 שקלים הנחה אצל רחלי, מה שנותר לכן הוא בסה"כ להדפיסו.

להדפסת הקופון לחצו כאן


ניפגש בשאלה והטבה הבאה – ובלי פיגמנטציות חדשות, אה?!



פיגמנטציה חוי שואלת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד