ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

בצעד חריג: רה"מ חשף פרטי פגישתו עם טראמפ

סאגת העברת שגרירות ארה"ב לירושלים: בצעד חריג פרסם היום ראש הממשלה בנימין נתניהו חלק מסיכום שיחתו עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ במהלך פגישתם בוושינגטון בחודש פברואר האחרון, לפיו, נתניהו הצהיר כי העברת השגרירות לא תגרום לשפיכות דמים

נתניהו וטראמפ (אבי אוחיון, לע"מ)
נתניהו וטראמפ (אבי אוחיון, לע"מ)



סאגת העברת שגרירות ארה"ב לירושלים: בצעד חריג פרסם היום ראש הממשלה בנימין נתניהו חלק מסיכום שיחתו עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ במהלך פגישתם בוושינגטון בחודש פברואר האחרון.

בדו"ח סיכום הפגישה נכתב כי ראש הממשלה הביע בפני הנשיא טראמפ את תמיכתו במהלך להעברת השגרירות לירושלים וטען כי הדבר לא יגרום לשפיכות דמים.

"ראש הממשלה נשאל על העברת השגרירות והסביר שהדבר לא יגרום לשפיכות דמים באזור, כמו שמפחידים אותו", צויין בדו"ח סיכום הפגישה.

הצעד החריג של לשכת נתניהו מגיע בעקבות דיווח ברשת "פוקס ניוז" לפיו, נתניהו הפציר בנשיא טראמפ שלא להעביר את שגרירות ארה"ב לירושלים מחשש להסלמה בשטח.

בנוסף, נתניהו זוכה בימים האחרונים לביקורת חריפה מימין, בעיקר מצידו של יו"ר "הבית היהודי" השר נפתלי בנט, שקורא לו לעמוד איתן ולדרוש את העברת השגרירות.

כאמור, בעקבות הלחץ מימין, נתניהו ביצע מהלך חריג וחשף חלקים מדו"ח סיכום פגישתו עם הנשיא טראמפ ובכך הכחיש את הדיווחים.

בנוסף, לשכת ראש הממשלה פרסמה חלקים מדו"ח הסיכום של פגישה נוספת, שהתקיימה ארבעה ימים לפני השבעתו של טראמפ לנשיאות, בין שגריר ישראל בוושינגטון לבין היועץ לביטחון לאומי של טראמפ לשעבר, מייקל פלין.

"השגריר הסביר מדוע העברת השגרירות תעזור לקדם את השלום, ולא להיפך", נכתב בדו"ח. "זה ישדר את המסר שאנחנו בירושלים כדי להישאר. העברת השגרירות תכריח את הצד השני להתמודד עם השקר שהם בונים, שלישראל אין קשר עם ירושלים ויגרום להם להבין שישראל תישאר כאן לתמיד ושבירתה תהיה ירושלים".

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "הדברים שפורסמו ברשת פוקס הם שקר. נתניהו תומך בהעברת שגרירות ארה"ב לירושלים. זו עמדתו העקבית והברורה של ראש הממשלה, שנאמרה גם היום".
שגרירות ארה''ב בנימין נתניהו דונלד טראמפ פוקס ניוז נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד