י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

תקרית אמריקנית בכותל: "זה שטח כבוש"

פקידים אמריקניים אמרו לעמיתיהם הישראלים בעת סיור מקדים בכותל המערבי, לקראת בואו של הנשיא טראמפ: "תעזבו את המקום זה לא ענינכם, הכותל זה שטח כבוש"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90



סערה בישראל: ערוץ 2 פרסם אתמול (א) שפקידים אמריקאיים אמרו לעמיתיהם הישראלים בעת סיור מקדים בירושלים לקראת בואו של הנשיא טראמפ ב-22 לחודש: "תעזבו את המקום זה לא ענינכם, הכותל זה שטח כבוש".

על פי הדיווח מי שעוררו את הסערה, הם דויד ברס מהקונסוליה האמריקנית ועובד השגרירות ג'ונתן שרייר. הפקידים האמריקאיים זלזלו והעליבו את עמיתיהם הישראלים, הישראלים ביקשו מהאמריקנים אישור לצלם את הנשיא טראמפ בכותל, בנוסף ביקשו שראש הממשלה נתניהו יתלווה לביקור בכותל.

בתגובה לבקשות התפרצו הפקידים האמריקניים והטיחו בגסות תוך כדי הרמת קול. "מה פתאום, מה זה עניינכם?" זה לא השטח שלכם, אלא חלק מהגדה המערבית, אנחנו מבקשים מכם שתלכו מכאן ורוצים להיות פה לבד, אנחנו לא יכולים להיות פה עם ישראלים רשמיים, כי זה לא השטח שלכם וזה ביקור פרטי של הנשיא וזה לא קשור אליכם. זה לא עניינכם".

לאחר חילופי הדברים הקשים, ניתקו האמריקנים מהישראלים מגע והמשיכו בביקור שלהם בכותל ובכנסיית הקבר.

הישראלים פנו לוושינגטון על הדברים ודובר הבית הלבן, שון ספייסר פרסם תגובה רשמית, "הפקידים האלו לא מייצגים אותנו, דבריהם לא מייצגים את עמדת ארה"ב, ובוודאי לא את הנשיא טראמפ".

תוך כך, שגריר ארה"ב הנכנס דיויד פרידמן הגיע ישירות מנתב"ג עם אשתו ובתו לכותל והתפלל שם, ואמר לתקשורת "רצינו להגיע ישר מנמל התעופה למקום הקדוש ביותר בכל העולם היהודי לכותל המערבי, ואמרתי את הברכה שאומרים כשמגיעים לציון דרך בחיים, ברוך אתה ה' אלוקינו מלך העולם שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה. שאלוהים יברך את ארצות הברית ואת מדינת ישראל ואת הקשר החזק והבלתי שביר ביניהן".
ארצות הברית כותל מערבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד