כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

סוף לסאגה: ההחלטה החדשה שתשיב את השקט למזנון הכנסת

רבני העיר ירושלים הגיעו היום להסכמות, לאחר חילוקי דעות הלכתיות, סביב שאלת הכשרות והצבת משגיח במשלוחי מזון ממפעלי קייטרינג, מה שהשליך על המזון המוגש במזנון הכנסת ואף הביא להסרת תעודת הכשרות במקום • מכתב הרבנים - בפנים

מזנון הכנסת
מזנון הכנסת צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



סוף לסאגה במזון הכנסת: רבני העיר ירושלים, הגר"א שטרן והגרש"מ עמאר הגיעו היום להסכמות, לאחר חילוקי דעות הלכתיות, סביב שאלת הכשרות והצבת משגיח במשלוחי מזון ממפעלי קייטרינג, מה שהשליך על המזון המוגש במזנון הכנסת ואף הביא להסרת תעודת הכשרות במקום, וכפי שסוקר ב"בחדרי חרדים".

בהחלטת הרבנות הראשית שהתקבלה היום ושהגיעה ל"בחדרי חרדים" נכתב ונכתב על ידי שני רבני הבירה: "לאחר התייעצות בנושא של משלוח החלטנו על הכללים במשלוחי מזון ממפעלי הקייטרינג כדלהלן".

עוד נכתב בהחלטת הרבנות: "תנאי ראשון ויסודי בכל מקרה שתהא תעודת משלוח חתומה ומפורטת על ידי המשגיח המקומי, והמזון עצמו יהא בחותם בתוך חותם".

הרבנים מוסיפים גם תנאי נוסף: "באשר למקום שיש בו כשרות מהדרין סוכם שיקבעו נהג שומר שבת שישמש כנאמן כשרות ויפקח על המשלוח, אולם כאשר הנהג אינו שומר שבת אזי צריך שיהא המשגיח מלווה את המשלוח".

כזכור, הסאגה החלה לאחר שהקייטרינג במזנון הכנסת הוחלף, מה שהביא את רב הכנסת אלכס הוכמן לדרוש שיהיה במקום משגיח צמוד שייסע עם המשאית ויביא עמה את האוכל ישירות מהקייטרינג. מנכ"ל הכנסת התנגד לכך והח"כים החרדים אורי מקלב ומשה גפני נכנסו לתמונה, נפגשו עם מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ' וגיבו את עמדת הרב.

בעקבות כך, התקיימה פגישה בין רבני ירושלים, שבה כאמור גובשה עמדה אחידה, וכפי ההחלטה שמובאת כאן ב"בחדרי חרדים".

מכתבם של רבני ירושלים



מזנון הכנסת אורי מקלב משה גפני הרב אלכס הוכמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד