י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

יצא צדיק: חיים הכט והאזכרה המרגשת לניצול השואה

ביקורו של איש התקשורת חיים הכט בבית הקברות העתיק בטבריה, שם נשא תפילה בקבר רחל, חשף פרט מידע מעניין ומרגש - אזכרה לניצול שואה ערירי • כל הפרטים

הכט בקבר רחל
הכט בקבר רחל



יצא צדיק: איש התקשורת חיים הכט, מגיש התכנית 'יצאת צדיק' בערוץ 2 והבעלים של רדיו 'קול רגע', הגיע בשעות הצהריים (שני), כשלראשו כיפה, להתפלל בקבר רחל אשת רבי עקיבא, השוכן בבית הקברות היהודי העתיק בטבריה.

הביקור במקום חשף פרט מעניין על הכט - אזכרה אותה הוא עורך כל שנה לניצול שואה עריריה. ל"בחדרי חרדים" נודע כי הכט מגיע בכל שנה, בי"ט אייר, במשך 7 השנים האחרונות, לערוך אזכרה ליהודי ערירי ניצול שואה הקבור בבית העלמין בטבריה.

מתברר כי הקשר הראשוני בין הכט לניצול הערירי נוצר בשידור חי ברדיו, כאשר לפני כעשור הוא עלה לשידור בתכניתו של הכט וסיפר על חייו הקשים. סיפורו של ניצול השואה נגע לליבו של הכט ולאחר השידור הוא יצר עמו קשר וסייע לו מאז.

לאחר מספר שנים, כשהלך לעולמו, הכט דאג עבורו להלוויה ומאז, בכל שנה, הוא עולה לקברו ביום הייארצייט ונושא תפילה לעילוי נשמתו.

כאמור, לאחר האזכרה שערך לניצול השואה הגיע הכט לתפילה בקבר רחל. הרב רפאל כהן, ראש מוסדות קבר רחל, סיפר להכט על ההיסטוריה של המקום - איך גילו את הקבר ובנו אותו, ועל המלחמות שהיו בעבר עם המוסלמים.

הכט, אשר התרגש מאוד, העתיר בתפילה בקבר רחל וקרא פרקי תהילים. בשיחה עם "בחדרי חרדים" סיפר הכט כי הוא מאוד קשור לדת וכי הוא שומר מסורת עוד מבית אבא. 

לסיור עם הכט התלווה העיתונאי הטברייני נפתלי טרבלסי.

הכט בקבר רחל











חיים הכט אזכרה ניצול שואה יצאת צדיק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד