י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

האדמו"ר מסאטמר בדרשה על עניין ההתייצבות בצה"ל

האזינו להקלטה: בעוד והמהר"א מסאטמר בעד התייצבות לצו ראשון, אחיו הצעיר תומך באלה ש"לא מתייצבים בכלל - במסירות נפש" אך אינו מחייב את כולם לעשות זאת, "ליחידים שמוכנים למסור נפש"

האדמו"ר מסאטמר בטיש ל"ג בעומר
האדמו"ר מסאטמר בטיש ל"ג בעומר



האדמו"ר מהרי"י מסאטמר התייחס בטיש ל"ג בעומר, לנושא הגיוס וחיזק את "בעלי מסירות הנפש",
שלא מתייצבים כלל, בלשכת הגיוס זאת בניגוד גמור לדעת אחיו הרבי מהר"א מסאטמר, התומך בהתייצבות.

הרבי הסביר את ההיסטוריה של הדברים שבשנים הקודמות התייצבו כולם רק לצו ראשון, וקיבלו פטור, אבל לאור קריאת בד"ץ העדה החרדית ישנם ברוך ה' מאות בעלי מסירות נפש שמצייתים להוראות הבד"ץ ואינם מתייצבים כלל אפילו לצו ראשון, למרות שזה כרוך במסירות נפש ממש ועונשי מאסר כבדים.

בדבריו הוסיף שהגיע לו מידע שלאחרונה התחילו שוב בבדיקת גופניות, דבר שהבטיחו ראשי הצבא שלא יעשו עוד לבחורי הישיבות. והדבר הזה יגרום שאפילו אלו שמתייצבים עכשיו לצו ראשון יכריזו שאסור להתייצב, מכיון שמתחילים להבין את רוע הגזירה.

(ההקלטה המלאה מדבריו של האדמו"ר בטיש ל"ג בעומר)


"ראשי המדינה רוצים לבלבל לנו את הראש כאילו החוק החדש הוא לעזור לבני ישיבות שתורתם אומנתם להישאר בני תורה. אבל האמת הוא שהחוק קרוי בשם שווין בנטל, רוצים להכליל את כולם בצבא".

האדמו"ר אף ביקש מחסידיו לתמוך במערך גיוס הכספים לחזק את ידיהם של אלו שאינם מתייצבים כלל בלשכת הגיוס, ולתמוך במוסדות של הפלג הירושלמי שהם מקימים עכשיו, "הם מוסרים את נפשם לביטול הגזירה, ואנחנו צריכים למסור כספינו לחזק אותם" זעק האדמו"ר.

הדברים של הרבי הם בניגוד גמור לדעתו של אחיו הגדול הרבי המהר"א מסאטמר, שכינה בדרשתו לפני כמה שבועות, את אלו שלא מתייצבים אפילו לצו ראשון, "גרים שקשים לישראל כספחת".

בתוך כך, הכריז האדמו"ר שלאור בקשת גאב"ד ובד"ץ העדה החרדית מתכוננים לעצרת גדולה בשבועות הקרובים בניו יורק, ומוטל חוב על כל אחד ואחד להשתתף שם.
הרבי מסאטמר התייצבות לשכת גיוס העדה החרדית הפלג הירושלמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד