ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

מיכאל שטרייכר יצא לחירות • תמונות בלעדיות

הזמר החסידי המצליח, שנידון לשלוש שנים בכלא, שוחרר השבוע לאחר פעילות נמרצת של עסקני סאטמר, בניצוחו של האדמו"ר • אתמול הוא חגג 'לחיים' שמח במיוחד

מיכאל שטרייכר, אתמול
מיכאל שטרייכר, אתמול

חודשים אחדים לאחר שהחל לרצות עונש מאסר של שלוש שנים בבית כלא בניו-יורק, שוחרר אתמול (ב') הזמר מיכאל שטרייכר מהכלא.

שטרייכר שוחרר תודות לחנינה שקיבל ממושל מדינת ניו-יורק היוצא, דיויוד פיטרסון. מי שהפעילו מסכת לחצים על המושל הם בכירי חסידות סאטמר, שעשו זאת בהוראת רבם, שקיבל על עצמו לפדות את שטרייכר מהכלא.

לאחר שחרורו הגיע שטרייכר אל ביתו של האדמו"ר מסאטמר בוויליאמסבורג. השניים נועדו יחדיו, ושטרייכר הודה לו על פעילותו למען שחרורו. לאחר מכן התקיימה מסיבת הודיה ושתיית 'לחיים' בבית המדרש 'זלאטשוב' בשכונה.

לפני חצי שנה גזר בית משפט מקומי בניו-יורק עונש של שלוש שנות מאסר בפועל על שטרייכר, לאחר שהזמר הורשע בשימוש שלא כדין בעשרות אלפי דולרים שקיבל מיהודיה תושבת מנהטן, לצורך כתיבת ספר תורה.

שטרייכר, שנקלע בשנים האחרונות למצוקה כספית, השתמש בכספי האישה לצרכיו האישיים, במקום לממן כתיבת ספר תורה, כפי שהבטיח.

היהודייה הפצירה בשטרייכר מספר רב של פעמים שיחזיר את כספה, אולם הוא דחה אותה פעם אחר פעם בתואנות שונות. שטרייכר החזיר את כל הכסף לאישה יומיים לפני הדיון המשפטי, אולם למרות זאת החליט השופט לשלוח אותו לכלא לשלוש שנים.

מיכאל שטרייכר נולד וגדל בארצות הברית. הוא עלה במעלה הזמר החסידי והפך לכוכב-על. לפני כ-15 שנה עלה ארצה, התיישב במודיעין-עילית והקדיש את רוב יומו ללימוד תורה. בשנים האחרונות חזר שוב לארצות-הברית.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד