כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

סוגר מעגל • הרב לאו לבנט: נמנע חילול שבת המוני

הרב הראשי הגר"ד לאו שיגר מכתב לשר החינוך נפתלי בנט שבו הוא מספר כי הגיעו אליו עדויות רבות שבגלל דחיית חופשת ל"ג בעומר - נמנע חילול שבת המוני • וגם: יוזמת הרב לאו שתסדיר את הנושא לשנים הבאות

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



בתום סאגת חופשת ל"ג בעומר - שפרצה בעקבות בקשת הרב הראשי הגר"ד לאו משר החינוך נפתלי בנט, לדחות את החופשה ביממה, בכדי למנוע חילולי שבת. משגר היום הרב לאו מכתב לבנט שבו הוא מספר על עדויות רבות שהגיעו אליו, על פיהן, נמנע חילול שבת המוני בעקבות דחיית החופשה.

"מגלגלין זכות ע"י זכאי", פותח הרב הראשי את מכתבו לבנט, "מדווחים שקיבלתי מרבנים מכל רחבי ישראל, מנציגי לוחמי האש, מראשי עיריות, ממקומות רבים וממה שראיתי במו עיניי, כמעט ולא נראו מדורות במוצאי שבת קודש, ורק ביום ראשון מדינת ישראל הוארה באור גדול לזכות התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי זיע"א, ואכן בזכותך נמנע חילול שבת המוני ועל כך לברך "יישר חילך".

הרב לאו מתייחס לביקורת הרבה ולסערה שפרצה וכותב לבנט כי "מניסיוני, גם רעיונות טובים וכוונות טובות נתקלים בהתנגדויות, לצערי, זו חלק ממציאות חיינו. אולם מבחן התוצאה הוא המדד האמיתי. מכאן נלמד שכשמאמינים ופועלים גם מצליחים בס"ד. מקווה שזכות זו של שמירת השבת עשתה קורת רוח למעלה ותעמוד לך לעד".

לסיום, מציע הרב הראשי למסד לעתיד, את דחיית החופשה במקרה של"ג בעומר ייצא סמוך ליום השבת: "אני מציע שבשנים הבאות ימסדו החלטה זו. ראוי כבר בתחילת שנת הלימודים להודיע מתי תחול חופש ל"ג בעומר. כשם שיום הזיכרון ויום העצמאות נקבעו באופן שלא יפגעו בקדושת השבת, גם יום ל"ג בעומר יקבע באופן זה".



ל הרב דוד לאו נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד