י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

פייק ניוז: "טראמפ מסר לרוסים חומר מסווג"

ה'וושינגטון פוסט' דיווח כי טראמפ מסר מידע לרוסים המסכן מקור חיוני, אך מתברר שהאירוע לא קרה

צילום: רויטרס
צילום: רויטרס



במהלך ביקורם של ראש הממשלה ושר החוץ ומדינאים נוספים מרוסיה, בשבוע שעבר בבית הלבן, העביר טראמפ מידע רגיש שנוגע למלחמה בדאעש לרוסים, כך לפי דיווח של ה'וושינגטון פוסט'.

על פי הדיוות - לדברי בכירים אמריקנים - חשיפת המידע מסכנת מקור חיוני שנוגע לארגון הטרור הרצחני.

מיד לאחר הפגישה בכירים בבית הלבן נקטו מספר צעדים על מנת למזער את הנזק שנגרם כתוצאה מהמידע שהועבר לרוסים.

על פי הפרסום בוושינגטון פוסט, "טראמפ מסר מידע לרוסים אשר ניתן לארצות הברית בידי בן בריתה בהסכם חסוי שנחשב רגיש ביותר, עד כדי כך שהם לא נמסרו לבעלי ברית אחרות של ארה"ב, ולחלק מהבכירים בממשל האמריקני הם לא ידועים.

על פי בכירים שמצוטטים בעיתון, מסירת המידע מסכנת ככל הנראה את המקור ממנו האמריקאים קיבלו את המידע, ואת הקשר שהוא מספק אל דאע"ש.

אחד הבכירים צוטט: "טראמפ מסר יותר מידע לשגריר הרוסי משאנו חולקים עם בני הברית שלנו".

הדיווח הזה מתפרסם ימים ספורים לאחר שטראמפ הדיח את מנהל ה-FBI גיימס קומי בטענה "שהוא לא עשה עבודה טובה", ועל רקע החקירה שהוביל קומי בכל הנוגע להתערבות רוסיה בבחירות בארה"ב.

היועץ לביטחון לאומי, הרברט ריימונד מקמאסטר, ערך מסיבת עיתונאים ודחה את הפרסום. "הנשיא מתייחס לסיפורים האלה בחומרה, הסיפור שדווח הלילה הוא שקרי לחלוטין, כל הסיפור היה סקירת איומים משותפים לשתי המדינות, בדגש על איומים על התעופה".

מקמאסטר הוסיף: "זה שקר, הם לא שוחחו על מקורות או שיטות פעולה צבאיות, והנשיא לא חשף שום פעולה צבאית שלא פורסמה בעבר, נכחתי בחדר בזמן הפגישה, ומה שדווח בכלל לא קרה".

סוכנות ה-CIA סירבה להגיב וכך גם הסוכנות לביטחון לאומי. בנוסף מזכיר המדינה האמריקני, רקס טילרסון, מסר הצהרה לתקשורת בנושא והכחיש את הדיווח בצורה חריפה, "במהלך הפגישה נדונו מגוון נושאים בדגש על איומים ספציפים אך לא מקורות, שיטות או פעולות צבאיות".
דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד