כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

החרדים שנפלו בהונאת כרטיסי הטיסה: כך פעלה השיטה

מודעה שפורסמה בעיתונים חרדים והציעה כרטיסי טיסה ליעדים שונים בחו"ל במחירים מוזלים, משכה אנשים רבים להיענות להצעה המפתה - וליפול בעקיצה מסוכנת • כל הפרטים על הפרשיה שהתפוצצה בימים האחרונים

החרדים שנפלו בהונאת כרטיסי הטיסה: כך פעלה השיטה

בן 27 מהרצליה, נעצר ביום ראשון בערב, בחשד לפעילות הונאה של מכירת כרטיסי טיסה. בשבוע שעבר התלונן חרדי תושב ירושלים במשטרה, לפיה שילם סכום של 33 אלף ש"ח תמורת 9 כרטיסי טיסה אותם רכש לבני משפחתו. ל'בחדרי חרדים' נודע כי בין היתר פורסמה המודעה ע"י חברת תיירות בעיתון 'הפלס'.

החשוד נעצר שלשום ומעצרו הוארך ביממה, היום (ג') המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בשלושה ימים נוספים - זאת על מנת לאתר נעקצים נוספים במידה וקיימים וכן על מנת לבדוק האם ישנם מעורבים נוספים בעבירות ההונאה.

לדברי המתלונן, ביקש ממנו נציג החברה לשלם על הכרטיסים במזומן והשניים סיכמו שראשית יעביר את פרטי כרטיסי האשראי כפיקדון ורק לאחר מכן ישלם את עלותם במזומן לשליח שיגיע אליו. לדבריו, משביקש לבצע שינויים במועדי הטיסה ופנה ישירות לחברת התעופה - נמסר לו שהכרטיסים נרכשו בכרטיס אשראי המופיע כגנוב ובשל כך בוטלה העסקה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי החשוד קבע עם המתלונן שיעביר לו את כל הכסף עבור כרטיסי הטיסה, הכסף הועבר לנהג מונית שהיה שליח מטעם החשוד. המונית הגיעה לאיזור המרכז שם נפגש עם החשוד שהגיע רכוב על קטנוע. מיד לאחר שהכסף הועבר לידי החשוד - הבחין בשוטרים ופתח במנוסה, זרק את השקית עם הכסף בצד ולאחר כ-70 מטרים נתפס על ידי השוטרים. בחיפוש שנערך על גופו ובקטנוע נתפסו טלפונים רבים ו-3,600 שקל במזומן.

במסגרת החקירה בוצעו שורת פעילויות מבצעיות, גלויות וסמויות, שהובילו לאיתור החשוד ומעצרו. החשוד בן 27 מהרצליה, הובא לחקירה במפלג הונאה של משטרת ירושלים שם נחקר בחשד לקבלת דבר במרמה ושימוש כוזב בכרטיס אשראי.

מהחקירה עולה כי החשוד פרסם מודעה, בין היתר בעיתונים חרדים, לפיהם חברת תיירות מציעה כרטיסי טיסה ליעדים שונים בחו"ל במחירים מוזלים וכן את מספר הטלפון האישי שלו. משהתקשרו אליו, ביקש לבצע את העסקה במזומן. עוד עלה בחקירה כי את הכרטיסים רכש ישירות מחברת התעופה באמצעות פרטי כרטיס אשראי גנובים ודרש את הכסף במזומן מהלקוחות.

במשטרה חושדים כי החשוד פעל באותה שיטה כלפי קורבנות נוספים שחלקם אף מימשו את טיסתם ובדרכם חזרה ארצה, לא אפשרו להם לעלות על הטיסה. אתמול (ב') הובא החשוד לבית משפט השלום בירושלים, שם החוקר דורון ממן ציין כי אדם שראה מודעה בעיתון למכירת כרטיסי טיסה מוזלים התקשר דיבר עם אדם שהזדהה בשם 'אורן סגר' דיל על כרטיסי טיסה, קיבל את הכרטיסים במייל ובאמצעותם הוא טס, חזר ושילם לאותו אורן כסף.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי במהלך החקירה התברר, כי הכרטיסים הוזמנו באמצעות כרטיסי אשראי גנובים. "כל ההזמנה היא סוג של פיקציה. למזלו של אותו מתלונן הוא לא נותר בחו"ל, לא נעצר שם ושב לארץ בלי בעיה" אמר החוקר. לדבריו, במקרים אחרים, "התקשרו לאנשים בזמן שהם היו בחו"ל והודיעו להם שרכשו כרטיסי טיסה בכרטיס אשראי גנוב או מבוטל ואם לא ישלמו מיד, יבטלו להם את כרטיסי הטיסה חזרה לארץ".

מעצרו הוארך אתמול ביממה והיום ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו בשלושה ימים נוספים. במהלך הדיון אמר החוקר כי מאז הארכת המעצר אתמול, החשוד שומר על זכות השתיקה ובאחד הטלפונים שנמצאו ברשותו נמצאה הודעת sms המוכיחה לכאורה כי הוא מעורב מרכזי בפרשת ההונאה. עוד התברר כי הוגשו תלונות נוספות במשטרה

פרקליטו של החשוד, עו"ד ליאור גדעון, ציין כי מדובר בטכנאי טלפונים שנשא בכליו מכשירים סלולריים של לקוחותיו "ומעלים לגביו חשדות שלטעמי בלתי מבוססים. נמצאו אצלו 3,600 שקלים, המשטרה משווה לכך כאילו נתפסו כמה מאות אלפים ומנסים להצמיד לזה תווית פלילית וזה שערורייתי בעיניי" והציע חלופת מעצר תחת פיקוח הדוק. "הוא לא צריך להיות במעצר בשביל טענה שנתמכת לדעתי בכלום. לכל היותר מדובר בעבירה כלכלית לא רחבת היקף" הוסיף.

השופטת קרן מילר קיבלה את בקשת המשטרה והאריכה בשלושה ימים נוספים את מעצרו של החשוד, תוך שהיא מציינת כי החשדות נגד החשוד התחזקו והעובדה שהוא שומר על זכות השתיקה אינה מאפשרת להפריך את החשדות נגדו.

כרטיסי טיסה משטרת ישראל בית המשפט הונאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד