י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

אמסלם יוציא את הערמונים מהאש עבור החרדים

על רקע הגמגום של הנציגים החרדים, יו"ר ועדת הפנים של הכנסת, ח"כ דודי אמסלם מהליכוד, הניח הצעת חוק חדשה בעניין הכותל, לפיה, תוגדר רחבת הכותל לכל אורכה כמקום קדוש שיתנהל לאור פסיקות הרבנים הראשיים והאורתודוכסיה

הכותל המערבי (דוברות המשטרה)
הכותל המערבי (דוברות המשטרה)



פרסום ראשון: על רקע הגמגום של הנציגים החרדים, יו"ר ועדת הפנים של הכנסת, ח"כ דודי אמסלם מהליכוד, הניח היום (שני) הצעת חוק חדשה בעניין הכותל, לפיה, תוגדר רחבת הכותל לכל אורכה כמקום קדוש שיתנהל לאור פסיקות הרבנים הראשיים והאורתודוכסיה.

על פי ההצעה, הכותל המערבי יוגדר כ"כותל המערבי של הר הבית לכל אורכו והרחבות הסמוכות לו עד למרחק של 50 מטרים, לרבות כל מבנה וכל מעבר עילי או תת-קרקעי שיש כניסה אליהם מתוך הרחבות.

"מבלי לגרוע מכלליות האמור, הכותל המערבי הוא מקום קדוש לעם היהודי והוראות חוק זה יחולו עליו. בשטחים שנועדו לתפילה בכותל המערבי יחולו כללי מנהג המקום כפי המקובל בבתי הכנסת שנוהגים בהם לפי דין תורה שמועצת הרבנות הראשית נוהגת על פיו" נכתב בהצעה.

עוד מוצע כי השר לשירותי דת, בהסכמת הרבנים הראשיים לישראל, רשאי למנות רב שיהיה ממונה על סדרי תפילה וקדושת המקום בשטחי התפילה בכותל המערבי, וכי הרב הממונה, בהסכמת הרבנים הראשיים לישראל והשר לשירותי דת, רשאי לשנות מעת לעת, ולזמנים שיקבע, את שטחי רחבות התפילה, לצורך התחשבות בהיקף הקהל הצפוי להגיע לתפילות ולאירועים מיוחדים שבהם מתקיימים טקסים דתיים".

בדברי ההסבר להצעה נכתב כי: "מטרתה של הצעת החוק היא לתת מעמד מיוחד לכותל המערבי וקדושתו, תוך שילובו בחוק השמירה על המקומות הקדושים". עוד נכתב כי "עקב אי הבהירות הקיימת לגבי הסמכויות לקביעת סדרי התפילה ברחבות הכותל המערבי, יש צורך לקבוע בחוק את אזורי התפילה ברחבת הכותל והסמכויות להנהגת סדרי התפילה שלא יופרעו, למניעת פגיעה ברגשות המתפללים".

ח"כ אמסלם אמר בתגובה ל"בחדרי חרדים": "אחד המרכיבים המרכזיים של הליכוד זה שמירה על המסורת. בשנים האחרונות הליכוד לא עושה מספיק בנושא. רוב מצביעי הליכוד, באופן גורף, תומך במהלך שכזה. הכותל לא שייך רק למפלגות החרדיות, זה לא בתיאום איתן. הודעתי על כך לראש הממשלה ואני מתכוון להשיג רוב גורף, מכל סיעות הבית, להצעה".
דוד אמסלם מתווה הכותל הכותל המערבי הצעת חוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד